Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-20, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag menar den på senkvällen på Martorp, utomhus, då det bekräftades att LH troligen var hittad. Journalisten stod och mumlade om ivriga hundskall och ett uttalande som snart skulle komma, bara presstalesmannen var på plats. Strax därefter dök en kvinna upp och bekräftade att de hade hittat en avliden person och att det troligen var LH. Vem var då hon? Ur ledningsgruppen?

Presskonferensen hölls på "ledningscentralen" som upprättades på idrottsplatsen på söndag natt, alt. måndagen.
Och hon är Jenn* Widé*n, regionens presstalesman.
Senast redigerad av julusa 2015-06-20 kl. 21:54.
2015-06-20, 21:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Hennes handväska låg bredvid mopeden.

Kan du länka till den informationen, jag misstänker att fler än jag är intresserade av att läsa om den där väskan.
2015-06-20, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du länka till den informationen, jag misstänker att fler än jag är intresserade av att läsa om den där väskan.
En påse har jag hört och läst
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Jag har bara läst om en påse
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Detta är mitt initiala inlägg i denna tråd, kändes märkligt att ha sommarjobb typ 4 mil ifrån hemmet o resor sker med moped
Det är inte ett dugg märkligt. Hennes familj och kaféägaren känner varandra. En knapp timmes färdväg på moppe är inget problem för en 17-åring om vädret är skapligt.
2015-06-20, 21:55
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Avsaknad av spår av handgemäng på platsen talar emot det. Hon kan ha haft ett kort ärende till kaféet (toa) och gick till ladan för att hämta nyckeln.

Nu vet vi inte vad polisen hittat för spår vid mopeden. Och ett bortförande av en person som pysslar med en moped behöver inte lämna några tydliga spår.

Om hon gått till ladan självmant skulle hon inte heller ha lämnat mopeden olåst och sin väska där. Menar du för övrigt att nyckeln till caféet skulle ha funnits i ladan?
2015-06-20, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Presskonferensen hölls på "ledningscentralen" som upprättades på idrottsplatsen på söndag natt, alt. måndagen.
Och hon är Jenn* Widé*n, regionens presstalesman.

Fel:

Det var natten mellan fredagen & lördagen ganska exakt 00.15-00.30 om jag kommer ihåg rätt tid.(Kan ha varit 01.15-01.30 med)
Senast redigerad av Azimut68 2015-06-20 kl. 21:58.
2015-06-20, 21:56
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jag har bara läst om en påse

Det stod väska tidigare i tråden, men visst kan det ha varit en påse. Hur som helst låg den på marken bredvid mopeden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Detta är mitt initiala inlägg i denna tråd, kändes märkligt att ha sommarjobb typ 4 mil ifrån hemmet o resor sker med moped

En knapp timmes mopedfärd.
Medlem
Skriver utan att tänka nu (som vanligt), men hur många byggnader i området har de misstänkta haft tillgång till? Om det är som så att kroppen har flyttats från ett par av dessa platser och polisvovvarna markerat på samtliga dessa, så är det ju MGM eller någon annan som har samma tillgång till de platserna som gjort dådet.
Ja, jag erkänner att jag inte följt detaljerna som många andra här har gjort. Jag bara slänger ut en spontan tanke om det hela. Kanske finns många personer som haft möjlighet att röra sig i samma områden iofs. Nåväl, det kommer säker mer info i veckan som kommer.
2015-06-20, 21:57
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoFabulous
Jag tycker att han säger "ena" som du säger att han tittar ner och gör en grimas just för att han försagt sig.
http://unionen.de/temp/lisasena.mp4
http://unionen.de/temp/lisasena.mp3
Benägen att hålla med dig. Hon chefen till höger gör inte någon min eller blick men avbryter honom. Han biter ihop och tittar ner. Intressant!
2015-06-20, 21:58
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nu vet vi inte vad polisen hittat för spår vid mopeden. Och ett bortförande av en person som pysslar med en moped behöver inte lämna några tydliga spår.

Om hon gått till ladan självmant skulle hon inte heller ha lämnat mopeden olåst och sin väska där. Menar du för övrigt att nyckeln till caféet skulle ha funnits i ladan?
I början delade polisen med sig av det den visste i mycket större utsträckning än nu. Inget sas om spår av tumult vid moppen.

Moppen stod gömd bakom kaféet och det här är ute på landet. En liten stund är inget problem. Det har spekulerats i tråden att nyckel fanns i ladan, och det är mycket praktiskt. Då kan den i personalen som kommer först öppna och gå in, och den som går sist kan låsa och gömma nyckeln. Inget överlämnande av nycklar, eller kopior.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-06-20 kl. 22:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in