Citat:
Ursprungligen postat av
hex27
Nu tycks ju en hel del av skribenterna i denna tråd vara omogna slynglar utan barn....
Men, om någon av er har en dotter så förstår jag inte hur man kan vara emot jämställdhet och feminism( nu snackar jag inte om militanta avarter).
Problemet är för tusende gången att "militanta avarter" nu är normen bland feministerna.
Hoppas du inte har en son.
Citat:
Om du nu ändå är det så tycker jag att du, när hon är gammal nog att förstå, ska titta henne i ögonen och förklara för henne varför hon bör förvänta sig mindre chans att lyckas i livet, behöver vara bättre utbildad bara för att ha chans på liknande arbete, ha lägre lön o.s.v. bara för att hon är tjej. Säg sedan till henne att så är det bara och det tycker du är helt okej och något hon bara ska acceptera. Lycka till!
Säg det till din son, för inget av det du påstod stämmer!
Det är din
son, inte din dotter, som diskrimineras i skolan.
Det är din son som lider störst risk att drabbas av psykiska problem, drogmissbruk, arbetslöshet eller yrkesskador.
UTAN ATT FÅ HJÄLP av samhället.
Du säger ju rakt ut att man är en omogen slyngel om man tycker att detta är dåligt, och du tycker med andra ord att det är skitbra att din son diskrimineras.
Säg det till honom.