2015-06-25, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Vet inte om det är o.k. att diskutera förtroende för partiledare.
Dagens Ipsos undersökning jämför förtroende för partiledaren vs väljarsympati parti.

Tycker att det förvånar Jimmie har såpass lågt förtroende som 18%.
http://www.dn.se/nyheter/politik/fortroendet-for-stefan-lofven-stortdyker/
Visserligen har han varit sjukskriven men för mig verkar många ha respekt för Jimmie som politiker oavsett.
Jag menar har Fridolin 30% är det något allvarligt fel på folk och att Romson har tvåsiffrigt är närmast groteskt. Vad är det för amöbor som kan känna förtroende för henne. De måste ha frågat runt på Södermalm.

Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Sanningen är att många människor tror på vad står i MSM, därav de höga siffrorna för Fridolin och Romson.

Man kanske avrundat väldigt ... kreativt
2015-06-25, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Det intressanta med dessa är ökningen, inte nivån som sådan.
Sedan kan det hända att det talas migration/integration under Almedalsveckan. M har ju t ex kommit med ett utspel, liksom vissa vänsterdebattörer. Blir det mycket migrationsfrågor kommer detta också att gynna SD.

Jag tror att detta blir huvudämnet i Almedalen. Frågan har ju diskuterats som aldrig förr sedan SD:s framgång i september. Frågan har blivit ännu viktigare för väljarna, tre av fyra borgerliga partier har börjat att inta en mer restriktiv syn och SD har ökat exponentiellt i väljarstöd. Vi lär också få se en omfattande diskussion om DÖ. Almedalen ser ut att bli SD:s vecka.
2015-06-25, 18:30
Medlem
Citat:
Det intressanta med dessa är ökningen, inte nivån som sådan.
Sedan kan det hända att det talas migration/integration under Almedalsveckan. M har ju t ex kommit med ett utspel, liksom vissa vänsterdebattörer. Blir det mycket migrationsfrågor kommer detta också att gynna SD.

Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Jag har uppmärksammat det också. Dock väldigt tamt. Och det räcker inte. SD-sympatisörerna skrattar bara åt dom.

Så om 7K pratar migrations och invandringsfrågor under Almedalsveckan så finns det inget (?) de kan säga som inte SD redan sagt och dessutom säger bättre. Skulle 7K välja att inte lyfta frågan eller bara skrapa lite på ytan så blir det nästan värre för dem, eftersom det är en fråga som rakat upp bland de viktigaste för väljarna. Då står SD där ensamma och diskuterar det som folk verkligen är bekymrade över. Jag kan inte se någon fråga som engagerar folk så intensivt och starkt som just invandringsfrågan. Inte ens NATO eller att 15000 av våra pensionärer på äldreboenden svälter ihjäl varje år eller våra 6000-60000 våldtäkter engagerar folk lika mycket.

Den 17 juli är ramadan över och då blir det säkert som vanligt vilt och farligt på sommarkvällarna och nätterna igen.

Det blir riktigt intressant att se OU slutet nästa månad. Vågar man gissa på att SD passerar S eller kanske M redan då?
2015-06-25, 18:46
Medlem
Menveds avatar
De två senaste mätningarna från Inizio har kommit på en fredag, så det kanske är dags i morgon. Senaste visade 17,2. En mätning uppåt 19 skulle ge ett månadsgenomsnitt på 18 procent för juni.
2015-06-25, 18:48
Medlem
Moderaterna har ju något märkligt klarat sig relativt hyfsat efter valet. Trots, eller kanske tack vare, AKBs extremt låga profil. Vad man kan fråga sig är ju när nästa stora tapp kommer, när nästa grupp klassiska moderatväljare ger upp och går över till SD? Efter Almedalen?
2015-06-25, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Moderaterna har ju något märkligt klarat sig relativt hyfsat efter valet. Trots, eller kanske tack vare, AKBs extremt låga profil. Vad man kan fråga sig är ju när nästa stora tapp kommer, när nästa grupp klassiska moderatväljare ger upp och går över till SD? Efter Almedalen?

