2015-06-26, 11:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Skämtmänniskan slår till igen ! Det är ju just du som står i bostadskö hos SKB och
bekvämt kan stå kvar och åldras tills du är ännu mera övermogen.
Ja och? Vad har det med saken att göra. Nu pratade jag om allmännyttan och att den inte var för alla.

Citat:
Och din fördel, jämfört med de som köar hos bostadsförmedlingen, är att SKBs bestånd
inte reas ut såsom skett med allmännyttan under borgerligt styre. 100.000tals lägenheter
borta och otillgängliga. Men SKBs lilla bestånd är i trygga händer !
hmm det är inte lätt att få någon bostad inom SKB ska du veta. Iaf inte i de områden jag vill bo och i rätt storlek.

Men jag står ju självklart kvar i kön, jag är inte dum...

Citat:
Hur vore det med en smula självrannsakan, du som mer än någon annan snyltar på
systemen ?
Jag förstår inte vad du menar? Själv är jag extremt kritisk till bostadsköer, men måste ju naturligtvis se till mitt eget bästa och spara alla ess jag kan i rockärmen.
Citera
2015-06-26, 11:23
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jo, kön i SKB hjälper dig verkligen. Och om du vill avskaffa köerna kan du börja
med att stiga av densamma och minska den en aldrig så liten smula ...

inte exakt nu, men den dag jag bestämmer mig för att flytta dit om det nu blir så.

Det är inte lönt just nu eftersom det är mycket dyrare att bo där.

Tror du jag är dum eller? Alla vet värdet med att ha en bra köplats...
Citera
2015-06-26, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja och? Vad har det med saken att göra. Nu pratade jag om allmännyttan och att den inte var för alla.

hmm det är inte lätt att få någon bostad inom SKB ska du veta. Iaf inte i de områden jag vill bo och i rätt storlek.

Men jag står ju självklart kvar i kön, jag är inte dum...

Jag förstår inte vad du menar? Själv är jag extremt kritisk till bostadsköer, men måste ju naturligtvis se till mitt eget bästa och spara alla ess jag kan i rockärmen.

Dum, nej. Däremot dryg, självgod och obarmhärtig mot mindre lyckligt lottade
än du själv. Möjligen är du dum om du på fullt allvar tror att din samlade produktion
av text skall övertyga någon vettig människa ...
Citera
2015-06-26, 11:37
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Dum, nej. Däremot dryg, självgod och obarmhärtig mot mindre lyckligt lottade
än du själv. Möjligen är du dum om du på fullt allvar tror att din samlade produktion
av text skall övertyga någon vettig människa ...

Varför det? Jag vill ju inte ha någon kö så att det ska bli lättare för "mindre lyckligt lottade" att överhuvudtaget kunna få tag på en hyresrätt inom rimlig tid.

Det är du som är obarmhärtig som vill bevara detta fullständigt galna kommunistiska system som bara gynnar de som redan har en hyresrätt.

Jag har också sagt att man ska ha bostadsbidrag till mindre lyckligt lottade, dvs de som verkligen behöver det.

Och du kallar mig obarmhärtig? Kamma till dig!
Senast redigerad av kurt-sune 2015-06-26 kl. 11:39.
Citera
2015-06-26, 12:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Tycker den hör debattartikeln sätter fingret på problemet vi har med hyressättningssystemet vi har i det här landet...

http://www.fastighetsagarbloggen.se/2015/06/en-snurrig-marknad-eller-ingen-marknad-alls/?utm_campaign=shareaholic&utm_medium=twitter&utm_s ource=socialnetwork
Citera
2015-06-26, 14:13
Medlem
Citat:
Nej jag menar att man ska väga in både läget och standard vid hyressättning precis som det görs på den privata marknaden.

Det är redan segregerat som det är, eller tycker inte att att vårt samhälle är segregerat?

Nej det är du som är kommunisten som tycker att det är rätt att subventionera toppen i hyrespyramiden, på bekostnad av alla bostadslösa.

Läs gärna den här avhandlingen: (Visserligen från 2006, men teorin gäller även idag.)

http://arc.hhs.se/download.aspx?MediumId=239

Varför ska man segrera på grund av område?

Nej jag är inte kommunist, jag fick ju lägenhet efter mindre än 3 år i bostadskö hos Stockholmsstad.
Sen tycker jag du ska läsa på vad subvention är för något.

Jag tycker du ska läsa länkarna jag länkade tidigare.
Citera
2015-06-26, 14:14
Medlem
Citat:
Det här är vad som väntar dig min vän....

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/forvaltaren-vill-chockhoja-hyran/aRKofz!AHallP1mrQU3QEXBfdbWgA/

Och så går det när man inte har rätt hyror från början, någon måste betala kalaset till slut.

Läs... länkarna... jag... postade... förut...

Du är fan trögare än kvinnorna i forumen på Darkside.
Citera
2015-06-26, 14:16
Medlem
Citat:
Och vilket kalas har du själv betalat, du som är så nöjd med allt du själv har
åstadkommit ?

Kurtan hade inte varit någonstans om han inte fått lån med avtal som "kommunisterna" som han kallar det ordnat.
Citera
2015-06-26, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Allt miljonprogram i Malmö är väl inte allmännytta? Jag drar mig till minne ett reportage (uppdrag granskning?) om ett fastighetsbestånd som ägdes av norska riskkapitalister och var nedlusat både bokstavligen och med araber. Tapeterna hängde, badrummen möglade, o.s.v.
HGF gick väl inte med på att han renoverade. Och då blir det så. Reportaget kanske "glömde" att berätta det.
Citera
2015-06-26, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Läs... länkarna... jag... postade... förut...

Du är fan trögare än kvinnorna i forumen på Darkside.
Detta är ett diskussionsforum. Kan du då ordna så de som skrev texterna kommer hit så vi kan diskutera och få svar av dom på det dom påstår där.

Om inte, så får du försöka använda den informationen du hämtar upp i texterna och försöka producera att solitt och hållbart resonemang.
Citera
2015-06-26, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Inför marknadshyror och fri rätt till uthyrning. Det innebär att marknaden blir rörlig och det är enda sättet att lösa problemen snabbt på.
Ja, det är det enda rimliga.

Då slipper vi köerna och folk kan flytta mellan orter utan att behöva göra affärer på miljonbelopp.
Och de som inte vill binda stora belopp i boende slipper det.

Och så kommer det att byggas så mycket som folk faktiskt är villiga att betala för. Folkets vilja får komma till uttryck.

Man får väl säga att det är ett svårt underbetyg till svenska folket att man fortfarande har kvar regleringarna, trots alla kunskap om dess skadlighet.
Citera
2015-06-26, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
Detta är ett diskussionsforum. Kan du då ordna så de som skrev texterna kommer hit så vi kan diskutera och få svar av dom på det dom påstår där.

Om inte, så får du försöka använda den informationen du hämtar upp i texterna och försöka producera att solitt och hållbart resonemang.

Vad bra, kan du be kurtan sluta skicka länkar konstant då? Eller få bloggarna han hänvisar till att dyka upp här i forumet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in