Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-25, 22:02
Medlem
Det verkar som en del tror att polisen hade några misstankar gentemot bröderna redan tidigt i utredningen. Eller har jag missuppfattat?

För om polisen hade misstankar, men inte tillräckligt för ett gripande, kunde väl polisen ändå plockat in bröderna för att bara prata med dem och hämta information? Kallas väl att höras upplysningsvis, eller liknande.
2015-06-25, 22:03
Medlem
Kanske såg BO GM när hon skulle gå till mopeden. Hon kände sig obekväm, fick dålig magkänsla och smsar pappa att hon åker därifrån för att just göra pappan uppmärksam på att hon borde vara hemma om 1h. Man tror väl aldrig att det ska hända nått på riktigt även om man kan känna sig obekväm. Speciellt inte när det är nån man känner igen.
Pappan kanske reagerade på att hon smsa vilket hon kanske inte brukade och har koll på tiden och agerar fort.
Fantastiskt av polisen att agera så fort, antagligen i tron om att hitta henne vid liv.
2015-06-25, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Ja det kommer med största sannolikhet dyka upp bindande bevis.
De har naturligtvis städats undan, använt kemikalier, de har de haft flera dagar på sig att göra, torkat av föremål osv.
Det försvårar, men lär inte hjälpa dem att komma undan mordet. De hittar ändå bevisningen som fäller öststatarna.
Du antyder att dom skulle vara smarta? varför isf sprida ut delar som tillhör LH? när det bästa hade varit att inte göra det!!
2015-06-25, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qwert.
Kanske såg BO GM när hon skulle gå till mopeden. Hon kände sig obekväm, fick dålig magkänsla och smsar pappa att hon åker därifrån för att just göra pappan uppmärksam på att hon borde vara hemma om 1h. Man tror väl aldrig att det ska hända nått på riktigt även om man kan känna sig obekväm. Speciellt inte när det är nån man känner igen.
Pappan kanske reagerade på att hon smsa vilket hon kanske inte brukade och har koll på tiden och agerar fort.
Fantastiskt av polisen att agera så fort, antagligen i tron om att hitta henne vid liv.

Har du missat att d var första ggn hon åkte själv? Allt du skriver faller pga d
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Allt utom den tekniska bevisningen!
Det vet du inget om, de kan ha teknisk bevisning nu men avvaktar av taktiska skäl.
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ingen av oss VET vad LH skrev i sitt sista SMS!

Citat:
Tänk om hon skrev "de 2 litauiska bröderna som jobbar här intill står och stirrar på mig, det är obehagligt och jag förstår inte vad de pratar om, åker nu".
Hur som, jag blir mäkta förvånad om inte den ene eller bägge litauerna är skyldiga och kan bindas till brottet.
Det vore en sensation om det är några andra, precis allt pekar mot dem.

Återigen eftersom ingen av oss vet vad hon skrev i sitt sista SMS, så går inte detta heller att avfärda. Det behöver naturligtvis inte varit exakt på det sättet som du skrev men kanske något åt det hållet?

Jag vet inte och det gör heller ingen annan!
2015-06-25, 22:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det vet du inget om, de kan ha teknisk bevisning nu men avvaktar av taktiska skäl.
Aldrig i livet. De riskerade i så fall hela häktningen med att hålla inne den tekniska bevisningen.
2015-06-25, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Med tanke på att det under en dag rör sig okänt folk utanför det där caféet, så skulle jag tycka det är ytterst märkligt om nyckeln suttit i mopeden hela dagen, även om den stått parkerad i lite skymundan. Det är en högst medveten stöldrisk.
Visst, man kan glömma en nyckel i ett lås, men det händer sällan hos en normalbegåvad. Det har inget med glömska att göra, det har med muskelminnet/rutin att göra.

Nej, det hela startade efter att hon tagit på sig hjälmen, satt nyckeln i tändningslåset och var i färd att starta.

"Händer sällan en normalbegåvad"? När jag haft fullt upp att få in två barn genom dörren och ev. matvaror så har jag glömt nyckeln i låset och det har hänt några gånger. Normalbegåvad och annars inte ett dugg glömsk så det är väl muskelminnet som svikit mig då, men dock har det ju hänt när jag blivit distraherad av annat som nyckeln blivit kvar i låset.
2015-06-25, 22:08
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nutte59
Du antyder att dom skulle vara smarta? varför isf sprida ut delar som tillhör LH? när det bästa hade varit att inte göra det!!
De kanske var halvfulla den där lediga söndagen och agerade irrationellt, de kanske agerade i panik.
Skulle inte förvåna om det krökas en del på kvällar och helger.
2015-06-25, 22:10
Medlem
Hur länge till kan dom hålla dom?
Med den sk bevisningen/väntan på DNA?
Finns ju fakta att Dna fås fram på iallafall 24 timmar ,men nu ?
2015-06-25, 22:11
Medlem
Citat:
De kanske var halvfulla den där lediga söndagen och agerade irrationellt, de kanske agerade i panik.
Skulle inte förvåna om det krökas en del på kvällar och helger.

Slutsats dragen av egen erfarenhet?? Vad gäller krökandet alltså, för du har väl inga fördommar för att de kommer österifrån kan jag tänka.
2015-06-25, 22:14
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Tänk om hon skrev "de 2 litauiska bröderna som jobbar här intill står och stirrar på mig, det är obehagligt och jag förstår inte vad de pratar om, åker nu".
Hur som, jag blir mäkta förvånad om inte den ene eller bägge litauerna är skyldiga och kan bindas till brottet.
Det vore en sensation om det är några andra, precis allt pekar mot dem.

Då tror jag de hade plockats in på förhör mycket tidigare. Så nej. Jag finner det fortfarande mest sannolikt att SMS:et inte innehöll något mer än vad det beskrevs att det innehöll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in