Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-24, 21:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Jaha ja tyvärr har jag inga upplysningar att komma med här. Att polisen skulle ha tvingats ta till våld för att komma in var helt nytt för mig. Det cirkulerar så mycket påståenden.

Här är en sida med detta:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20957250.ab
2015-06-24, 22:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Du vet inte till vem ?

Har inte fördjupat mig om detta än. Kan ha varit via tråden. Ska kolla och återkomma så jag inte svamlar.
2015-06-24, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Är det fastställt att det är AJ som disponerar byggnaden , eller är den utarrenderad till någon annan ?
Ja, man vet ju bara det som skrivits här och därhar det staatt att denna bygnad heter "Hovgärde" och den ägs eller arrenderas av AJ gode vän Lå. Samma person, som var framme och rörde vid handsken förresten
2015-06-24, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, jag skulle hellre valt virren än tagit risken att stoppa en moppe i bagaget framför ögonen på kavalleriet. Bort, undan med liket, snabbt som fan, var det enda han tänkte.
Jag vet inte varför folk hakar upp sig på hennes moped? Den har ingen som helst påverkan på brottet i sig.
2015-06-24, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtranger
Ja, man vet ju bara det som skrivits här och därhar det staatt att denna bygnad heter "Hovgärde" och den ägs eller arrenderas av AJ gode vän Lå.

Samma LÅ då som var med och fann handsken i ladan.
2015-06-24, 22:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtranger
Ja, man vet ju bara det som skrivits här och därhar det staatt att denna bygnad heter "Hovgärde" och den ägs eller arrenderas av AJ gode vän Lå.
Men detta handlar om maskinhallen på Martorp. Hovsgärde är en liten fastighet nordost om Martorp.
2015-06-24, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
OK, men betyder det att de måste bryta upp en dörr eller att någon gjorde våldsamt motstånd? Det är luddigt skrivet.
2015-06-24, 22:08
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag vet inte varför folk hakar upp sig på hennes moped? Den har ingen som helst påverkan på brottet i sig.
Ponera att mopeden inte fanns kvar, då hade t.ex. hela hennes väg hem varit en prioriterad plats att söka på för ev. smitare m.m. Men visst ingen påverkan för brottet i sig men definitivt för att påverka sökandet efteråt.
2015-06-24, 22:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men detta handlar om maskinhallen på Martorp. Hovsgärde är en liten fastighet nordost om Martorp.

Japp, maskinhallen är Martorp - vi behöver reda ut begreppen, för det vore intressant att veta mer om Martorp.
2015-06-24, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Du vet att man kan hinna bli mördad innan våldtäkten blivit av va?

Varför skulle jag inte veta att det är möjligt? Jag skrev att min teori att hon blivit våldtagen och strypt. Jag skrev inte att jag tror hon blev våldtagen och SEDAN strypt, jag lämnade det öppet. Så jag förstår inte varför du frågar?
2015-06-24, 22:12
Medlem
cem77s avatar
Citat:

Fast det som står i artikeln är att polisen använde våld för att komma in i en maskinhall. Vilket är förståeligt då de oftast idag är låsta med hänglås och kätting. Men det står inget om att det var låst där kroppen hittades vad jag kan läsa. Den kan lika gärna legat i ett mindre utrymme som inte var låst i samma byggnad eller tryckts in i maskinskjulet under väggplåten.
2015-06-24, 22:12
Medlem
Citat:
Japp, maskinhallen är Martorp - vi behöver reda ut begreppen, för det vore intressant att veta mer om Martorp.

Ja om Martorp är utarrenderat så vore det intressant att veta till vem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in