2015-06-25, 17:54
Medlem
Nu tycks ju en hel del av skribenterna i denna tråd vara omogna slynglar utan barn....
Men, om någon av er har en dotter så förstår jag inte hur man kan vara emot jämställdhet och feminism( nu snackar jag inte om militanta avarter).
Om du nu ändå är det så tycker jag att du, när hon är gammal nog att förstå, ska titta henne i ögonen och förklara för henne varför hon bör förvänta sig mindre chans att lyckas i livet, behöver vara bättre utbildad bara för att ha chans på liknande arbete, ha lägre lön o.s.v. bara för att hon är tjej. Säg sedan till henne att så är det bara och det tycker du är helt okej och något hon bara ska acceptera. Lycka till!
Citera
2015-06-25, 18:03
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Nu tycks ju en hel del av skribenterna i denna tråd vara omogna slynglar utan barn....
Men, om någon av er har en dotter så förstår jag inte hur man kan vara emot jämställdhet och feminism( nu snackar jag inte om militanta avarter).
Om du nu ändå är det så tycker jag att du, när hon är gammal nog att förstå, ska titta henne i ögonen och förklara för henne varför hon bör förvänta sig mindre chans att lyckas i livet, behöver vara bättre utbildad bara för att ha chans på liknande arbete, ha lägre lön o.s.v. bara för att hon är tjej. Säg sedan till henne att så är det bara och det tycker du är helt okej och något hon bara ska acceptera. Lycka till!

saken är ju den att flera, eller rent utav de flesta av sakerna som "normala" feminister gormar om inte har någon verklighetsbaserad grund, exempelvis den typiska myten om att kvinnor skulle tjäna mindre för samma arbete.

https://www.youtube.com/watch?v=F30lWAiD_3A

sedan undrar jag vad du menar med "lyckas i livet" är en kärleksfull moder som har ett "dåligt" jobb misslyckad jämnfört med en go-getter som har valt att fokusera på kariär framför familj eller förhållande?
Citera
2015-06-25, 18:11
Medlem
Citat:

Så du menar att om man har en dotter så anser man att det är bäst för henne ju färre vita män det finns.

Det ter sig uppenbart att det är motsatsen, om man inte är antivit dvs.
Citera
2015-06-25, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Exakt var har hon skrivit det?

Se hennes långa inlägg om vita män. Finns ett antal i tråden.
Citera
2015-06-25, 18:14
Medlem
trumpetsvamps avatar
Citat:
Förstår inte..... Skulle jag ljuga henne rätt upp i ansiktet? Av vilken anledning? För du kan väl inte på allvar mena att en svensk tonårig tjej, i genomsnitt, har en sämre levnadsstandard att vänta i livet än en motsvarande kille?
Citera
2015-06-25, 18:17
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Problemet är att "militanta avarter" och mainstremfeminism idag är samma sak. Eller snarare, all mainstremfeminism tar sin avstamp i extremfeminism.

Sedan gör du ett återkommande misstag när du sätter likhetstecken mellan jämställdhet och feminism. Vad du inte vill förstå är att väldig många inte gör den kopplingen utan istället jämställer feminism med sexism.
Citera
2015-06-25, 18:21
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Se hennes långa inlägg om vita män. Finns ett antal i tråden.

Jag har läst en massa inlägg av Scott och har aldrig sett något hat mot vita män. Misstänker att det är du som missförstår och förvanskar.
Citera
2015-06-25, 18:23
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Jag har läst en massa inlägg av Scott och har aldrig sett något hat mot vita män. Misstänker att det är du som missförstår och förvanskar.

Jag har läst massa inlägg här på flashback och aldrig sett något hat emot kvinnor eller invandrare Du som missförstår och förvanskar
Citera
2015-06-25, 18:25
Medlem
hakro807s avatar
Om något så är unga svenska tjejer den nya eliten. De bor bäst, de skaffar sig utbildning i högre grad, de förväntas leva länge och fler av dem kommer bilda familj. Bli inte förvånad de även kommer ha högre inkomst om 20 år.
Citera
2015-06-25, 18:26
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Problemet är för tusende gången att "militanta avarter" nu är normen bland feministerna.

Hoppas du inte har en son.
Citat:
Säg det till din son, för inget av det du påstod stämmer!

Det är din son, inte din dotter, som diskrimineras i skolan.

Det är din son som lider störst risk att drabbas av psykiska problem, drogmissbruk, arbetslöshet eller yrkesskador.

UTAN ATT FÅ HJÄLP av samhället.

Du säger ju rakt ut att man är en omogen slyngel om man tycker att detta är dåligt, och du tycker med andra ord att det är skitbra att din son diskrimineras.

Säg det till honom.
Citera
2015-06-25, 18:26
Medlem
Citat:

Byt ut vita män mot judar. Det är mycket tugg om just vita män. Skulle det stå judar och hon gjorde detta offentligt skulle hon sitta fängelse för hets mot folkgrupp.

Förvanskar vad exakt? Antingen anser man att alla problem, nuvarande och historiska, är orsakade av vita män eller så anser man inte det.

Eftersom du är feminist antar jag att du är antivit som ScottWalter och disciplina
Citera
2015-06-25, 18:27
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag har läst massa inlägg här på flashback och aldrig sett något hat emot kvinnor eller invandrare Du som missförstår och förvanskar

Det känns som att jag och Scott har rätt likadana värderingar. Jag brukar hålla med henne om det mesta hon skriver. Och om jag talar för mig själv så har jag inget som helst hat mot vita människor. Inte mot män heller. Ändå så kallar vissa mig här för antivit manshatare (mycket konstigt då jag själv är både vit och man). Dessa personer som slänger sig med dessa uttryck är folk som jag har extremt lite förtroende för då de väldigt sällan brukar komma med något vettigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in