Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-27, 15:58
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, men på måndag kl 23 hade det ju gått ett dygn efter försvinnandet. Det kan ju ha stått poliser på vakt och folk kan ha varit i området (nära och kära) med hopp om att Lisa skulle dyka upp.

Det kanske är vittnesmål från just såna som fått dem häktade. Om de strök omkring på natten t.ex.
2015-06-27, 16:02
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Okej, då gick larmet till polisen tidigare än jag skrev, men sökandet avslutades vid 23-tiden på måndagen citerade du. Lisa försvann en söndag.
Stämmer.
Det jag ändå frågar mig är om det alltså varit helt fritt fram för GM nattetid att stöka runt redan de första dygnen. I och med den tämligen stora uppslutningen på söndagskvällen borde GM fattat att de måste fundera ut en vettig plan.
Jag undrar varför de inte redan då gömt kroppen mycket längre bort. Vore det för riskabelt att köra iväg till annan ort mitt i natten?

Citat:
Ja, men på måndag kl 23 hade det ju gått ett dygn efter försvinnandet. Det kan ju ha stått poliser på vakt och folk kan ha varit i området (nära och kära) med hopp om att Lisa skulle dyka upp.
Det skulle vara intressant att veta huruvida detta funnits under nätterna.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-06-27 kl. 16:08.
2015-06-27, 16:03
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Som du verkar ha missat, så pratar jag om före han kom fram till platsen Och som du verkar ha missat, jag skrev att det var givet att larma när han väl kom platsen Kom igen en 17åring kommer lite sent till middagen, ja det händer ju aldrig. Och det blir blåljus direkt.

De flesta föräldrar i tråden säger att de skulle gjort detsamma. Det var ju ändå ett oväder den kvällen.

Förstår inte vad dessa funderingar har med mordet att göra. På vilket sätt har detta att göra med hur Lisa blev mördad och vem som mördade henne? Eller vill du att tråden ska handla om curlingföräldrar och barnuppfostran? Det finns andra trådar för det. Jag har svårt att se hur föräldrarnas oro kan ha något med mordet att göra. Förklara gärna för jag hänger inte med i ditt resonemang.
2015-06-27, 16:03
Moderator
OYs avatar
Jag har sökt men inte hittat, finns det bilder på grävmaskinen som stod i ladan vid caféet, någon?

Firmanamn på den eller något annat kännetecken?

EDIT;Vad jag har förstått så har man hittat delar av Lisas mobiltelefon, en display och ett fodral?

Om det stämmer och själva elektroniken i mobilen är borta så kan det kanske stödja hypotesen om att gärningspersonen har använt Lisas mobiltelefon men inte tänkt på att trafikuppgifter kan plockas fram trots att mobilen inte återfinns?

EDIT;Vems fingeravtryck hittade man på fynden, brödernas, kvinnans?

