Citat:
Eftersom du resonerade rimligt kring de upphittade sakerna längs vägen lägger jag till vad jag tror. Handsken är spåret som visar oss till den sannolika brottsplatsen (förhoppningsvis kan utredningen visa just detta), GM:s första "misstag". En plats som GM kände till och kunde agera ostört vid. BO lurades dit eller överfölls och togs dit. Jag tror även att det var där hon bragdes om livet, med viss reservation. Därefter transport via omvägen till fyndplatsen. Båda dessa platser har få saker gemensamt- vilket är anmärkningsvärt och mycket betydelsefullt. Det är vad jag tror.
Jag tror på en enkel förklaring utan planering och ondska. Som jag skrev i ett tidigare inlägg föreställer jag mig att en något påstruken litauer känner sig ganska charmig när han får se den söta flickan vid mopeden. Han går fram och försöker snacka lite och Lisa försöker vara artigt snäll och positiv och hoppas på att han ska dra snart. Han har nåt verktyg eller flaska eller nåt i handen. Tafsar lite lätt och får en örfil och han svarar refexmässigt med en smäll mot hennes huvud. Slaget tar så illa att hon ramlar ihop och han inser att hon är död. Nästa infall är att han måste gömma undan henne snabbt ifall någon anna dyker upp. Bär ner henne till ladan och ringer brorsan och säger att nåt allvarligt har hänt och att han ska komma genast med bilen. Han dyker snart upp och de drar iväg mot Martorp och slår sönder mobilen på vägen och kastar iväg delarna.
Denna version av händelsen tar bort alla svårförståeliga aspekter av händelseförloppet. T ex att en eller båda skulle smugit på henne därför att de visste att hon skulle åka moped första gången etc. Eller med ont i sinnet lurat ned henne till ladan och försökt våldta henne och det gick snett och ströp hennen etc etc.
Nej jag tror på något ytterst torftigt. Om denna historia överenstämmer någorlunda med vad som hände kommer det att rubriceras som dråp för GM.
Vad sägs om detta?