Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-25, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Nej. därför borde du nämna fler än 2.....

Med runt 90-100 mord i året i Sverige, och detta är "vanligt", så borde det betyda åyminstone 30% av fallen, mämn därför 100 fall de siste tre åren där offret har flyttats efter döden............
Av dessa 100 mord, hur många sker inte på öppen gata vid slagsmål, i lägenheter där det är sambos el liknande, det jag tror han menar är sådana mord som LH,VB,LC osv där någon anmäls försvunnen
2015-06-25, 00:20
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Japp, han såg att uthuset ligger helt utom insyn från kringliggande fastigheter. Det var det enda han behövde veta.

Detta kan vara båda det ene och det andra, jag bor 50 min. från Kinnekulle, och känner många platser där, men en gång jag och en tjej ville vara lite för oss själva, så såg jag det som verkade vara en övergiven fastighet från en grusväg, med en överväxt trädgård. Jag körde upp mot huset, parkerade, gick upp mot den överväxta terassen, och då såg min tjej et slitet lusthus gömd bland växtligheten.

Alltså, det som såg ut att vara en perfekt plats för privata utväxlingar av kroppsvätskor ledde oss till en ännu mera privat plats.......

(Förövrigt upptäckte vi att huset vi trodde var övergivet höll på att putsas upp...)
2015-06-25, 00:20
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Ingenting som läggs i en skopa ramlar ut. Du kan köra en fylld skops med singel utan o tappa en enda sten. Kan köpa resten av teorin dock..mycket möjlig!

Ja det är onekligen ett argument MOT teorin. Om vi tänker oss att han är nervös/inte så van att köra (kanske är det brorsan som kör i vanliga fall) och vinklar skopan lite fel, är det möjligt? Är det en bättre hypotes att anta nån form av släp som några också varit inne på?

Jag tycker hursomhelst fortfarande att klantighet är en bättre förklaring än uttänkt list. Inte minst när det gäller den här typen av grova våldsbrott så ska man normalt räkna mindre med iskall intelligens och kalkylering och mer med irrationellt beteende och dåliga beslut.
2015-06-25, 00:22
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
.. så du menar att polisen varit där och sen placerades hon där efteråt?
Ja, då är det verkligen en lokal förmåga med full insikt i det pågående polisarbetet då. Nån som vet att den blivit granskad. Men det var allt riskabelt med tanke på att de gjort nya sök på samma områden tidigare.
Jag inbillar mig att polisen borde ha haft likhundar på platsen innan fredagen.
Citat:
Jag tror dock inte att MP:s talesman blivit fel återgiven, lyssnar man på intervjuer är de som gamar för att dra fram fakta med två ton motfrågor för att få fram detaljer.
Läs hans yttrande och växla mellan vid och i, så märker du att möjligheten finns. Det är det enda jag kan tänka mig som förklaring till att enbart polisen måste bryta sig in.
Eller, media såg ju endast detta på avstånd (OK, med teleobjektiv, visserligen.) Så polisen kanske inte bröt sig in utan bara bröt upp en vägg som de ville kolla bakom.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-06-25 kl. 00:27.
2015-06-25, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Jo det är sant, men det finns ju mängder med små grusvägar och där står nog ingen polis, undrar bara varför i en byggnad....

Jag har tänkt mig ett scenario där de av någon anledning inte har tillgång till bilen initialt. Sedan blev det för sent att flytta henne när allt var igång.
Sen kan det säkert vara så att man handlar i panik när man har en död kropp att göra med.
Om det är någon av litauerna så verkar de ju inte vara den kallblodiga mördaren och jag vet själv inte hur jag hade agerat.. skulle nog vara hyfsat nojig
2015-06-25, 00:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Jag har tänkt mig ett scenario där de av någon anledning inte har tillgång till bilen initialt. Sedan blev det för sent att flytta henne när allt var igång.
Sen kan det säkert vara så att man handlar i panik när man har en död kropp att göra med.
Om det är någon av litauerna så verkar de ju inte vara den kallblodiga mördaren och jag vet själv inte hur jag hade agerat.. skulle nog vara hyfsat nojig
Om de inte hade tillgång till bilen initialt, hur gjorde de då? Spände fast kroppen på pakethållaren?
2015-06-25, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Om de inte hade tillgång till bilen initialt, hur gjorde de då? Spände fast kroppen på pakethållaren?

