Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-25, 23:17
[quote=djembelelle|53826885]Hammare? Inte okänt verktyg för en snickare...[/QUOTE
Kanske en sten?
2015-06-25, 23:18
Medlem
hasselmuzs avatar
Lite om varför det här fallet blivit så uppmärksammat, hon är söt, ung, vit! Inget fel i det för min del men ändå!

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Missing_white_woman_syndrom
2015-06-25, 23:19
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Kanske är det just detta som är den stora "rasismen" som nu spelas upp: att vissa BO åker i gräddfil när ogärningsmännen ska inringas.
Otaliga är de dödslar där brott finns med i bilden , där det inte bildas några "FB dekkar kommitteer".
Och så verkar det ju vara tacksamt att hacka på gästarbetare.
Hade hon hittats död direkt hade inte den stora uppståndelsen hänt. Nu fick vi en bild av en söt flicka som försvunnit under mystiska omständigheter.
2015-06-25, 23:24
Medlem
djembelelles avatar
Hammaren som hittades av polisen i dyngslafset, var var det?
2015-06-25, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Florerar mycket rykten om styckning i området/samhällena runtomkring Blomberg. MP som pratat ut till vänner o bekanta?

Ingen aning, men MP vet ingenting om hon va styckad eller inte det va ju polis som hittade henne, dom delar ju inget med dom. Får jag hoppas iaf..
2015-06-25, 23:26
Medlem
Bastanizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Hon har ju ståt i caféet jag vet inte hur länge? Men hon kan ju ha mött hur många by psykopater som helst.

Finns knappt bilar på de vägarna😌.
Kör dit och kolla själv. Hade ngn kört precis förbi stängningsdags så hade hennes 2 kollegor sett detta på vägen.
Ladan som handsken hittade i är bara på andra sidan gatan. Finns ingen promenad eller cykelgång där. Bara tillåtet för bilar.
MGM jobbade i den ladan och dom upptäckte handsken med AJ på måndagen.
Så jag kan bara tänka mig att ena GM har varit där och sett LH sitta på moppen och sen har hon ev blivit våldtagen inne i ladan och sen därefter transporterats med bil till den andra ladan i närheten av MGM bostad.
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Gillar din stil.
Kan vi tro att GM hade ett verktyg när iphonen blev sönderslagen?
På ängen om det var där den blev upphittad finns ju inget (elskåp troligen heller inte en synlig sten)
Räcker det med att stampa på den med jord som underlag?
En kant utav något slag men då måste någon form av hård materia finna tillgänglig.

Iofs är detta bara en tanke jag har att det kunde ha varit någon yngre person som gjort detta
typ tidigare sms mellan BO och GM.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
I mina tankat finns ju funderingen över varför man till att börja med och rätt länge gick ut med info att hon betraktades som bortförd alltså kidnappad.Varför kan man undra. Fanns det något som talade för att hon skulle riskera att bli kidnappad? Eller var det en slags strategi.

Det vanligaste första scenariot när någon försvinner är ju att utgå ifrån att personen endera försvunnit av fri vilja (vilket knappast kunde vara fallet här) eller är död av olycka eller tagen av daga

Om man misstänker att ett brott ligger bakom ett försvinnande så blir brottsrubriceringen "Människorov". Man börjar inte med att utgå från att brottsoffret redan har blivit mördad, även om man kanske misstänker det.

Annars har ju din fråga besvarats flera gånger redan i tråden: Man gjorde sig tidigt en sådan bild av Lisa att man inte hade minsta skäl att tro att hon höll sig undan av fri vilja på något vis. Och omständigheterna hon försvann under talade ju knappast för en olycka.
2015-06-25, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Hammaren som hittades av polisen i dyngslafset, var var det?

Är det bekräftat de har hittat en hammare? Har du källa på det?
2015-06-25, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
I mina tankat finns ju funderingen över varför man till att börja med och rätt länge gick ut med info att hon betraktades som bortförd alltså kidnappad.Varför kan man undra. Fanns det något som talade för att hon skulle riskera att bli kidnappad? Eller var det en slags strategi.

Det vanligaste första scenariot när någon försvinner är ju att utgå ifrån att personen endera försvunnit av fri vilja (vilket knappast kunde vara fallet här) eller är död av olycka eller tagen av daga

Troligen för att hennes moped var i läge för start (med nyckel i), att hon sms:at pappan att nu far jag samt inga tecken på strid kring mopeden.

Lisa är bara borta.
2015-06-25, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Finns knappt bilar på de vägarna😌.
Kör dit och kolla själv. Hade ngn kört precis förbi stängningsdags så hade hennes 2 kollegor sett detta på vägen.
Ladan som handsken hittade i är bara på andra sidan gatan. Finns ingen promenad eller cykelgång där. Bara tillåtet för bilar.
MGM jobbade i den ladan och dom upptäckte handsken med AJ på måndagen.
Så jag kan bara tänka mig att ena GM har varit där och sett LH sitta på moppen och sen har hon ev blivit våldtagen inne i ladan och sen därefter transporterats med bil till den andra ladan i närheten av MGM bostad.

Du vet att det rör sig en hel del bilar där så fort vädret blir bättre. En hel del turister och folk som åker till sina stugor...
2015-06-25, 23:31
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Är det bekräftat de har hittat en hammare? Har du källa på det?
Nej, är det bara en trådsanning?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in