Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-25, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straffspark
En sak slog mig angående den där påsen. I min värld (jag kör EU-moppe till och från jobbet varje dag) sätter man nyckeln i tändningslåset precis innan man ska dra iväg. Och en sån moppe som Lisa hade har ett stort hjälmfack under sadeln där man lätt packar ner en mindre väska eller påse innan avfärd. Speciellt en lite halvlång sträcka som denna så vill man inte ha en påse dinglande på styret. Så med moppen funnen, startklar med nyckel i tändningen, borde påsen ha legat i facket, inte på marken eller hängande i styret.

Hjälmfacket under sadeln... Hur många olika nycklar har moppen? Har "hjälmfacket" och andra delat separat nyckelhål eller öppnas den genom samma nyckelhål, dvs där den hittade nyckeln fanns?
Senast redigerad av ulvan 2015-06-25 kl. 23:50.
2015-06-25, 23:01
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
De kanske var halvfulla den där lediga söndagen och agerade irrationellt, de kanske agerade i panik.
Skulle inte förvåna om det krökas en del på kvällar och helger.
Och då skulle de ha raglat förbi kaféet och råkat få syn på LH precis när hon rundade husknuten? - Eller hade de rentav lurpassat på henne i något närliggande buskage? - Hur visste de att hon skulle åka moped hem och att ingen skulle komma och möta henne? Jobbade de på taket mitt emot under lördagen hade de ju sett att LH:s mor hämtade och lämnade LH med sin bil.

Kan man fastslå något med säkerhet? – Brottet ägde rum på en söndag och det var första gången LH skulle åka moped hem. Brottet ägde vidare rum i så pass nära anslutning till att flickorna låst dörren till kaféet och LH strax därpå sms:at att hon nu skulle börja fara hemåt, att gm bör ha känt till vissa saker: Gm visste när LH slutade, han visste att ingen skulle komma och möta henne, och han visste också med stor sannolikhet att flickorna slutade sitt jobb vid samma tid. Men bara en moped stod parkerad bakom kaféet, och gm drog slutsatsen att denna moped tillhörde LH. – Men han hade ett problem: Skulle LH hinna åka i väg innan hennes kollegor lämnade kaféet? – Här tvingades han chansa och hoppas på det bästa för egen del.

Fråga uppstår nu hur gm kan ha känt till allt detta. Kan man tänka sig att någon annan än en person som denna söndag själv besökt kaféet och talat med LH; sett var hennes moped stått parkerad (och om det stått två mopeder på baksidan av kaféet så hade i vart fall den ena hunnit lämna stället en viss tid före LJ), sett parkeringsplatsen, registrerat hur det såg ut i omgivningarna mm, kan komma i fråga? – En kille som LH känt/känner skulle denna söndag ha behövt åka till kaféet för att åtminstone rekognoscera, innan han satte sin plan i verket – och inte ens då kunde han veta om den var möjlig att genomföra. Därför är det föga troligt att en bekant till LH gjort sig besväret att enkom åka till platsen för något han hade anledning räkna med ej skulle vara realiserbart, och gm torde därför vara att söka bland kaféets senkomna gäster; de gäster som befann sig inne i kaféet när det började bli tunnsått med folk – vilket ingen kunde ha vetat på förhand. Det är då, och närmare bestämt kort tid före eller under den inledande städningen av lokalen, gm kan ha bytt några ord med LH och fått reda på att hon snart skulle åka hem, osv.

