Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-26, 03:41
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Jag lutar åt att de två MGM hade en bil ståendes bakom ladan mittemot cafeet.
Man rövade bort BO när hon skulle sätta sig på mopeden med hjälmen på.
Förövaren kom fram bakifrån (sämre hörsel med hjälm på) rövar bort henn till ladan.
Tumultet forsätter, BO tappar handske i ladan det bär i väg i den parkerade bilen bakom ladan. BO förs bort i liv till en annan plats (platsen är det gula hus vet inte vart som övergreppen mot henne skett.)
Därav att teknikerna varit där så länge för att säkra spår troligen är det även här som BO mördas
Martorp är skändningsplatsen av BO men hon var död när hon flyttats dit.
Stort intresse har visats för mjölkrummet. Är det det du kallar för gula huset? Har också tänkt på en bil där bakom ladan. De har troligen gått med henne genom de öppna portarna i ladan och då tappades handsken. Jag hade länge funderingar på att hon hittats här eftersom det blev avspärrat igen. Men det förklarar inte pådraget vid Martorp.

Eftersom de har spärrat av på olika platser så måste de leta efter spår där det kan tänkas att de haft henne och kanske våldfört sig på och mördat henne. Har svårt att tänka mig att de bara tog henne för att de kände för att mörda henne. Låter ju som ett beställningsjobb i s f.

Vi har lite samma teorier verkar det som. Två gärningsmän passar bra in här.
2015-06-26, 07:08
Medlem
Öisar´ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Stort intresse har visats för mjölkrummet. Är det det du kallar för gula huset? Har också tänkt på en bil där bakom ladan. De har troligen gått med henne genom de öppna portarna i ladan och då tappades handsken. Jag hade länge funderingar på att hon hittats här eftersom det blev avspärrat igen. Men det förklarar inte pådraget vid Martorp.

Eftersom de har spärrat av på olika platser så måste de leta efter spår där det kan tänkas att de haft henne och kanske våldfört sig på och mördat henne. Har svårt att tänka mig att de bara tog henne för att de kände för att mörda henne. Låter ju som ett beställningsjobb i s f.

Vi har lite samma teorier verkar det som. Två gärningsmän passar bra in här.

Har även funderat på varför det kallades till "byggmöte" just i ladöppningen dagen efter försvinnandet.
Ett helt gäng står där och "trampar omkring" för att plötsligt hitta en handske
2015-06-26, 07:11
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Preliminär obduktionsrapport har kommit. Men fortfarande locket på.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21025579.ab
2015-06-26, 07:33
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Om de nu är han och gick till så, så undrar jag vad hans plan var. Var han genuint intresserad av Lisa på grund av att han blev förälskad i henne och hoppades på att hans kärlek skulle vara besvarad men blev sen besviken och arg när hon eventuellt avvisade honom vilket gjorde att allt gick överstyr? Eller dök han upp bakom cafeet enbart för att utnyttja henne för sjuka fantasier och hade mordplaner redan från början?

*GM kände eller kände till Lisa innan dådet.
*GM hade haft kontakt med Lisa så sent som dagen/kvällen innan.
*GM visste var hon jobbade,att hon åkte moped och när hon slutade,detta är givetvis något som GM tagit reda på innan då det ingick i planeringen av dådet,hur?
förmodligen någon form av messenger/chat app i mobilen.
Förmodligen ingen slump att mobilen inte är hittad,GM planerade detta och visste att mobilen måste oskadliggöras.
*GM kan vara en psykiskt instabil person som på något sätt var besatt av Lisa eller det kan vara en annan tjej som ligger bakom och en eller två killar utfört detta åt henne,personligt hat mot
2015-06-26, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag tycker att det är himla konstigt att tolk inte varit med vid tingsrättens häktningsförhandling, men enbart varit med på telefon :

http://m.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2754437-hovratten-beslut-om-haktning-kommer-i-dag

Advokat Thomas Ört är kritisk till att tolk bara medverkade via telefon vid tingsrättens häktningsförhandling och han vill att tolk är med i rättssalen vid en ny förhandling i hovrätten, där även hans klient är närvarande.

"Det är i mål av ifrågavarande slag av rättssäkerhetsskäl angeläget att tolk närvarar på plats för att fånga alla detaljer och nyanser i de utsagor som lämnas inför domstolen", skriver han.
Vet inte om det har så stor betydelse. Tids- och kostnadsbesparande. Används ofta telefontolk i vården t ex, av praktiska skäl.
2015-06-26, 07:43
Bannlyst
Av alla tusentals Missing people-folk, poliser, familj, nära & kära så är det godsherren som hittar handsken. Är inte detta ändå lite märkligt.

Trodde direkt på kidnappning & ev tror jag fortfarande på kidnappning där lösensumman inte ville betalas ut så därför slutade det hela så olyckligt.

Kanske var hon vid liv i flera dagar.

Tror inte att just dessa 2 Litauerna har utfört själva mordet men ev har både de & godsherren olika roller i vad som har skett. Oavsett om de blir dömda eller ej så är min gissning att vi aldrig får veta vad som egentligen hände.
2015-06-26, 07:45
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Intressant. Någon i en förlängning, säg nära bekantskapskrets?
AJ verkar ha bott i trakten väldigt länge, kanske rent av född där. Flyttade till Blomberg från Forshem Hällekis -82. Han om någon kan trakten med folket då han verkat där under så många år.
Han flyttade väl till Blomberg -96?
De verkar ha bott i Fägre också, kan det ha varit mellan -82 och -96 i så fall?
Eller ännu tidigare?
2015-06-26, 07:51
Medlem
Man vet alltså ännu inte ens dödsorsak enligt ABladet?
2015-06-26, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straffspark
Det är olika på olika moppemodeller. Men av de bilder jag funnit på Peugeot Speedfight X 2001, så sitter det ett separat lås på vänster sida långt bak. Så jag tycker definitivt att det är lite märkligt att påsen inte låg i facket när nyckeln sitter i tändningen. Man låser upp facket, plockar ur hjälmen och packar ner väska/påse i samma plats. Klappar igen sadeln, plockar på sig hjälm och handskar. Trycker nyckeln i tändningen och startar. Det är så jag brukar göra, och det är nog så de flesta brukar göra.

Låter mer logiskt att sätta nyckeln i tändningslåset efter atttagit ut hjälm och stuvat ner påse. Varför hålla nycklar i handen el stoppa i fickan och ta på sig handskar och hjälm?
2015-06-26, 08:10
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Han flyttade väl till Blomberg -96?
De verkar ha bott i Fägre också, kan det ha varit mellan -82 och -96 i så fall?
Eller ännu tidigare?

Du har nog rätt, det är möjligtvis ett glapp i mina uppgifter. Fram tom -82 bodde han iaf på Österängs Egendom, Forshem. Hällekis.
2015-06-26, 08:13
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Man vet alltså ännu inte ens dödsorsak enligt ABladet?

Man vet, men talar inte om för allmänheten. Så fattar jag det.
2015-06-26, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Man vet, men talar inte om för allmänheten. Så fattar jag det.

Tror inte det är förenligt med hennes uttalande att det ibland behövs mikroskopiska undersökningar, även om de måste bara ha en rimlig bild

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in