2015-06-24, 23:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om man som ägare arrenderar ut en gård så är det oväsentligt hur man som ägare ställer sig till genomsök -- arrendatorn avgör det.
Själv skulle jag inte låta MP härja i mina lokaler. Jag skulle kolla själv och ge tillträde till polisen .. men inte ett gäng gökar som kan bestå av vad som helst från nyfikna, tjuvar, mördaren själv och annat pack.
Det finns liksom ingen kontroll på vilka som ansluter sig till MP:s sök eller i vilket syfte de gör det.

Ser du öht vad jag ställer mig frågande till? Det är stort pådrag i bygden. MP är vid gården redan på onsdag. Det pratas om access - en enorm välvillighet angående tillgänglighet - det rekommenderas att klampa runt på marker, kolla ödeshus och kalkbrott. Fina tips.
Alla uppmanas kontrollera sina byggnader. Men hamnade STORA Martorp i nån sorts trafikskugga?
När MP sen är där på fredag lyckas de göra fynd i ladan (tack och lov så hon hittades).
2015-06-24, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det finns inget på bilderna du visade. Döda länkar. Gödselbrunnarna och silon finns på Martorp, inte på Hovsgärde. Så jag vill fortfarande ha källa på att Hovsgärde är fyndplatsen.

Kolla på hitta.se och sök Hovsgärde, välj sattelitbild

Du ser då ladugårdarna och silona
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtranger
Xenia: försök här ovan
Finns väl ingenting som bekräftar att det var där man hittade henne.
Det där är bara en bild media har använt.
I expressen skriver man ju t o m ladan till höger inne på gården.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Vad baserar du det på?
Hon hittades ju i den första byggnaden till höger när man kommer in på gården.
Vad baserar du det på? Enligt vissa mediauppgifter hittades hon i ett skjul nordost om huvudbyggnaden.
2015-06-24, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det beror väl på.
Hon kan ha blivit överrumplad där i ladan, blivit slagen medvetslös, eller fått silvertejp över mun och händer snabbt som 17 innan hon hinner reagera och försvara sig.
De kan ha varit 2 som attackerade henne, inte så lätt för en tjej på 50 kg då.
Beror på hur förberedd och förslagen GM är.
Beror också på hur LH agerat, hon kan ha blivit förlamad av skräck där vid ladan oförmögen att göra motstånd.
Människor reagerar olika, man vet inte ens hur man själv skulle reagera., att LH kämpat och slagits för sitt liv vet vi ingenting om, man vill ju gärna tänka så förstås.
I det fall LH slagits för sitt liv bör GM uppvisa rivmärken eller dylikt, det gör inte litauerna i vart fall om de är skyldiga.
I det fall LH inte blivit utsatt för sexuella övergrepp kan det bli svårt att hitta spår, GM kan ha haft handskar under hela förloppet.
Det har funnits tid att städa undan spår, även på kroppen, kemikalier kan ha använts osv.
Men något finns det, någonstans, märkligt vore det annars.

Jag förstår vad du säger, jag tillhör dock dom som tror att gm inte, i alla fall, till en början inte hade för avsikt att döda henne. Tror alltså inte på att hon blivit överfallen i ordets riktiga bemärkelse utan mer antastad och eventuellt ofredad. Har mycket svårt att tänka mig att vapen, såsom, kniv eller skjutvapen skulle ha använts överhuvudtaget. I inledningsskedet har gm förmodligen försökt att skapa kontakt med henne med anspelning om sex. Detta handlar knappast om ett mord ā la avrättningsstyle med ett skott i pannan eller ett knivhugg i ryggen. Skulle det ha varit blodigt hade man med stor sannolikhet hittad blodstänk på mopeden och hennes handskar samt andra funna tillhörigheter. I och för sig kan vi ju på grund av förundersökningssekretess inte veta vilka spår man faktiskt har säkrat hittills.

Min poäng är att gm knappast har haft tillfällen att göra så mycket med kroppen efter söndagen med tanke på den anstormning det ändå resulterade i gällande sökningar efter Lisa. Några syror eller kemikalier tror jag inte man kan förvänta sig i detta mordfall.
2015-06-24, 23:24
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Vad baserar du det på? Enligt vissa mediauppgifter hittades hon i ett skjul nordost om huvudbyggnaden.
Och i viss media skriver man i den stora ladan till höger på gården.
Men jag kan hålla med om att skjulet vore bästa platsen att gömma en kropp.
2015-06-24, 23:25
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtranger
Xenia: försök här ovan
Bilderna föreställer Martorp, inte Hovsgärde.
2015-06-24, 23:26
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om man som ägare arrenderar ut en gård så är det oväsentligt hur man som ägare ställer sig till genomsök -- arrendatorn avgör det.

Själv skulle jag inte låta MP härja i mina lokaler. Jag skulle kolla själv och ge tillträde till polisen .. men inte ett gäng gökar som kan bestå av vad som helst från nyfikna, tjuvar, mördaren själv och annat pack.
Det finns liksom ingen kontroll på vilka som ansluter sig till MP:s sök eller i vilket syfte de gör det.
Det där är bara snömos och svammel från din sida.
I det fall man vet att en flicka är försvunnen och det gäller livet, hon kan ligga döendes var som helst i detta nu, ett massivt sökande pågår då öppnar man.
Du skulle aldrig ta risken, skulle personen senare hittas död i byggnaden skulle du bli lynchad.
Du kan ta ditt skitprat och stoppa upp det, skulle du göra så som du skriver i verkliga livet på en liten bygd skulle du åka på stryk och göra dig helt omöjlig.
Skriva skit går dock bra, det är du ett bevis på.
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Bilderna föreställer Martorp, inte Hovsgärde.
Det är Martorp och inte Hovsgärde.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kolla på hitta.se och sök Hovsgärde, välj sattelitbild

Du ser då ladugårdarna och silona
Gör det själv. Det är Martorp.
2015-06-24, 23:27
Medlem
wizardinrobes avatar
Folk här är upptagna av vem som äger villka byggnader, tanketomt.

Om en jävel här på Flashback mördade någon, så villa alltså denna lägga offret i en byggnad han äger, eller har tillgång till?

Om man planerar ett mord, så serman till att inget koplar tillbaka till dig, därför använder man en fastighet man inte har någonsomhelst koppling till.

Dråp tillhör mer ögonblicket, då kanske man inte kan välja.
2015-06-24, 23:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Folk här är upptagna av vem som äger villka byggnader, tanketomt.

Om en jävel här på Flashback mördade någon, så villa alltså denna lägga offret i en byggnad han äger, eller har tillgång till?

Om man planerar ett mord, så serman till att inget koplar tillbaka till dig, därför använder man en fastighet man inte har någonsomhelst koppling till.

Dråp tillhör mer ögonblicket, då kanske man inte kan välja.
Och vad är det här? Planerat mord eller dråp?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in