Brottet företer en del tecken på att vara något av en ögonblickets ingivelse; en chans som aldrig skulle återkomma för gm om han inte var snabb nog att agera.
Senast redigerad av letsdoit 2015-06-25 kl. 23:07.
2015-06-25, 23:03
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Touché
Men det betyder att om hon ramlat omkull i ett grus fullt med spår från en massa saker så kommer det inte synas att hennes kropp har legat där , som jag sa. Håller du med eller var dumironisk?
2015-06-25, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Den logiska flyktvägen i och med det sista fyndet blir rakt förbi brödernas hus. Om någon av bröderna är skyldig och han var full kan jag kanske köpa det. Antar vi en annan GM än bröderna hur menar du då att flyktvägen varit? Har GM kört upp 300m på vägen mot bördernas hus och fortsatt den vägen förbi brödernas hus med väldigt stor risk att bröderna eller någon annan ska se GM och kört den vägen till Martorp?, kört upp 300m slängt ut mobildelarna och sedan backat ,vänt och kört rakt på och sedan ut på den södra vägen som leder till Martorp? eller gått ut på åkern och slängt mobildelarna och sedan kört var?
Det var väl MP som hittade mobildelar och det som polisen onte ville säga vad det var? MP kom väl in först på onsdagen. Hittades grejerna då eller på torsdagen?
Enl. tidiga uppgifter ska polisen ha vetat att mobilens batteri höll på att ta slut. Vi vet inte om batteriet tog slut eller mobilen "stängdes av".
Antingen på torsdagen eller fredags fm. innan MGM greps utökades sökområdet till hela Kinnekulle.
De hittade delarna behöver inte ha dumpats på den avsides vägen i samband ned brottet. Det finns tid från söndag kväll till ev onsdag natt. Mobilen kanske slocknade av sig själv och glömdes i fordonet och i efterhand las ut längs den avsides vägen?
2015-06-25, 23:06
Medlem
Bastanizs avatar
Efter att ha varit på cafet så fick jag en känsla av att de har rätt GM/MGM.
Vem skulle annars göra det i de där trakterna. Inte en kotte där ute ju. Husen står tomma lr så är det att folket där inte visar sig helt enkelt.
Det är inte så att ngn ska köra till Ica och råkar se en söt tjej. Det finns ingenting där ute.
GM som har mördat LH är från det traktet och ngn kåt psykopat!
En ung litauisk åsna kan bara ha gjort detta!
2015-06-25, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och då skulle de ha raglat förbi kaféet och råkat få syn på LH precis när hon rundade husknuten? - Eller hade de rentav lurpassat på henne i något närliggande buskage? - Hur visste de att hon skulle åka moped hem och att ingen skulle komma och möta henne? Jobbade de på taket mitt emot under lördagen hade de ju sett att LH:s mor hämtade och lämnade LH med sin bil.

Kan man fastslå något med säkerhet? – Brottet ägde rum på en söndag och det var första gången LH skulle åka moped hem. Brottet ägde vidare rum i så pass nära anslutning till att flickorna låst dörren till kaféet och LH strax därpå sms:at att hon nu skulle börja fara hemåt, att gm bör ha känt till vissa saker: Gm visste när LH slutade, han visste att ingen skulle komma och möta henne, och han visste också med stor sannolikhet att flickorna slutade sitt jobb vid samma tid. Men bara en moped stod parkerad bakom kaféet, och gm drog slutsatsen att denna moped tillhörde LH. – Men han hade ett problem: Skulle LH hinna åka i väg innan hennes kollegor lämnade kaféet? – Här tvingades han chansa och hoppas på det bästa för egen del.

Fråga uppstår nu hur gm kan ha känt till allt detta. Kan man tänka sig att någon annan än en person som denna söndag själv besökt kaféet och talat med LH; sett var hennes moped stått parkerad (och om det stått två mopeder på baksidan av kaféet så hade i vart fall den ena lämnat stället en viss tid före LJ), sett parkeringsplatsen, registrerat hur det såg ut i omgivningarna mm, kan komma i fråga? – En kille som LH känt/känner skulle denna söndag ha behövt åka till kaféet för att åtminstone rekognoscera, innan han satte sin plan i verket – och inte ens då kunde han veta om den var möjlig att genomföra. Därför är det föga troligt att en bekant till LH gjort sig besväret att enkom åka till platsen för något han hade anledning räkna med ej skulle vara realiserbart, och gm torde därför vara att söka bland kaféets senkomna gäster; de gäster som befann sig inne i kaféet när det började bli tunnsått med folk – vilket ingen kunde ha vetat på förhand. Det är då, och närmare bestämt kort tid före eller under den inledande städningen av lokalen, gm kan ha bytt några ord med LH och fått reda på att hon snart skulle åka hem, osv.

