Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-25, 23:14
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Jag har varit på platsen och jobbat. Det hade synts direkt...
Ok, men det har ingen större betydelse i paniktillståndet.
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Jag har varit på platsen och jobbat. Det hade synts direkt...

Vet du vad det kan vara som spärrades av norr om caféet vid ca 22 kvällen Lisa hittades?
Länk har jag skrivit nån sida bak i tråden.
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Vilken fucking roman, barnen gråter o vill ha mat..du skriver böcker.
Med tanke på att hon är, med största sannolikhet, styckad så var d en olycka lr våldtäckt som gick fel o hon dog. Sen så är resten handlande i panik!
Ja, det är ju väldigt vanligt att man styckar ett våldtäktsoffer. - Det enda vi med säkerhet vet har styckats är LH:s I-phone.
2015-06-25, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Hur "unikt" är det här fallet? Själv kan jag inte riktigt påminna mig om att jag hört något liknande i Sverige på de senaste åren. Det enda jag kommer på är Engla.

Men är det inte väldigt mycket uppmärksamhet på fallet, via media och internet? Varför?
Kanske är det just detta som är den stora "rasismen" som nu spelas upp: att vissa BO åker i gräddfil när ogärningsmännen ska inringas.
Otaliga är de dödslar där brott finns med i bilden , där det inte bildas några "FB dekkar kommitteer".
Och så verkar det ju vara tacksamt att hacka på gästarbetare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Det var väl MP som hittade mobildelar och det som polisen onte ville säga vad det var? MP kom väl in först på onsdagen. Hittades grejerna då eller på torsdagen?
Enl. tidiga uppgifter ska polisen ha vetat att mobilens batteri höll på att ta slut. Vi vet inte om batteriet tog slut eller mobilen "stängdes av".
Antingen på torsdagen eller fredags fm. innan MGM greps utökades sökområdet till hela Kinnekulle.
De hittade delarna behöver inte ha dumpats på den avsides vägen i samband ned brottet. Det finns tid från söndag kväll till ev onsdag natt. Mobilen kanske slocknade av sig själv och glömdes i fordonet och i efterhand las ut längs den avsides vägen?

Ja det är sant och det är därför jag tror att det är planerat med mening att bröderna ska få skulden, om nu inte de söp igen och fick för sig att göra sig av med saker en bit ifrån där de bodde förstås. Men om man antar att ingenting planterats ut som var diskussionen det handlade om så kan väl inte flyktvägen gått 5-10meter ifrån hus där det bor massor med folk av en GM som har lokalkännedom. Det låter lite väl riskartat och någon borde då sett eller lagt märke till bilen en fin solig Söndagskväll som jag har för mig det var borde väl någon suttit utomhus och lagt märke till en bil på den lilla kostigen.
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Hur slår man sönder en iphone?
Knäcker man den över knät? eller hur gör man? För att den ska bli helt trasig.
Hammare? Inte okänt verktyg för en snickare...
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Det var väl MP som hittade mobildelar och det som polisen onte ville säga vad det var? MP kom väl in först på onsdagen. Hittades grejerna då eller på torsdagen?
Det var militär och polis som under tisdagen hittade de första delarna! Dagarna efter hittades fler delar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
I mitt scenario är det en GM som får panik efter att ha slagit ner Lisa. Bär iväg henne till en plats för att hon inte ska upptäckas om någon kommer förbi. Om han ringer till brorsan som också blir uppskärrad och kommer till ladan i ilfart så tänker de inte längre på mopeden. De ser den inte där de är och vill bara få undan kroppen. Panik.

Jag tänker mer "F-n jag körde på någon" hur ska jag ta mig ur detta? jag googlar och hittar en möjlig färdväg, dumpar liket och drar därifrån, alla grejer jag sprider är random och skiter i vilka som kommer att förknippas med fynden.
2015-06-25, 23:16
Medlem
Stina-Linas avatar
I mina tankat finns ju funderingen över varför man till att börja med och rätt länge gick ut med info att hon betraktades som bortförd alltså kidnappad.Varför kan man undra. Fanns det något som talade för att hon skulle riskera att bli kidnappad? Eller var det en slags strategi.

Det vanligaste första scenariot när någon försvinner är ju att utgå ifrån att personen endera försvunnit av fri vilja (vilket knappast kunde vara fallet här) eller är död av olycka eller tagen av daga
2015-06-25, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Vet du vad det kan vara som spärrades av norr om caféet vid ca 22 kvällen Lisa hittades?
Länk har jag skrivit nån sida bak i tråden.

Tyvärr inte...
2015-06-25, 23:17
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Bra fråga. Kan den gå sönder som den gjorde om en GM tar den från offret (för att hon efter en ordväxling/bråk hotar att ringa sin pappa och berätta att en slemmig man har antastat henne och kommit med snuskiga förslag?) och slänger den hårt i asfalten? Eller krävs det ett mer målmedvetet våld, t ex att man bankar på den med en hammare
2015-06-25, 23:17
Bannlyst
Citat:

Slår den mot en hård kant..håll den platt mot handflatan o slå 2-3 ggr mot kanten av ett elskåp tex. Funkade fint när jag hade snutjag o ville knäcka den i bitar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in