Traktor som nämnts, fyrhjuling, kärran utanför ladan. Ja det finns alternativ i alla fall.
2015-06-25, 00:30
Medlem
Min teori är att hon blivit med lurad i en bil, för att titta på något djur, katt,häst...
Och att hon dog på platsen hon hittades på, svårt att se att någon ska överfalla i direkt anslutning till café, det är nog ändå rätt riskabelt, ev om hon blivit medlurad till ladan mittemot, om hon nu ens varit där, kanske bara handsken som hamnat där.....
2015-06-25, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja det är onekligen ett argument MOT teorin. Om vi tänker oss att han är nervös/inte så van att köra (kanske är det brorsan som kör i vanliga fall) och vinklar skopan lite fel, är det möjligt? Är det en bättre hypotes att anta nån form av släp som några också varit inne på?

Jag tycker hursomhelst fortfarande att klantighet är en bättre förklaring än uttänkt list. Inte minst när det gäller den här typen av grova våldsbrott så ska man normalt räkna mindre med iskall intelligens och kalkylering och mer med irrationellt beteende och dåliga beslut.

Ja mycket möjligt/mer troligt.. Släp är en bättre hypotes MEN varför tänker du så svårt, vad finns alltid nära till hands på en gård? En skottkärra såklart..han la henne i en sån o den är inte lika stabil o man kan lätt tippa över den i all hast osv osv

Lite fel där i din teori. I detta fall med bröderna helt rätt. Men i planerade o uttänkta fall så handlar nog mördaren iskallt o beräknande, som den empatilösa psykopat han är.
2015-06-25, 00:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag inbillar mig att polisen borde ha haft likhundar på platsen innan fredagen.
Läs hans yttrande och växla mellan vid och i, så märker du att möjligheten finns. Det är det enda jag kan tänka mig som förklaring till att enbart polisen måste bryta sig in.
Eller, media såg ju endast detta på avstånd (OK, med teleobjektiv, visserligen.) Så polisen kanske inte bröt sig in utan bara bröt upp en vägg som de ville kolla bakom.

Att nån sett polisen genomsöka Martorp innan fredag är inte en omöjlighet och skulle räta ut en hel del. Med hund. Via nån som inte har yppandeförbud alltså. Det man ser är framsidan och inbrytning i maskinhall. Inte skjulet där bild är tagen med teleobjektiv.
2015-06-25, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Vet man vilka fynd som gjorts av vem?

Verkar som polis hittat saker som finns i fickor o som kan tappas då de inge är stängda och man springer, tex telefon, bankomat/körkort. Sen kan jag tänka mig nycklar o en läppsyl o kanske en spegel o annat som tjejer har i fickan.

O d verkar som MP hittat fynd som måste tas av/slitas/avlägsnas som klocka, ring, kläder, underkläder..sen kan jag tänka mig örhängen, halsband, med mera..

Det jag vill komma fram till har ni säkert listat ut. MP gör fynd som en GM bara kan haft o göra med, varför? Varför började dess fynd göras iom att MP började gå där i onsdags? Gick GM i MP och spred sakerna? Lr såg GM till o leda MP?

Vad tror du om detta MrFold??
2015-06-25, 00:37
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Så har jag också tänkt.
Att den fulle brodern efteråt knallat (i en krokig väg) hem och naivt kastat lite prylar på åkern. Sen fick han hjälp av sin bror att flytta kroppen. Och någon moped hann de verkligen inte leta efter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in