Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Paret bodde i Sverige, den yngre brodern var sannolikt hemma hos sin familj och parets resor till Litauen hade sannolikt också syftet att hälsa på familj.
detta var nyheter för mig.
de har ju benämnts som gästarbetare, det tolkade jag som att de kom hit, jobbade 2-4 månader (vår/sommar), åkte hem och sen kom tillbax.
om de (paret alltså) har uppehälle här så ändrar det ju förutsättningarna för våra antaganden.
den yngre brodern har kanske varit på besök denna vår/sommar.
kanske var det hans första tur hit? han kanske hade det jobbigt i litauen och skulle till brodern i sverige för att komma tillrätta med sitt liv.
folk har ju snackat om dem i goda ordalag men de kanske inte har koll på om det alltid var båda bröderna som jobbade då? den äldre brodern kanske hade hjälp av en kompis eller nån helt annan som gubben j#nsson anlitat. nån polack kanske.
det kanske bara var den äldre och han var den ordentliga av dem? den andra är en strulpelle?
det kan ju vara så. att lillbrorsan kommit hit denna sommar.
jag kan inte låta bli att grubbla på hur mkt info som gubben AJ sitter inne med. han anlitade dem och det har ju framkommit att han var i kontakt med dem på daglig basis. han måste veta saker.
att lillbrorsan är en aggressiv, hetsig jävel med typiskt öststats beteende
fick han problem med hjärtat? det säger väl en del om det...