Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-27, 11:52
Medlem
Starbacks avatar
Ja kvinnan reste hem snabbt som ögat, hon ville inte stanna kvar vilket är en indikation på hennes mans delaktighet i brottet. Hon stöttar honom inte, utan tar avstånd direkt.
Tycker ditt inlägg visar på en yngling med mycket dålig kvinnosyn, objektifiering, närmast propaganda för sexhandel och prostitution. Fy fan!
sidan 3319
För dej är ju ärendet tydligen löst. Mordet är uppklarat och "rätt" mördare är gripna.
Kvinnans skuld är otvetydig. Trions skuld verkar armerad i det faktum att de inte är svenskar.
EU verkar vara medbrottslingar då dom infört fri rörlighet för människor. Lyssna på dej själv: "Ja kvinnan reste hem snabbt som ögat, hon ville inte stanna kvar vilket är en indikation på hennes mans delaktighet i brottet." Så du ska döma kvinnan på indikationer då? Tjena! Man bockar och bugar för att du utnämner mej till yngling men du har fel där också. Du har inga höga anspråk på vad som är "låg kvinnosyn". Undrar vad man skulle hitta om man skärskådade din egen kvinnosyn. Då det gäller prostitution är jag en förkämpe mot prostitution. Det gör dej till en felanalytiker även där. Har aldrig och kommer aldrig att köpa sex eftersom jag helt enkelt inte behöver. Låt oss ställa det du kallar "låg kvinnosyn" mot din egen kvinnosyn. Lyssna på dej själv (från det inlägg jag besvarade): "Snarare balterna som såg ett tillfälle att komma i kontakt med något annat än feta öststatskvinnor modell den äldre broderns fru, enda sättet för dem var att göra detta var med våld, människorov och mord för att försöka dölja brottet och fortsätta som om inget hänt." Det är förmodligen så du själv löser problemen då du träffar feta kvinnor.

Detta var alltså ett svar till Krackelerar från sidan 3319
2015-06-27, 12:20
Någon som har häktningsprotokollet för MGM bröderna?
2015-06-27, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Någon som har häktningsprotokollet för MGM bröderna?

Tror att det ska finnas i tråden om du söker på det...
2015-06-27, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe76
Har nu läst igenom hela denna tråden, eftersom detta är något som berört hela Skaraborg där jag nu mer är bosatt.
Tycker mycket är bra skrivit och vi alla har rätt och spekulera. MEN blir riktigt förbannad när det har hängts ut namn i denna tråd. Vet ej riktigt hur man tänker när man bara på måfå skriver ett namn och anklagar denna för inblandning i detta bestialiska mord. Denna person får antagligen leva med att alltid tittas snett på av sim omgivning, även om denna är oskyldig.
Sedan när folk säger polisen ej vad dom gör osv. Hur tänker ni där? Dom jobbar givetvis metodiskt och varför ursäkta uttrycket ska dom redovisa i media vad dom gör?

En sak är säker detta är inte bara ett "vanligt mord" utan är ett bestialiskt brott. Var så säkra när uppgifterna börja sippra ut sen i media.

Men som sagt anser Flashback som bra i mycket. Men finns folk som borde fundera på varför man ska slänga ur sig namn utan några som helst bevis och på det sättet förstöra människor liv.
Bättre ni hänger ut sådana som jag som har bra betalt för att göra våra jobb (ex fotbollsspelare, men folk som skrivit ej mindre smickrande saker om på denna site) istället för att anklaga någon för delaktig i något sådant här!!!

Ni som skriver bra och sakligt i detta fall er beundrar jag verkligen och ni är värda all respekt. Ni andra som hänger ut namn hoppas jag någon stämmer för förtal och är gärna med och tar advokatkostnaden för den som stämmer.

Håller med dig Tobbe men jag vill nog även påstå att begåvningsreserven postat ovanligt mycket i detta fall.
2015-06-27, 12:38
Klart! ligger på sidan 1 av Lisa Holm fallet.

Häktningsframställan på samtliga tilltalade:

http://www.fildirekt.se/dl/1434532505.pdf

http://www.fildirekt.se/dl/1434520807.pdf

http://www.fildirekt.se/dl/1434465533.pdf
2015-06-27, 12:40
Bannlyst
Jag misstänker starkt att någon av hennes familjemedlemmar ligger bakom.

