Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Instämmer där.
Man kollar snabbt runt i närmaste omgivningen så hon inte blivit upptagen av något eller ligger skadad eller sjuk någonstans - vilket pappan ju faktiskt gjorde, bland annat skall man ha kollat att hon inte gått in i kaféet igen och att något hänt där.
Sen skulle man nog ganska snabbt ringa polisen.
Man kanske bör tillägga att man kan fått andra indikationer vid eller runt cafe't på kvällen som aldrig är släppt till media men indikerar på ett bortförande. Polisen säger inte allt av diverse anledningar, de behåller det för sig själva för eventuellt framtida bruk.
Sen pappans agerande är inte det minsta märkligt utan snarare en alert förälder. Hon tar moppen styvt 5 mil till jobbet
för första gången, jag hade iaf kollat att allt funkar ok, soppa, startar etc. innan jag släpper iväg barnet. Då sen hon sänder sms vilket sannolikt har just med mopedfärd och sträcka så föräldrar vet, nu startar hon.
Sen dyker hon inte upp, svarar ej på mobilen som är stendöd, givetvis börjar man omedelbart efterforska, tar bilen och åker emot och tänker, knappast soppatorsk för det har jag kollat åt henne men kanske motorstopp eller ännu värre, en olycka. I mitt tycke ett helt normalt beteende om man är rädd om sina barn.