Brottet företer en del tecken på att vara något av en ögonblickets ingivelse; en chans som aldrig skulle återkomma för gm om han inte var snabb nog att agera.

Vilken fucking roman, barnen gråter o vill ha mat..du skriver böcker.
Med tanke på att hon är, med största sannolikhet, styckad så var d en olycka lr våldtäckt som gick fel o hon dog. Sen så är resten handlande i panik!
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Ja, jag tar åt mig så jag snart börjar storgråta. Klart, är man så trångsynt har man inga problem med att se en invandrare ge sig på en söt svensk tjej...
Menar du att det inte har hänt förr?
Du kan studera krimtrådarna på forumet i ämnet, du lär ändra uppfattning efter detta.
Jag kan skriva en lista om du önskar, den kan bli väldigt läng.
Den ene litauern hade frun kvar i hemlandet, kanske tankarna for iväg och det började rycka i byxan då han såg en söt tonårstjej i halvfyllan.
Den andre litauern hade visserligen frun med sig, men man får nog tillstå att den svenska flickan var något helt annat att lägga blicken på än hans egen fru, man måste nog vara blind för att inte erkänna detta.
Lägg till lite sprit....................
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag har hela tiden tänkt mig något så här torftigt. Däremot har jag inte tänkt mig att mötet ska ha skett vid mopeden, för då hade de garanterat tagit med den samtidigt som de transporterade kroppen. Jag tror att t.o.m de skulle ha förstått vikten av att även röja undan mopeden (och påsen.) Och speciellt med tanke på att nyckeln satt i. Den indikerade ju trubbel!

(Och angående en annan frågeställning - ja, öststatsarbetare super gärna när de är lediga. Så kul var det nog inte på Blomberg heller.)
I mitt scenario är det en GM som får panik efter att ha slagit ner Lisa. Bär iväg henne till en plats för att hon inte ska upptäckas om någon kommer förbi. Om han ringer till brorsan som också blir uppskärrad och kommer till ladan i ilfart så tänker de inte längre på mopeden. De ser den inte där de är och vill bara få undan kroppen. Panik.
Senast redigerad av djembelelle 2015-06-25 kl. 23:10.
2015-06-25, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Men det betyder att om hon ramlat omkull i ett grus fullt med spår från en massa saker så kommer det inte synas att hennes kropp har legat där , som jag sa. Håller du med eller var dumironisk?

Jag har varit på platsen och jobbat. Det hade synts direkt...
2015-06-25, 23:12
Hur slår man sönder en iphone?
Knäcker man den över knät? eller hur gör man? För att den ska bli helt trasig.
2015-06-25, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Menar du att det inte har hänt förr?
Du kan studera krimtrådarna på forumet i ämnet, du lär ändra uppfattning efter detta.
Jag kan skriva en lista om du önskar, den kan bli väldigt läng.
Den ene litauern hade frun kvar i hemlandet, kanske tankarna for iväg och det började rycka i byxan då han såg en söt tonårstjej i halvfyllan.
Den andre litauern hade visserligen frun med sig, men man får nog tillstå att den svenska flickan var något helt annat att lägga blicken på än hans egen fru, man måste nog vara blind för att inte erkänna detta.
Lägg till lite sprit....................

Du vet att det just i sådana här fall är en nära anhörig som i slutändan sitter i klammeri med rättvisan!!??
2015-06-25, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Efter att ha varit på cafet så fick jag en känsla av att de har rätt GM/MGM.
Vem skulle annars göra det i de där trakterna. Inte en kotte där ute ju. Husen står tomma lr så är det att folket där inte visar sig helt enkelt.
Det är inte så att ngn ska köra till Ica och råkar se en söt tjej. Det finns ingenting där ute.
GM som har mördat LH är från det traktet och ngn kåt psykopat!
En ung litauisk åsna kan bara ha gjort detta!

Hon har ju ståt i caféet jag vet inte hur länge? Men hon kan ju ha mött hur många by psykopater som helst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in