Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-25, 00:40
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Vet man vilka fynd som gjorts av vem?

Verkar som polis hittat saker som finns i fickor o som kan tappas då de inge är stängda och man springer, tex telefon, bankomat/körkort. Sen kan jag tänka mig nycklar o en läppsyl o kanske en spegel o annat som tjejer har i fickan.

O d verkar som MP hittat fynd som måste tas av/slitas/avlägsnas som klocka, ring, kläder, underkläder..sen kan jag tänka mig örhängen, halsband, med mera..

Det jag vill komma fram till har ni säkert listat ut. MP gör fynd som en GM bara kan haft o göra med, varför? Varför började dess fynd göras iom att MP började gå där i onsdags? Gick GM i MP och spred sakerna? Lr såg GM till o leda MP?
Nix! Mobilprylar hittades av militär och polis redan dagen innan MP anlände.
2015-06-25, 00:47
Medlem
wizardinrobes avatar
Nej, mobilfynden görs för att förövaren förstör mobilen för att den inte skall kunna spåras
2015-06-25, 00:50
Medlem
FritzDaCats avatar
På fredagsförmiddagen började man närma sig brödernas hus:
Citat:
Kajsa Hallberg: Jag upprepar att polisen gjort nytt fynd. Familjen bekräftar att Lisa har ett sådant här föremål, men om just detta är Lisas vet man inte än.
11:28, 12 June 2015

Kajsa Hallberg: Polisen har stannat vid dammen med en båt på släp. Dammen ligger en bit bakom Blombergs säteri.
11:32, 12 June 2015

Citat:
Kajsa Hallberg: Christer Fuxborg, polisens presstalesman: Vi är övertygade om att föremålet vi hittat i dag är Lisas.
16:31, 12 June 2015

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6188139
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-06-25 kl. 01:08.
2015-06-25, 00:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
På fredagsförmiddagen började man närma sig brödernas hus:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6188139
Jag antar att det är den här dammen som menas: https://goo.gl/maps/v2pLR En till brödsmula på hansochgretaspåret.
2015-06-25, 00:56
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Ja mycket möjligt/mer troligt.. Släp är en bättre hypotes MEN varför tänker du så svårt, vad finns alltid nära till hands på en gård? En skottkärra såklart..han la henne i en sån o den är inte lika stabil o man kan lätt tippa över den i all hast osv osv

Lite fel där i din teori. I detta fall med bröderna helt rätt. Men i planerade o uttänkta fall så handlar nog mördaren iskallt o beräknande, som den empatilösa psykopat han är.

Jag tycker det känns för långt med en skottkärra. Och tungt. Ännu mer nervöst också. Dessutom borde man lättare upptäcka om saker skramlar ut.

Min teori har också problem med frågan om varför han i så fall inte valde den som det verkar närmaste och snabbaste vägen från caféet: Den långa, raka "allén" som ändar upp i Blombergs säteri och sen efter en krök passerar brödernas egen bostad. Någon enkel förklaring finns inte, men man måste passera obehagligt nära flera hus och kommer upp med traktorn rakt utanför entrén till säteriet. Åker man istället den väg som fynden indikerar så måste man visserligen passera några hus på vänster sida omedelbart efter caféet och ladan. Men det kan ju hända att ingen var hemma där och att han redan visste det. Å andra sidan kan han ha kört via allén på tillbakavägen till caféet/ladan och då ha upptäckt att någon/några var ute på sin tomt och grejade. Då ter det sig naturligt att åka den andra vägen. Så fort han passerat nämnda hus på vänster sida kan han om jag inte läser kartan fel köra hela vägen enda till sitt eget hus utan att passera flera synliga kåkar.
2015-06-25, 01:00
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag antar att det är den här dammen som menas: https://goo.gl/maps/v2pLR En till brödsmula på hansochgretaspåret.
Eller klantiga litauerspåret...

Här är en bild på dammen:

http://s3.netdialog.se/9_20150612115524_dammen%20ny.jpg

Var det där bröderna fiskade, undrar man?
2015-06-25, 01:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag tycker det känns för långt med en skottkärra. Och tungt. Ännu mer nervöst också. Dessutom borde man lättare upptäcka om saker skramlar ut.

Min teori har också problem med frågan om varför han i så fall inte valde den som det verkar närmaste och snabbaste vägen från caféet: Den långa, raka "allén" som ändar upp i Blombergs säteri och sen efter en krök passerar brödernas egen bostad. Någon enkel förklaring finns inte, men man måste passera obehagligt nära flera hus och kommer upp med traktorn rakt utanför entrén till säteriet. Åker man istället den väg som fynden indikerar så måste man visserligen passera några hus på vänster sida omedelbart efter caféet och ladan. Men det kan ju hända att ingen var hemma där och att han redan visste det. Å andra sidan kan han ha kört via allén på tillbakavägen till caféet/ladan och då ha upptäckt att någon/några var ute på sin tomt och grejade. Då ter det sig naturligt att åka den andra vägen. Så fort han passerat nämnda hus på vänster sida kan han om jag inte läser kartan fel köra hela vägen enda till sitt eget hus utan att passera flera synliga kåkar.
Det finns en enkel förklaring, han kände inte till den vägen, han var inte tillräckligt hemmastadd i omgivningarna.
2015-06-25, 01:02
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

OM man hittade något i närheten av dammen så kan det också vara i närheten av vägen och då också vara helt konsistent med en transport av kroppen i något medium varur saker kan "skramla" ur på vägen från caféet/ladan till den uttänkta förvaringsplatsen för kroppen och grejerna på Martorp. Ingen Greta alltså utan en slarvpelle som oavsiktligt lägger ut ett spår.
2015-06-25, 01:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
OM man hittade något i närheten av dammen så kan det också vara i närheten av vägen och då också vara helt konsistent med en transport av kroppen i något medium varur saker kan "skramla" ur på vägen från caféet/ladan till den uttänkta förvaringsplatsen för kroppen och grejerna på Martorp. Ingen Greta alltså utan en slarvpelle som oavsiktligt lägger ut ett spår.
Du tror alltså också att en pakethållare användes för transporten? Saker skramlar inte ur en bagagelucka på en bil.
2015-06-25, 01:05
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Det finns en enkel förklaring, han kände inte till den vägen, han var inte tillräckligt hemmastadd i omgivningarna.

Du menar att den andra skulle vara enklare att hitta/se på en karta?

Tänkbar indiciebevisning: Telekommunikation mellan bröderna i närområdet under den kritiska tidsperioden där man ringt varandra i syfte att reka vilken väg som var bäst (eller minst dålig) att köra. Kräver då uppenbarligen att både deltagit åtminstone i undanskaffandet och att man sen färdats till/från brottsplatsen i två fordon.
2015-06-25, 01:06
Bannlyst
Citat:

Antagligen så tog han väl i samma fordon som han kom dit med, för han gick troligtvis inte. Så vad hade han för fordon hemma? Bil? Moppe? Flakmoppe? Fyrhjuling med släp såklart!

Förklarar d konstiga fyrhjulingspåren grannen såg vid dammen..de tänkte dumpa henne där men bestämde sig för o ta henne till jägarnas slaktställe för o stycka henne.
Senast redigerad av Harvey440 2015-06-25 kl. 01:09.
2015-06-25, 01:07
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Du tror alltså också att en pakethållare användes för transporten? Saker skramlar inte ur en bagagelucka på en bil.

Läs tidigare inlägg. Traktorskopa, släp eller något liknande. Fyrhjuling? Inte bil av det skälet att han/de varit rädd(a) för kontaminering.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in