Citat:
Ursprungligen postat av
SweetSarhas
Har börjat lira detta nu

fick det idag, Lirar på Xbox one, kan jag lira online med någon som spelar Ps4 eller Pc? eller har alla konsoller och pc olika versioner? egna servrar osv?
Välkommen till en bättre värld

(Men hade varit ännu bättre på ps4

)
Tyvärr måste jag informera dig om att det är som du misstänker. Olika servrar för olika system.
XB1, X360, PC, PS3 och PS4 har skilda ekosystem.. Patchar kommer vid olika tillfällen (x360 och ps3 patchas väl inte ens längre tror jag) och även om XB1 och PS4 borde kunna hållas lika uppdaterade har de valt att inte göra det.
Det sägs dock att det ska gå att importera sina spelkaraktärer från x360 till PS4 och från ps3 till XB1 vilket jag tycker är lite imponerande. Givetvis går det från ps3 till ps4 och x360 till xb1, det hade man ju förväntat sig.
Tyvärr förstörde det spelet lite eftersom det den vägen rasar in fusk. Det har länge gått att göra custom savegames på chippade enheter av förra generationen och dessa går att föra över till det nya. Folk med paragon 10000 kutar igenom GR 100 på två minuter tack vare bl a gems uppgraderade 1,9e14 ggr.