2014-03-30, 13:42
Medlem
Lillemess avatar
Någon som kan tipsa om en vettig monk build? Drog upp monken till 70 men har ingen susning om vad för skills att använda.
Citera
2014-03-30, 13:56
Medlem
Out-of-Steps avatar
Spelat ännu mera nu på Crusadern, men helt ärligt - är den inte lite väl UP? Tar en evighet att bygga upp wrath, när man väl använder några av sina "spenders" så skadar de endast 10-20% mer än vanliga attacken. Med 600k dmg kan jag inte ens köra T1 effektivt, i grupp känns jag som en enda stor stoppkloss. Barbaren med samma dmg och toughness har inga problem i T2 och kan köra T1 som smör, till och med min 61 Witch Doctor dödar 70-motståndare snabbare än Crusadern...
Överlevnaden är ju riktigt bra men det hjälper ju inte när man inte kan vara ens hälften så bra tank som en munk.

Är det värt att dra upp WD:n? De jag kört med verkar tycka att allt går fint
Citera
2014-03-30, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Spelat ännu mera nu på Crusadern, men helt ärligt - är den inte lite väl UP? Tar en evighet att bygga upp wrath, när man väl använder några av sina "spenders" så skadar de endast 10-20% mer än vanliga attacken. Med 600k dmg kan jag inte ens köra T1 effektivt, i grupp känns jag som en enda stor stoppkloss. Barbaren med samma dmg och toughness har inga problem i T2 och kan köra T1 som smör, till och med min 61 Witch Doctor dödar 70-motståndare snabbare än Crusadern...
Överlevnaden är ju riktigt bra men det hjälper ju inte när man inte kan vara ens hälften så bra tank som en munk.

Är crusadern verkligen så värdelös? Hur är den att spela, rolig?

Jag har en munk och känner mig alltid sämst i gruppen, gör 400k dps något och spelat på T1. Funderar på att rerolla en wizard bara för att alla lirar den samt att den gör sinnessjuk dmg.
Citera
2014-03-30, 14:06
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step

Jag har 380K dmg och 9.1M toughness och köttar igenom T1-2 hur lätt som helst (visst, vissa elite kombos är lite jobbiga, men det gäller bara att man är lite försiktig med dem).

Gjorde en reset av misstag igår, så drar igenom storyn igen, gick ner till T1 från T2 för att det skulle gå snabbare och har inte stött på några problem alls.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Är crusadern verkligen så värdelös? Hur är den att spela, rolig?

Jag har en munk och känner mig alltid sämst i gruppen, gör 400k dps något och spelat på T1. Funderar på att rerolla en wizard bara för att alla lirar den samt att den gör sinnessjuk dmg.

Jag rollade en crusader för ett par dagar sedan och har inte haft så här kul i D3 sen release, fyfan älskar crusadern.
Citera
2014-03-30, 14:09
Medlem
Tänkte få tummen ur och köpa Diablo 3, hittade digital download för ca 23 euro (ej Reaper of Souls)... Är spelet något bra? Växte upp med Diablo 2, ett riktigt grymt spel! Kommer Diablo 3 krossa serien på ett dåligt vis?
Citera
2014-03-30, 14:21
Medlem
PicCoLini30s avatar
Knappt en vecka efter release har jag redan tröttnat... Spelet är precis som som tidigare fast ännu svårare då både trade och Ah/RMAH borta. Items letande börjar ta ut sin rätt, jag hittar ingenting längre, jag kan inte ens enchanta till bättre saker heller. ... Man ska bara sitta harva på T5 adventure mode i timmar för hitta ett föremål som ger typ 1% mer dps?? Jag kör lighting build har ganska mycket % i det.
Blizzard sa själva att "RoS är nyskapande och patch2.0 är något som kommer få spelarna tillbaks?? Men med facit hand, ingenting är ju nytt hehe. Varför allt account-bound? De är idiotiskt för fan. Vart är trades någonstans?? Jag läste om ladder systemet? vad kommer ge ? om de ändå inte finns någon trade eller ekonomi i spelet?

Ni kommer tröttna förr eller senare jag lovar!!

Path of exile jag kommer tillbaks till er istället de här funkar inte längre..
Citera
2014-03-30, 14:25
Medlem
HaxarnHiaHias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Vad ska jag med elemental damage till när jag använder mig av Cluster Arrow som main source för min dmg? Jag har + Cluster Arrow dmg på mycket av mitt gear, jag har + fire damage på mitt gear (det är vad cluster arrow och entangling använder sig av). Hatred regen är ingen big deal, det är resource reduction som jag behöver. Men jag förstår att du är avundsjuk på att jag kan sola T3 som om det vore smör . T4 är ännu allt för ineffektivt för att farma.
Elemental dmg = fire/cold/arcane osv, dvs Cluster Arrow - Loaded for Bear är fire dmg. Jag kollade in ditt gear och du har endast en skill dmg roll, och det är 14% cluster arrow dmg.
Om jag är avundsjuk? Nej, kolla videon jag slängde upp här om dagen. Tvivlar starkt på att du kan glida igenom ett T3 rift så där på din demon hunter som ditt gear ser ut nu.

https://www.youtube.com/watch?v=IvlpvGUPe5g

Och där ligger jag på "ynka" 850k profil dps, men 44% arcane dmg och 14% arcane torrent dmg. Även massa andra affixes på mitt gear som spelar stor roll.
Citera
2014-03-30, 14:43
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillemes
Någon som kan tipsa om en vettig monk build? Drog upp monken till 70 men har ingen susning om vad för skills att använda.
http://diablo.somepage.com/popular/monk

Bara att välja och testa
Citera
2014-03-30, 15:11
Medlem
Secondss avatar
Är det någon som vet om droppchansen ökar för ledgendary crafting mats ju mer man ökar svårighetsgraden? Gärna någon som vet på riktigt, broscience undanbedes
Citera
2014-03-30, 15:24
Medlem
Wittzells avatar
Har en 70 Demon Hunter. Men helt värdelös. 200k/dps och 5mill tough.

Tips på en bra build och vilka egenskaper jag ska prioritera på mina items?
Citera
2014-03-30, 15:25
Medlem
Fladdermasks avatar
Nu blev jag disconnectad, jag och många andra upptäckte att ens ms gich upp till över 1000.. Patetiskt att blizzard inte kan få ordning på sina serverar till D3..
Citera
2014-03-30, 15:25
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdermask
Nu blev jag disconnectad, jag och många andra upptäckte att ens ms gich upp till över 1000.. Patetiskt att blizzard inte kan få ordning på sina serverar till D3..

Japps, fick disconnect och nu är jag i kö (plats 123) för att få logga på igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in