Citat:
Ursprungligen postat av
krackelerar
Det där låter inte särskilt sannolikt, att GM planerat en våldtäkt med följande mord och ett farfarande med kroppen du beskriver.
Tror knappast GM tänkte så långt innan.
Du har nog lite väl vilda fantasier efter att ha sett för mycket filmer.
Tror det är ytterst få som har sådana planer innan och är kapabla att sedan fullfölja dem.
LH attackerades där vid ladan alt. blev lockad/lurad att gå in i ladan.
Där försökte GM våldta henne men hon kämpade emot så pass att hon blev strypt eller ihjälslagen på platsen.
GM kan också lyckats fullfölja övergreppet och därefter dödat flickan, en flicka i livet som skvallrar och vittnar är förödande för GM som sannolikt är litauerna. Troligen den ene, den andra brodern kommer sannolikt in i bilden då skadan är skedd för att dölja brottet.
Efter att flickan är död transporteras hon till platsen där hon senare hittas, en temporär förvaringsplats då det snabba och massiva söket skrämt GM som avvaktat på att sökinsatsen skulle avta för att därefter dumpa kroppen med förhoppning att den aldrig skulle återfinnas.
Detta är bra mycket mer sannolikt jämfört det som du vill få det till.
Det är ju svårt att hävda att en styckning har skett....men det kan även inte uteslutas.
En styckning har ju oftast inte någon rituell grund utan genomförs i huvudsak för att kroppen i hemlighet skall kunna flyttas.....eeh....om jag kan hävda av praktiska orsaker?
Det kan mkt väl vara så att gärningsmännen planerade att flytta kroppen men som du säger så blev dom skrämda av det massiva söket. Kanske det massiva söket gjorde att gärningsmännen kände sig tvingade att göra det möjligt att transportera kroppen igenom polis och MP's söklinjer?
Nej, jag hävdar inte att någon styckning har skett....men det känns som att det inte kan uteslutas.
Av det skälet så tycker jag att det är av stort intresse att få klarhet i om någon politivagn ("likbil") har setts vid platsen där man uppger att kroppen hittades? Och av lika stort intresse är när man i sådana fall observerade den?
Har inte någon politivagn brukats så kan det vara en indikation om att kroppen utsatts för sådan typ av åverkan?