Citat:
Ursprungligen postat av
vanderbeek
Jag tror ju fortfarande att gärningsmannen kommer visa sig vara en kvinna två tre år äldre än Lisa. Jag tror också att hjälmen är mordvapnet och jag skulle vilja veta om hjälmen fanns på mopeden eller om Lisa hade den med sig ut eller om gärningsmannen tog den från mopeden och Lisa sedan letade efter den och blev då attackerad.
Jag tror heller inte att Letterna är skyldiga, min magkänsla (inte bevis naturligtvis) sa mig att de inte hade något med mordet att göra redan från början. Känndes helt fel.
På ett sätt så hoppas jag att jag har fel för jag vill att det här skall vara över med nu och att familjen kan få ett avslut som inte innebär att de får leva i ovisshet, något jag inte skulle önska för någon.
Varför inte en ung man? Låt oss säga att det finns en ung, mindre attraktiv man anställd på kaféet. Då är han närmare Lisa än litauerna. Det finns många spekulationer om hur litauerna skulle ha konfronterat Lisa. Antag att den unge mannen har spanat in den snyggaste tjejen på kaféet och bestämde sig för att göra en stöt. Han höll sig utom synhåll för de andra arbetskompisarna vid stängningsdags, och gjorde närmanden mot Lisa. Hon dissade honom, men han stod på sig och det uppstod bråk som slutade i att Lisa miste livet. Bråket kan ha avslutats i ladan, där Lisa tappade handsken. Snabbt lade han kroppen i sin bil och körde till Martorp som han passerar dagligen på väg till och från jobbet, och dumpade kroppen. Några dagar senare kommer han på idén att lägga ut hansochgretaspåret.