Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Ja och i just denna rättsprocess verkar det kalkyleras i lite högre grad än vad man är van att se, och som det ser ut nu, så finns det fog för det.
Det enda önskvärda är att "showen" inte tar överhanden så att det hela landar kring det intressanta uttrycket - käbbel.
Det är fortfarande en död flicka och en sörjande familj det handlar om, utifrån ett mer mänskligt perspektiv..
Jag har tidigare hållit mig kring kommentarer om kvinnan för jag tror helt enkelt inte hon är delaktig i detta. Men helt oavsett utgång så kommer hon bli straffad ändå, antingen pga inblandning, eller pga allmänheten inte begriper bättre.
Enligt uppgift är hon med största sannolikhet på väg till hemlandet, kanske med en undran om vem det är, hon är gift med..
Ja, det är intressant på det mänskliga planet, men fel forum här tyvärr.
Ja det är mycket att fundera över. För jag ser inget märkligt alls med häktningen, bara märkliga reaktioner på häktningen och ett ifrågasättande av utredningen och åklagaren som är mycket annorlunda än det brukar.
Det verkar finnas ett uppdämt behov av att kritisera rättsväsendet, men valet av fall bli märkligt. Det letas efter brister och det spekuleras i saker bara ett åtal och en huvudförhandling kan ge svar på. Man kan inte veta något innan utredningen är klar och detaljer krig den blir offentliga.
Det jag tycker är obehagligt är att vissa personer, också inom rättsväsendet, utnyttjar att det varit fel som begåtts i andra saker till att sprida rykten och tvivel i detta fall, där inget visar på att fel har begåtts.
Är man genuint intresserad av rättsfrågor lyfter man inte fram en sak som denna, för det nöter ut folk, och tar sedan bort fokus från de fall där fel begåtts.
Kvinnan kommer inte ha de lätt framöver. Jag undrar ändå vad hon kan ha iakttagit.