Om inga fingeravtryck har avsatts var det inte tvunget att gömma de här grejerna.
Senast redigerad av OY 2015-06-27 kl. 16:12.
2015-06-27, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Stämmer.
Det jag ändå frågar mig är om det alltså varit helt fritt fram för GM nattetid att stöka runt redan de första dagarna. I och med den tämligen stora uppslutningen på söndagskvällen borde GM fattat att de måste fundera ut en vettig plan.
Jag undrar varför de inte redan då gömt kroppen mycket längre bort. Vore det för riskabelt att köra iväg till annan ort mitt i natten?
Du skriver GM "fattat" det som så otroligt i detta fall är ju att det enda man kan begripa i dett fall
är GM inte fattat någonting!
Kan det förklaras med förvirring,orutin!
2015-06-27, 16:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Stämmer.
Det jag ändå frågar mig är om det alltså varit helt fritt fram för GM nattetid att stöka runt redan de första dygnen. I och med den tämligen stora uppslutningen på söndagskvällen borde GM fattat att de måste fundera ut en vettig plan.
GM kanske inte vågade sig i närheten av fyndplatsen en enda gång efter dumpningen av rädsla för att bli ertappad.
2015-06-27, 16:11
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Du skriver GM "fattat" det som så otroligt i detta fall är ju att det enda man kan begripa i dett fall
är GM inte fattat någonting!
Kan det förklaras med förvirring,orutin!
Absolut, jag känner bara att den snabba och omfattande insatsen redan på söndagskvällen borde ha fungerat som en varning och fått GM att köra flera mil bort med kroppen och Lisas tillhörigheter.
2015-06-27, 16:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Absolut, jag känner bara att den snabba och omfattande insatsen redan på söndagskvällen borde ha fungerat som en varning och fått GM att köra flera mil bort med kroppen och Lisas tillhörigheter.
Kroppen kan ha varit dumpad redan när insatsen satte igång. Sedan var det försent.
2015-06-27, 16:13
Avslutad
Citat:
Du tänker logiskt men det verkar inte GM kunna.
2015-06-27, 16:18
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har sökt men inte hittat, finns det bilder på grävmaskinen som stod i ladan vid caféet, någon?

Firmanamn på den eller något annat kännetecken?

EDIT;Vad jag har förstått så har man hittat delar av Lisas mobiltelefon, en display och ett fodral?

Om det stämmer och själva elektroniken i mobilen är borta så kan det kanske stödja hypotesen om att gärningspersonen har använt Lisas mobiltelefon men inte tänkt på att trafikuppgifter kan plockas fram trots att mobilen inte återfinns?

EDIT;Vems fingeravtryck hittade man på fynden, brödernas, kvinnans?

Om inga fingeravtryck har avsatts var det inte tvunget att gömma de här grejerna.
Det finns t.ex denna bild från expressen.
Jag tror det finns bland Aftonbladets bilder också. Undrar om det inte var 2 maskiner?
http://www.expressen.se/gt/polisens-kamp-mot-klockan-i-fallet-om-lisa/
2015-06-27, 16:20
Medlem
henkesss avatar
Citat:
De flesta föräldrar i tråden säger att de skulle gjort detsamma. Det var ju ändå ett oväder den kvällen.

Förstår inte vad dessa funderingar har med mordet att göra. På vilket sätt har detta att göra med hur Lisa blev mördad och vem som mördade henne? Eller vill du att tråden ska handla om curlingföräldrar och barnuppfostran? Det finns andra trådar för det. Jag har svårt att se hur föräldrarnas oro kan ha något med mordet att göra. Förklara gärna för jag hänger inte med i ditt resonemang.

Efter det bara gått 30min. Jag hade då inte slagit på stora trumvirveln och blivit speciellt orolig. En annan sak om det vore i förorten. Verkligen inte, jag anser att föräldrarna skötte sig exemplariskt nu i efterhand. Går inte att komma ifrån. Mitt resonemang är lätt, arbetskamraterna på kafét kanske kan ha berättat om stökiga öststatare på kafét till Lisa. Eller rent av Lisa råkat ut för bröderna själva nån gång, varför vore det här ev första gången hon stötte på dom. Och Lisas föräldrar har fått reda på det, så dom varit lite extra oroliga. Lisa var ju nästan vuxen, och bara ca 30 min sen till maten. Tror du har helt fel, det är inget som många inte skulle bli så oroliga för. (På sådan kort tid)
Senast redigerad av henkess 2015-06-27 kl. 16:24.
2015-06-27, 16:20
Avslutad
Risk att jag får på moppo nu, men en möjlig teori med tidigare inlägg av det you tube klipp musik
av en av bröderna. Verkar inte destruktiv i sin musik snarare tvärtom han är uppåt tom lite partystämning över det hela. Då slår mig tanken kan det ha varit en "flört" som gick fel.
GM fick Nej! Vilken konversation hade BO haft med GM tidigare?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in