Varför har inte polisen misstänkt detta?, Anledningen till detta kan vara möjligt då det finns sjuka föräldrar, andra anledningen är att föräldrarna kom ut med uttalanden som "Det är Lisas begravning men vi vill inte att media ska komma och istället för lämna blommor kan ni skicka gåva till Bankgiro xxxx" dvs. donera pengar. Hur kan ens föräldrar tänka sådär? Vilken pengar i världen kan ersätta en familjemedlem?
2015-06-27, 12:40
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Du skriver mycket klokt men i det här fallet tycker jag du har fel.
Jag tror inte att polisen skulle ha agerat så snabbt om det inte varit en auktoritär person som gjort anmälan om försvinnandet.
Det är två olika saker här. Att Lisas pappa är militär har inte i sig ett skvatt att göra med pådraget. Vi lever inte på mellankrigstiden längre. Random officer är ingen auktoritetsperson på det viset. Däremot spelade det roll for snabbheten i pådraget att Lisas pappa är tränad på att vara beslutsför i krislägen, och följaktligen gjorde allt rätt.
2015-06-27, 12:45
Vid sök google MGM
http://www.lrytas.lt/zyme/aivaras-bilevicius
2015-06-27, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dtf
Jag misstänker starkt att någon av hennes familjemedlemmar ligger bakom.

Varför har inte polisen misstänkt detta?, Anledningen till detta kan vara möjligt då det finns sjuka föräldrar, andra anledningen är att föräldrarna kom ut med uttalanden som "Det är Lisas begravning men vi vill inte att media ska komma och istället för lämna blommor kan ni skicka gåva till Bankgiro xxxx" dvs. donera pengar. Hur kan ens föräldrar tänka sådär? Vilken pengar i världen kan ersätta en familjemedlem?

Dom pengarna skall gå till Lisas Minnesfond som bl.a. utdela stipendier till verksamhet som typ Missing People.
2015-06-27, 12:49
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Häktningsframställan på samtliga tilltalade:

http://www.fildirekt.se/dl/1434532505.pdf

http://www.fildirekt.se/dl/1434520807.pdf

http://www.fildirekt.se/dl/1434465533.pdf

"Språk: Rysska"
"Språk: Litauska"

Dyslektiker kanske inte borde jobba med att skriva såna där dokument. En tanke dock, var inte kvinnan gift med en av männen eller nåt åt det hållet? Känns spontant lite knepigt att hon pratar "rysska" och mannen pratar "litauska", men det är väl kanske modersmålet som avses med "språk" förstås. Annars hade man ju kunnat tycka att det borde räcka med en litauisk tolk till alla tre.
2015-06-27, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag förstår inte vad du vill ha sagt!

Är det asymmetriskt med skötsamma människor, som håller kontakt med varandra och då särskilt barn som ska åka motorcykel?

Och vad har en greve med saken att göra förutom att han var Litauernas arbetsgivare och äger marken? Är AJ greve, eller är det ditt förakt för andra människor som gör att du använder ordet greve, nedsättande? Insinuerar du till att en gamling är gärningsman, för att han är rik?

Vad har du för synpunkter på att det är Litauer som har gripits? Är det deras nationaltet eller något annat som gör att du tycker att polisen inte ska följa utredningen dit bevis och indicier leder?

Litauer är vita européer och inte föremål för rasism eller diskriminering. Jag kan inte se på deras bilder att de har ett avvikande utseende i förhållande till svenskar, ur samma sociala grupp som de tillhör.

AJ är troligtvis inte gärningsmannen men han har stort ansvar i det hela då hans girighet gjorde att kollade över Östersjön för billig arbetskraft. Nu är de inte dömda men fler och fler pusselbitar börjar komma på plats..
2015-06-27, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom pengarna skall gå till Lisas Minnesfond som bl.a. utdela stipendier till verksamhet som typ Missing People.

Har du mer information om detta? Tanken är fin men jag tycker allt har gått fort. Hon försvann ju nyss och redan är en minnesfond på gång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in