Citat:
Ursprungligen postat av
krackelerar
Du vet väl inget om hur LH blivit bragd om livet, om det var på ett brutalt sätt?
Hon kan ha blivit strypt för att tystas.
Återigen, se fallet Yohannes, han dödade EK på ett bevisligen
mycket brutalt sätt för att tysta henne.
Det har inte framkommit att Yohannes har dödat förut så vitt jag vet, han nekade trots överväldigande bevisning hårdnackat.
Har lite svårt att köpa det snacket som vissa vill föra fram.
Vet du?
Oavsett hur hon mördats så är mord brutalt oavsett vilket.
Graden på vad man eller vad man inte tycker är brutalt blir en bisarr kukmätartävling och det intresserar mig inte.
Ingen av oss vet vad som hänt och då kan en gissning vara lika god som en annan. Jag vet att du känner dig bensäker på att det är bröderna, och det kan mycket gärna vara så, men det skadar inte med alternativa teorier.
Personligen tycker jag inte att de verkar stämma som gärningsmän i det här fallet utefter den info som kommit ut.
Fast det är naturligtvis inte hugget i sten för den delen att de inte kan vara skyldiga.
Jag vidhåller att man måste skapa en gärningsmannaprofil, åtminstone så noga man kan utefter de fakta man har.
Man måste veta vilken karaktärstyp GM är. Slarvig eller noggrann? Planerande eller impulsiv? Försöka förstå fynden och försöka fastställa om de var utspridda i stress eller placerade med omtanke.
Skulle det framkomma att man misstänker att GM handlat impulsivt med lågt konsekvenstänkande tror jag inte någon av bröderna är skyldig.
Då är det antingen en psyksjuk svensk eller asylsökande neger, afghan, syrier eller liknande.