Citat:
Ursprungligen postat av
djembelelle
Men varför göra nåt sånt? Verkar fullständigt meningslöst.
Ett annan möjlighet är rätt nära den jag skrev om sist,Lisa kommer ut och tar på hjälmen sms:ar pappa och hör något vid containern,går dit för att kolla och ser något hon inte borde se,blir livrädd och tappar sin mobil och börjar springa,denna någon hinner ikapp henne och kör på henne,stuvar in henne i bagaget och krossar mobilen som hen har plockat upp. Kör mot en byggnad hen vet allt om och gömmer henne där med tanke på att återvända och ta hand om den. Slänger ut allt löst som låg på vägen efter påkörningen och kör sedan hem . Låter konstigt men fynden fördröjde alla som letade lite varje gång
Det som är konstigt i allt detta är att hon försvinner utan ett spår strax efter hon skickat ett sms,hon hittas väldigt nära där hon försvann och ändå tog den en hel vecka innan någon hittade henne trots fler sökande än någonsin, börjar man inte med alla hus i närheten om man misstänker att någon blivit bortförd? Varför skulle kroppen gömmas och grejer spridas ut mellan cafet och fyndplatsen där man hittade kroppen som en snitslad bana till kroppen?
Mycket är konstigt och det är därför man inte kan sluta gissa,en sak som hela tiden slår mig är, hur vet man att inte Lisa dog tidigare på dagen? Hur vet man att det var Lisa som skickade sms:et, jag tror inte att det är bröderna utan någon av alla dom vi redan sett och hört ,och jag tror inte att det var planerat