Citat:
Ursprungligen postat av
Butter200
OK du känner vittring.
Det är inte att plocka isär och "slakta" meningar, att fråga dig om du vet eller tror att bröderna vägrade släppa in MP och polisen. Eftersom du mycket bestämt hävdade att de vägrade, och att det betydde att de är skyldiga.
Och sen snackar du om rättssäkerhet.
Jag minns inte om jag använde ordet vägrade, men fakta är att de är anställda på AJs egendom och AJ har gett tillstånd till att söka överallt. Det betyder att de som anställda ska göra det de blir tillsagda, och hjälpa till. Underförstått!
Från min sida råder det ingen tvivel om att dessa filurer har full koll på vad som sker på egendomen, med tanke på alla de olika sysslor de hade som arbetsbeskrivning. 10 timmar 6 dagar i veckan under lång tid gör mig övertygad om att de kan visa runt på egendomen, och borde från hemlandet haft inställningen att hjälpa polisen när en flicka är försvunnen och så många människor letar efter henne.
Oavsett vad man har för åsikt om klasskampen så är det arbetsgivaren, AJs tillstånd att söka efter Lisa som är det väsentliga. Det är märkligt för mig att dessa Litauer inte hade respekt för polisen och MP, eller betedde sig misstänkt. De flesta människor skulle vara spaka inför polis i ett främmande land!
Det är inte Litauernas plats att ifrågasätta polisens och MPs sökande efter Lisa, när ägaren gett tillstånd! Eller att känna sig obekväma!
Jag känner inte AJ, men jag är övertygad om att när han gav tillstånd till att söka igenom egendomen, så tänkte han inte på sina jobbares bekvämlighet eller skinn. Jag ser det som självklart att Litauerna skulle ha varit behjälpliga, om de hade tillgång till byggnader som var låsta eller svåra att koma till.
Det som är bestickande är att de förstod vad det handlade om när de ringde mamma! Trots språksvårigheter visste de att polisen sökte efter Lisa. Ja man tar sig för pannan!