Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-26, 17:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Ja kvinnan reste hem snabbt som ögat, hon ville inte stanna kvar vilket är en indikation på hennes mans delaktighet i brottet. Hon stöttar honom inte, utan tar avstånd direkt.
Tycker ditt inlägg visar på en yngling med mycket dålig kvinnosyn, objektifiering, närmast propaganda för sexhandel och prostitution. Fy fan!
Det fanns nog inte så mycket annat att göra när hon saknade försörjning i Sverige. Att sätta sig utanför ICA i Götene lockade nog inte, och det sitter nog någon där redan. Så någon indikation på makens delaktighet är det inte.
2015-06-26, 18:06
Medlem
afvongreves avatar
Det kan vara så att denne litauiske man tänkte likadant som mördaren i Tunisien: bortskämda människor som roar sig medan andra är fattiga som kyrkråttor. Det funkar inte i längden. Det göder ett hat. Det märktes säkert på Lisa att hon tyckte hon var vacker och dessutom hade hon planer på att flytta till Australien. Vem drömmer om sånt när man är 17 år? Fånigt.
2015-06-26, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Det kan vara så att denne litauiske man tänkte likadant som mördaren i Tunisien: bortskämda människor som roar sig medan andra är fattiga som kyrkråttor. Det funkar inte i längden. Det göder ett hat. Det märktes säkert på Lisa att hon tyckte hon var vacker och dessutom hade hon planer på att flytta till Australien. Vem drömmer om sånt när man är 17 år? Fånigt.

Vem? En ambitiös smart tjej! Som tänker på framtiden. Inte bara nuet...
2015-06-26, 18:23
Medlem
Citat:

Hur skulle dessa Litauer kunna veta något om Lisas framtid och tankar?

Litauerna påstår att de inte kan svenska och det är redan en cirkus med språksvårigheter och tolkar.

Är du kommunist? Tror du det var en klasskamp?
2015-06-26, 18:27
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Tror knappast en tjej som jobbat på kafét i 6 dagar var intresserad av umgänge av något slag med några kriminella grovarbetare från baltikum. Hon kom från en annan värld, med planer ett par kriminella grovarbetare från Litauen aldrig ens kunde drömma om.
Tyvärr var det detta slödder som satte stopp för hennes planer med resor och utlandsstudier mm.
Snarare balterna som såg ett tillfälle att komma i kontakt med något annat än feta öststatskvinnor modell den äldre broderns fru, enda sättet för dem var att göra detta var med våld, människorov och mord för att försöka dölja brottet och fortsätta som om inget hänt.
Det finns väl ofta dessutom en anledning till att balter som dessa bröder inte jobbar i sina hemländer, kvalitetsfolket stannar kvar och bygger landet, kriminellt slödder som dessa söker sig utomlands, rör sig mellan olika länder, då det börjar brännas för dem i sitt eget hemland. Då ingen vill ge dem jobb på hemmaplan.
Tyvärr är detta en konsekvens av öppna gränser utan kontroll, vi får hit packet, de bästa jobbar kvar i sitt eget hemland.
Vi får alltså ett negativt urval människor till Sverige, och då inte bara från baltstaterna givetvis.

Du har onekligen en talang att formulera dig!

Jag tror att den äldre brodern ville knulla med LH/BO. Hans feta fru fick reda på planerna och bestämde sig för att dräpa LH med en hammare (eller något liknande). Sedan försökte bröderna städa upp efter galningen utan att lyckas fullt ut.

Åklagaren har hamnat hel snett här. Han har släppt den verkliga mördaren, som antagligen redan befinner sig i Ryssland, som inte kommer att utelämna henne.
2015-06-26, 18:30
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Hur skulle dessa Litauer kunna veta något om Lisas framtid och tankar?

Litauerna påstår att de inte kan svenska och det är redan en cirkus med språksvårigheter och tolkar.

Är du kommunist? Tror du det var en klasskamp?

Det är klart att de kan svenska och de har jobbat nära Lisas jobb. Men kom med en bättre teori själv då. Litauerna är häktade därför att...? Dom tyckte hon var så trevlig så det var bäst att mörda henne?
2015-06-26, 18:32
Medlem
retepm.s avatar
Citat:

Men om de kunnat tänka så långt hade de väl inte varit grovarbetare från Litauen eller hur? Snarare handlar det om två perversa impulsiva sociopater som ville ha lite kul på någon annans(läs mod:LIsa) bekostnad.
2015-06-26, 18:32
Medlem
katws avatar
Citat:
Ambitiös? Alla svenskar vill flytta till Australien och slippa det här pissklimatet men mycket få har den möjligheten. Det kan man inte planera när man är 17 år och inte har nån utbildning.

Hon var mitt uppe i sin utbildning. Hon hade två år kvar. Hon gillade att resa och tyckte mycket om Australien. Vad är ditt problem?
Tala om idiotiskt inlägg.
2015-06-26, 18:34
Medlem
Citat:

Åt detta håll går mina spekulationer också - att han/de stört sig på de unga tjejerna, och då kanske speciellt den "sista i raden". Skjutsad av föräldrar i som det verkar fina bilar o s v.
Om man nu tänker sig att det är bröderna som är skyldiga har de under ett antal år bott granne med AJ i hans fina "slott", men de har inte samma möjligheter alls till det goda livet. Jag tror också det föder hat hos somliga... Kombinerat med vad det nu är som gör att män våldtar och "tar det de vill ha" som om de vore rovdjur på savannen...
2015-06-26, 18:37
Medlem
Citat:
Det är klart att de kan svenska och de har jobbat nära Lisas jobb. Men kom med en bättre teori själv då. Litauerna är häktade därför att...? Dom tyckte hon var så trevlig så det var bäst att mörda henne?

Jag är inte säker, men jag tror inte det var personligt eller hat med i bilden. De mördade Lisa för att komma undan upptäckt efter att ha rövat bort henne.

Jag tror också att det var en tillfällighet att det blev Lisa. De tog den flickan som gick hem sist och var ensam kvar. Brottet var planerat, brottsoffret kan vara en slump. Alla flickorna som jobbade på kaféet såg nog trevliga ut ur Litauernas perpektiv.
2015-06-26, 18:40
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Hon var mitt uppe i sin utbildning. Hon hade två år kvar. Hon gillade att resa och tyckte mycket om Australien. Vad är ditt problem?
Tala om idiotiskt inlägg.

Har jag problem? Jag gillar också att resa men jag har inga planer på att flytta till Australien. Jag har råd att göra det. Det hade inte Lisa.
2015-06-26, 18:47
Medlem
katws avatar
Citat:
Har jag problem? Jag gillar också att resa men jag har inga planer på att flytta till Australien. Jag har råd att göra det. Det hade inte Lisa.

Vad vet du om det?

Dessutom skulle hon ju inte flyttat förrän om minst två år. Bara dumt att hänga upp sig på saker som inte har med fallet att göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in