2015-06-24, 12:59
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Har lyckats förtränga många skitfilmer jag sett för att inte bli traumatiserad. En jag kommer på just nu som jag såg nyligen på bio är Imitation Game. En bedrövlig pissfilm.

Vad tyckte du var så dåligt med den? En lite halvtrist historiethriller eller en blekare Tinker Tailor Soldier Spy förstår jag ifall man skulle kunna kalla den och jag förstår verkligen inte varför den blivit så hyllad men jag skulle knappast se den som en pissfilm.

För mig är det verkligen en sådan där film som är omöjlig att hysa några starka känslor för, vare sig det är positiva eller negativa.
Citera
2015-06-24, 13:21
Medlem
billyblues avatar
Snakes on a plane.

Bara vidrig.
Citera
2015-06-25, 17:25
Medlem
xyklopfs avatar
Finns många dåliga filmer man genomlidit, men "Pathfinder" var rent ut sagt bland det värsta jag nånsin sett.

http://www.imdb.com/title/tt0446013/

Hedersomnämnade till "Den tunna röda linjen". Såg den i en fullsatt biosalong. Efter en och en halv timmes flum gick flera därifrån; några klagade högt: "Det händer ju ingenting! Vad f-n är detta"??
Bör tilläggas att de förmodligen; liksom jag, hade sett "Saving private Ryan" innan och var taggad att se mera krigsaction. Så blev det ju inte....

http://www.andsoitbeginsfilms.com/2011/06/great-war-debate-saving-private-ryan-vs.html
Citera
2015-06-25, 17:30
Medlem
murtennios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billyblue
Snakes on a plane.

Bara vidrig.

Tack! Ska tanka den nu. Gillar faktiskt den.

För att nämna en usel film, den senaste Fast and Furious. Tyckte bara den var vidrigt överdriven och dålig.
Citera
2015-06-25, 17:58
Medlem
Hm, jag vet i fan alltså, har trots allt sett en hel del skitfilmer genom åren. Får bli en lista istället.

- Psalm 21. Overklig, konstig & filmen är uppbyggd på ett sådant sätt att jag inte fattar någonting. Ständigt hopp mellan fantasi, inbillningar och verklighet. Den sämsta svenska filmen jag sett, helt klart.
- Triangle. En usel skräckfilm. Handlar om bermudatriangeln. Man bli aldrig skrämd och den är långsam & tråkig från början till slut.
- Joker. Björn Skifs-rulle & satan så dålig den är. Den förväxling som sker vid kidnappningsscenen i början säger egentligen allt om hur overklig och dålig filmen är.
- American Virgin. Vet inte vad jag säga om denna film, mer än att den är usel.
- Natt på Museet. Den är så tråkig, och folk påstod att den skulle vara rolig. Exakt vad är roligt? Hur kan dem ens kalla filmen för komedi?
- Goal. Som fotbollsfanatiker kan jag inte annat än hata denna riktigt dåligt gjorda film. Massvis med overkliga händelser och misstag i filmen. Manusförfattaren vet uppenbarligen inte någonting om fotboll.
- Treasure Island. Såg inte hela filmen, men det hände inte ett skit utöver att en pirat var på ett café i en timme. Fy fan så jävla dålig film, försök till Pirates of the Carrabean-kopia.
- Sune i Grekland & Sune på bilsemester. Jag skäms över att jag ens gav 2:an en chans. Filmerna innehåller bara massa bajsskämt och nödlösningar på overkliga problem, som karaktärerna själva skapar hela tiden.
Senast redigerad av herrtanke 2015-06-25 kl. 18:07.
Citera
2015-06-25, 17:59
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Natt på Museet. Den är så tråkig, och folk påstod att den skulle vara rolig. Exakt vad är roligt? Hur kan dem ens kalla filmen för komedi?

Den är väl en barnfilm?
Citera
2015-06-25, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Den är väl en barnfilm?

Familjefilm/komedi från 7 år, så det är väl möjligt. Men de som påtalat att "den ska vara rolig" för mig, de var däremot vuxna.
Citera
2015-06-26, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Sune i Grekland & Sune på bilsemester. Jag skäms över att jag ens gav 2:an en chans. Filmerna innehåller bara massa bajsskämt och nödlösningar på overkliga problem, som karaktärerna själva skapar hela tiden.

Sune på bilsemester har jag inte sett men jag håller med om Sune i Grekland - delvis. Jag tycker att filmen har sina stunder och Rudolfs personlighet stämmer bättre överens med böckerna, men jämför man med Sunes jul och Sunes sommar ter den sig bara allmänt dålig.
Citera
2015-06-27, 04:07
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billyblue
Snakes on a plane.

Bara vidrig.
Jag tycker att den är rolig och hyfsat spännande.
Citera
2015-06-27, 10:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Jag tycker att den är rolig och hyfsat spännande.

Tycker om den jag med, är ju som sagt gjort med glimten i ögat och en stor portion humor, plus att den är jävligt rolig!
Citera
2015-07-07, 17:14
Bannlyst
Det absolut sämsta jag sett måste nog ändå vara Gus Van Sants remake av Psycho. Tycker den är fruktansvärt dålig och jag kan ärligt talat inte begripa hur han ens kunde tänka tanken på att göra en remake av den. Originalet av Hitchcock är ju ett sant mästerverk och en av de bästa filmerna någonsin, alla kategorier. Jag förstår inte syftet med remaken heller då Van Sant inte gjort några större ändringar; att Norman runkar när han smygtittar på Marion är i stort sett det enda han lagt till. Annars är det exakt samma film, med skillnaden att Van Sants version är en kalkonrulle med dåliga skådespelarinsatser. Att göra en remake av Psycho är lika mycket slöseri med tid som att göra en remake av Gudfadern.
Citera
2015-08-06, 11:32
Bannlyst
De två som känns mest aktuella just nu är Mad Max 4 och Mission Impossible 5. Jag hatar allt som har med de serierna att göra, i synnerhet Mad Max, grov våldtäkt på filmmediet.

Vidare så hatar jag det mesta vad svensk film heter gjord de senaste 25 åren, jag hatar allt som har med Bond att göra och ALLT med Van Damme och den där fiskmåsen Segal. Jag tycker om våldsamma filmer men de två är inga skådisar helt enkelt, snöslask har mer karisma.
Senast redigerad av JGH 2015-08-06 kl. 11:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in