Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-28, 15:59
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför kan inte Lisa ha gått in i ladan för att pudra näsan innan hon åkte hem? Kaféet var stängt. Varför skulle GM lägga ut villospår där det finns riktiga spår?
Du skojar va?
2015-06-28, 16:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Du skojar va?
Varför tror du det?
2015-06-28, 16:00
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Varför kan inte Lisa ha gått in i ladan för att pudra näsan innan hon åkte hem? Kaféet var stängt. Varför skulle GM lägga ut villospår där det finns riktiga spår?
Det är väl ingenting som säger att där finns riktiga spår i ladan. Att polisen spärrar av ladan kan ha två orsaker, dels att man inte vill avslöja nåt och dels att det närmast hade setts som tjänstefel att ändå inte undersöka ladan ordentligt även om man misstänker att handsken bara är ett villospår. Eller du vet att polisen har hittat nåt i ladan förutom handsken? Tills det framkommer nåt annat så tror jag iaf att handsken bara är ett planterat villospår och att BO aldrig var inne i ladan vid cafeet.
2015-06-28, 16:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det är väl ingenting som säger att där finns riktiga spår i ladan. Att polisen spärrar av ladan kan ha två orsaker, dels att man inte vill avslöja nåt och dels att det närmast hade setts som tjänstefel att ändå inte undersöka ladan ordentligt även om man misstänker att handsken bara är ett villospår. Eller du vet att polisen har hittat nåt i ladan förutom handsken? Tills det framkommer nåt annat så tror jag iaf att handsken bara är ett planterat villospår och att BO aldrig var inne i ladan vid cafeet.
Ladan blev avspärrad två gånger efter handskfyndet, och andra gången var den avspärrad flera dagar. Jag tror inte polisen tränade avspärrning, utan den måste ha haft en avsikt, ett spår som ledde till andra avstängningen.
2015-06-28, 16:05
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Nej det är ju inte samma sak ..... Men helt säkert information som skulle kunna gjort att MGM såg ett bra tillfälle att ta LH just den dan . Det var det som var min tanke . Om hon åker dit eller hem själv är ju inte det viktiga i sammanhanget . Det viktiga är ju att om MGM fick reda på det så var det ju ett ypperligt tillfälle att LH just på söndagskvällen . Det är väl inte konstigt om dom skulle ha pratat jobb t.e.x även på en söndag och AJ skulle ha sagt det i förbigående .

Problemet är att AJ intervjuades flera dagar efteråt, mycket information har förmedlats via media.
Vad AJ fått ta del från media och vad BO sade till honom blir en salig blandning.

Det är ju delvis därför yppandeförbudet finns för att inte vittnen skall bli påverkade.

Tex.
Vittne1: Det var en blå bil.
Vittne2: Det var en Volvo.
Vittne 1 igen: Det var en blå Volvo.
2015-06-28, 16:06
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Istället för att uträtta sina behov på kafét några minuter tidigare blir LH enligt dig akut kissnödig och väljer att uträtta sina behov i ladan mittemot minuter efter denna sin 6:e fullbordade arbetsdag.
Sannolikhet är inte en av dina styrkor utan du fantiserar fritt för att vara den som är obstinat.

Var var det föresten som inte stämde? Du är kvinna och du frossar och är skadeglad för att LH råkat illa ut, din sort dyker alltid upp i sådana här fall och skriver sällan i trådar med andra typer av brottsoffer.
Ett välkänt fenomen att mindre attraktiva tjejer gläds då en söt tjej råkat illa ut.
Var det ostbågarna jag gissade fel på?
2015-06-28, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Har du någon källa på att masttömning ej skett före 12/6?
Dessvärre har jag ingen källa som påvisar motsatsen i just detta fall.

Vid organisering av "särskild händelse", vilket inträffar 8/6, finns givetvis befogenheter till att börja undersöka mobiltrafik.
Under rådande omständigheter, där det även inriktas på att återfinna LH vid liv, trots indikationer på att ett bortförande ägt rum, så faller sig en masttömning naturlig.
I en del där man slår ihop dom faktum som fanns i tidigt skede, så är en kontroll av mobiltelefoner ett av de första åtgärder som görs.
Däremot kan fullständiga resultat låtit vänta på sig, då mobiltrafik kan vara tidskrävande att få ut samt analysera.

