2015-06-03, 21:59
Medlem
qrounxqrounxs avatar
för vanliga rifts gällande mer floors som skulle generera mer mf? knappast.
Citera
2015-06-03, 22:03
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag poängterade uppenbara brister i spelet, som olinjär scaling och linearitet. Tror inte direkt du förstod mitt budskap.

vi som faktiskt spelar spelet ser troligtvis andra brister och förbättringar. tack för din ickepåverkan.
Citera
2015-06-03, 22:31
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
för vanliga rifts gällande mer floors som skulle generera mer mf? knappast.

Nej självklart är det inte så. Du har helt rätt.
Men allt handlar ju egentligen om density, ju mer eliter du slaktar desto större chans har du att få en legendary.
Som jag skrev här över upplever jag att sista leveln i en rift med "stolpen" istället för portal, är betydligt mer fylld med eliter än vad första leveln är.
Självklart är det då större chans för mig att få en leg på denna lvl än vad det är på första lvl, jag dödar ju typ 5ggr så många eliter.

Men att tro att lvl två typ genererar 10% extra MF osv är bara jättefel :P
Citera
2015-06-04, 12:52
Medlem
eshkoshkas avatar
Har googlat lite men tycker det är bristfälligt.

Vad går spelet ut på? Jag förstår att man ska slakta monster och få bättre gear. Men vad är det som är det roliga? Gör man saker på tid? Finns det en ladder där man kan klättra på topplista? Har uppfattat det som att man endast springer igenom 'dungeons' om och om igen.
Citera
2015-06-04, 12:59
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka

Vad går spelet ut på? Jag förstår att man ska slakta monster och få bättre gear. Men vad är det som är det roliga? Gör man saker på tid? Finns det en ladder där man kan klättra på topplista? Har uppfattat det som att man endast springer igenom 'dungeons' om och om igen.

1. Du slaktar monster för att få bättre gear
2. Allt eftersom du får bättre gear så kan klara av högre greater rift levels.

Så jag skulle säga att spelet har tre indelningar
Först ska du bli lvl 70, sen ska du farma ihop rätt utrustning och allt som är nödvändigt för att du ska bli så bra som möjligt.
Sen kan man börja pusha och komma så högt i g-rifter som möjligt.
När du når din maxgräns i g-rifter så kan man börja finlira och hitta samma gear igen men med bättre stats. Eller farma annan gear för att testa andra builds till karaktären. Går lätt att sänka +500h på en karaktär innan man är "klar". Allt beror på RNG såklart.
Citera
2015-06-04, 13:04
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
1. Du slaktar monster för att få bättre gear
2. Allt eftersom du får bättre gear så kan klara av högre greater rift levels.

Så jag skulle säga att spelet har tre indelningar
Först ska du bli lvl 70, sen ska du farma ihop rätt utrustning och allt som är nödvändigt för att du ska bli så bra som möjligt.
Sen kan man börja pusha och komma så högt i g-rifter som möjligt.
När du når din maxgräns i g-rifter så kan man börja finlira och hitta samma gear igen men med bättre stats. Eller farma annan gear för att testa andra builds till karaktären. Går lätt att sänka +500h på en karaktär innan man är "klar". Allt beror på RNG såklart.
Tack för ett gott svar. Följdfrågor givetivs!

Går det se på nätet hur andra ligger till eller tävlar man bara mot sig själv?
Går det spela ensam eller är man i behov att vänner ska vara online?
Är det rekommenderat att spela hardcore eller season?

Edit: Fanns så klart rankings på battle.net. Dum ibland.
Senast redigerad av eshkoshka 2015-06-04 kl. 13:07.
Citera
2015-06-04, 13:11
Medlem
Fladdermasks avatar
Citat:

En bättre sidan för att kolla leaderboards och liknande är http://www.diabloprogress.com/ där har du även bra översikt vad dom som ligger först har för gear.

Annars om du skall leta builds till din karakär så skall du kolla in http://www.diablofans.com/

Lycka till med spelandet!
Citera
2015-06-04, 15:54
Medlem
Lanoos avatar
Citat:

Som nybörjare borde du inte starta med Hardcore, eftersom när du dör där så är du finito och måste starta om helt från början igen.
Bättre då att kanske starta med Season, spela det nu och sätta sig in i spelet. Så tar säsongen slut i augusti och då blir din(a) Season-karaktärer normala karaktärer och en ny säsong startar (S4). Då börjar alla spelare köra season4 från noll och racet mot toppen börjar.

Du kan absolut spela ensam, men du får en buff när det gäller xp och magic find om du spelar i party.

Som sagt tidigare i tråden och även i trådstarten så är diabloprogress och diablofans två väldigt bra sidor att kolla på.
Citera
2015-06-04, 21:07
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Jag förstår att man ska slakta monster och få bättre gear. Men vad är det som är det roliga?

Om inte första meningen svarar på din fråga är nog diablo inte spelet för dig. Det har blivit tävlingsinriktat nu med grifts, men du kommer fortfarande behöva spendera oerhört många timmar på att bara slakta!
Citera
2015-06-05, 17:56
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdermask
En bättre sidan för att kolla leaderboards och liknande är http://www.diabloprogress.com/ där har du även bra översikt vad dom som ligger först har för gear.

Annars om du skall leta builds till din karakär så skall du kolla in http://www.diablofans.com/

Lycka till med spelandet!

Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Som nybörjare borde du inte starta med Hardcore, eftersom när du dör där så är du finito och måste starta om helt från början igen.
Bättre då att kanske starta med Season, spela det nu och sätta sig in i spelet. Så tar säsongen slut i augusti och då blir din(a) Season-karaktärer normala karaktärer och en ny säsong startar (S4). Då börjar alla spelare köra season4 från noll och racet mot toppen börjar.

Du kan absolut spela ensam, men du får en buff när det gäller xp och magic find om du spelar i party.

Som sagt tidigare i tråden och även i trådstarten så är diabloprogress och diablofans två väldigt bra sidor att kolla på.
Tack för svaren. Ska nog ge mig in i det ikväll.
Citera
2015-06-10, 00:37
Bannlyst
Vad tycker ni om paragonlevels? Jag är 900 nu, och jag kanske kommer att kunna vara 1000 i slutet av säsongen. Det är 100x5 dex, alltså 500. Det är ungefär 4% dmg upgrade för mig, är det verkligen något att satsa på?

Eller är det bara pusha leaderboards som gäller för er del nu och framåt?
Citera
2015-06-10, 05:06
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Vad tycker ni om paragonlevels? Jag är 900 nu, och jag kanske kommer att kunna vara 1000 i slutet av säsongen. Det är 100x5 dex, alltså 500. Det är ungefär 4% dmg upgrade för mig, är det verkligen något att satsa på?

Eller är det bara pusha leaderboards som gäller för er del nu och framåt?

vad jag tycker är att paragon är viktigt vid högre grifts pga den ökade dmgboosten. men jag förstår inte varför man ska ha hög paragon om du bara ska köra t6 och speedrifta 40-42. då känns det verkligen som man har missat en viktig poäng med att spela alls nu när leaderboards finns.

kommer fixa 800+ i alla fall, fixa keys och pusha dom sista veckorna som dom flesta andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in