AKBs låga profil har varit framgångsrik. Hon har låtit regeringen stå för fadäserna.
Men, nån gång måste M bekänna färg. Troligen är dagens utspel en liten försöksballong inför almedalsveckan. Då , om inte för, måste "Hakan" Batra våga sticka ut just ...hakan!
2015-06-25, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Så om 7K pratar migrations och invandringsfrågor under Almedalsveckan så finns det inget (?) de kan säga som inte SD redan sagt och dessutom säger bättre. Skulle 7K välja att inte lyfta frågan eller bara skrapa lite på ytan så blir det nästan värre för dem, eftersom det är en fråga som rakat upp bland de viktigaste för väljarna. Då står SD där ensamma och diskuterar det som folk verkligen är bekymrade över. Jag kan inte se någon fråga som engagerar folk så intensivt och starkt som just invandringsfrågan. Inte ens NATO eller att 15000 av våra pensionärer på äldreboenden svälter ihjäl varje år eller våra 6000-60000 våldtäkter engagerar folk lika mycket.

Den 17 juli är ramadan över och då blir det säkert som vanligt vilt och farligt på sommarkvällarna och nätterna igen.

Det blir riktigt intressant att se OU slutet nästa månad. Vågar man gissa på att SD passerar S eller kanske M redan då?

De lever rövare å fint nere i Malmö, med bomber och granater på Kroksbäck.

Jag tror att SD är näst största parti i nästa Sentio.
2015-06-25, 18:59
Medlem
Puffpinglans avatar
Citat:
AKBs låga profil har varit framgångsrik. Hon har låtit regeringen stå för fadäserna.
Men, nån gång måste M bekänna färg. Troligen är dagens utspel en liten försöksballong inför almedalsveckan. Då , om inte för, måste "Hakan" Batra våga sticka ut just ...hakan!
Jag tror du har rätt, hon kan inte låta bli att säga nånting då.

Förresten finns det en Eddie Meduza-sång om AKB, den här:

https://www.youtube.com/watch?v=g7vPfoEalmU
2015-06-25, 19:32
Medlem
SD har ökat i genomsnitt 0,9 procentenheter per månad sedan valet i sentio medan s har minskat i genomsnitt 0,5 procentenheter per månad. Fortsätter den linjära utvecklingen kommer SD passera s i augusti. M däremot har en genomsnittlig ökning på 0,3 procentenheter sedan september i sentio. Så tyvärr kommer det dröja ända tills februari 2016 innan SD är största parti i sentio om utvecklingen följer samma mönster som den gjort hittills sedan valet.
2015-06-25, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Vet inte om det är o.k. att diskutera förtroende för partiledare.
Dagens Ipsos undersökning jämför förtroende för partiledaren vs väljarsympati parti.

Tycker att det förvånar Jimmie har såpass lågt förtroende som 18%.
http://www.dn.se/nyheter/politik/fortroendet-for-stefan-lofven-stortdyker/
Visserligen har han varit sjukskriven men för mig verkar många ha respekt för Jimmie som politiker oavsett.
Jag menar har Fridolin 30% är det något allvarligt fel på folk och att Romson har tvåsiffrigt är närmast groteskt. Vad är det för amöbor som kan känna förtroende för henne. De måste ha frågat runt på Södermalm.
18% är ändå bra för Jimmie tycker jag. Man får tänka på att SD är avskytt av alla som inte röstar på SD (grovt förenklat) och därför inte kan svara att de har något förtroende för Jimmie Åkesson. MP å andra sidan är ju "en i gänget" och därför är det ofarligt att svara att man har förtroende (hur litet det än är) för Romson och Fridolin. Det intressanta är väl hur många i det egna partiet som har förtroende för Åkesson respektive Romson och Fridolin. Har för mig att den låg på strax över 50% för Romson, det är ju inte alls bra.
2015-06-25, 20:15
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffpinglan

Fan, någon kreativ jävel borde klippa ihop en Youtube video om AKB med denna pärla av medusa.
2015-06-25, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puffpinglan

Haha

Om ändå SD kunde börja utbilda folk om demokraturen Sverige, kanske med reklam. Då tror jag 30-40 % gränsen skulle kunna nås. Håller ni med mig eller är jag ute och cyklar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in