Om detta inte skett är det att betrakta som tjänstefel. (?)

https://polisen.se/Global/www%20och%20Intrapolis/FAP/FAP201_1_RPSFS2006_14.pdf

"Särskilda direktiv
Bevissäkring, dokumentation, lägesr
apport, sekretess, intern- och
externinformation, bruk av mobiltelefoner"

Hur viste man att telefonen dog 18.30 på samma plats som
SMSet skickades från 18.23.
2015-06-28, 16:07
Medlem
Citat:
Ja, det brukar vara en ursäkt i finare kretsar för toabesök.

Finns det ingen toa på caféet lr?
2015-06-28, 16:07
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Har du någon källa på att masttömning ej skett före 12/6?
Dessvärre har jag ingen källa som påvisar motsatsen i just detta fall.

Vid organisering av "särskild händelse", vilket inträffar 8/6, finns givetvis befogenheter till att börja undersöka mobiltrafik.
Under rådande omständigheter, där det även inriktas på att återfinna LH vid liv, trots indikationer på att ett bortförande ägt rum, så faller sig en masttömning naturlig.
I en del där man slår ihop dom faktum som fanns i tidigt skede, så är en kontroll av mobiltelefoner ett av de första åtgärder som görs.
Däremot kan fullständiga resultat låtit vänta på sig, då mobiltrafik kan vara tidskrävande att få ut samt analysera.

Om detta inte skett är det att betrakta som tjänstefel. (?)

https://polisen.se/Global/www%20och%20Intrapolis/FAP/FAP201_1_RPSFS2006_14.pdf

"Särskilda direktiv
Bevissäkring, dokumentation, lägesr
apport, sekretess, intern- och
externinformation, bruk av mobiltelefoner"

Min minnesbild är att DN hade en artikel om detta på torsdagen den aktuella veckan. Jag reflekterad särskilt över att detta inte gjorts, då brottsrubriceringen rimligen gav den befogenheten.

Skall se om jag möjligen kan hitta artikeln.
Senast redigerad av LeeVan 2015-06-28 kl. 16:12.
2015-06-28, 16:11
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ja, det brukar vara en ursäkt i finare kretsar för toabesök.
På film är det så iaf...
Nu vet jag inte om detta är sant, men det sägs att cafeägaren kom till dit i samband med att pappan var där, och att hon öppnade cafeet för att se om hon var därinne. Det säger väl att hon hade en nyckel och inte behövde gå till ladan för näspudring.
2015-06-28, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Istället för att uträtta sina behov på kafét några minuter tidigare blir LH enligt dig akut kissnödig och väljer att uträtta sina behov i ladan mittemot minuter efter denna sin 6:e fullbordade arbetsdag.
Sannolikhet är inte en av dina styrkor utan du fantiserar fritt för att vara den som är obstinat.

Var var det föresten som inte stämde? Du är kvinna och du frossar och är skadeglad för att LH råkat illa ut, din sort dyker alltid upp i sådana här fall och skriver sällan i trådar med andra typer av brottsoffer.
Ett välkänt fenomen att mindre attraktiva tjejer gläds då en söt tjej råkat illa ut.
Var det ostbågarna jag gissade fel på?

Du vet inte mycket om kvinnors benägenhet att i ena stunden inte vara nödig till att i nästa vara riktigt nödig. Såna finns det gott om, om dock inte alla.
2015-06-28, 16:12
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Yes, hon har skyndat tillbaka till sitt Litauen. Det var väl inte så kul att vara kvar här som
läget ser ut. Bättre att ila hem och hämta lite tröst hos de nära och kära. Den förmodligen
käraste hon har, hennes karl alltså, är kanske ingen större mening att sitta och vänta på...
Det bör noteras att misstankarna kvarstår mot henne.

Hon är fortfarande misstänkt för grovt skyddande av brottsling men har inte belagts med några restriktioner som exempelvis reseförbud. Den enda restriktionen kvinnan har är det yppandeförbud som alla som var närvarande vid häktningsförhandlingen tidigare har fått.

– Det hade nog krävts sannolika skäl för att det skulle kunna utfärdas ett reseförbud, säger advokaten.

http://www.expressen.se/gt/frislappta-kvinnan-pa-vag-hem-till-litauen/
men glöm ej att hon är fortfarande misstänkt , det kan ju komma fram andra saker innan utredningen är klar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in