Citat:
Ursprungligen postat av
.RIHTT
kontoret är det sista rummet man låter gäster och nyfikna besökare kika in i på sightseeing...
Inte heller går det nöd på rum i nämnda fideikommiss så man behöver inreda "torn"

Jag var inte någon "besökare" jag var vän med familjen och bodde även med dem ett tag.
Citat:
Ursprungligen postat av
.RIHTT
Länka klippet snälla.
Jag tror att han menar den här,
http://www.xvideos.com/video4642344/2013-05-20-170142-171051-20052013
Citat:
Ursprungligen postat av
.RIHTT
Sovsäckar i en segelbåt ?
Du har på din höjd åkt med farmor och farfars eka/plastbåt ut på närmsta kobbe och sovit i tält eftersom du inte har en aning om vad du snackar om. Att riktiga Båtar kräver kapitalstarka ägare viftar du bort som myter etc men då får man ju fråga, vilka har båtar då?
1) För att det kan bli kallt när man sover i den på natten? Du har uppenbart aldrig varit på en båt. Du är ovanligt fattig eller hur?
2) Nej det var en segelbåt, den var ungefär 6 meter lång, jag tyckte inte precis om det, det är inget jag är stolt över, jag ville inte ha en, det var min familj som ville ha en. Det här är den exakta anledningen till att rika människor inte säger sånt här, för man får en massa fattiga människor som blir avundsjuka och flippar ut totalt.
3) De som är intresserade av båtar, har båtar. Det är ingen som köper en båt bara för att man är rik.
Citat:
Ursprungligen postat av
.RIHTT
Du har haft en manlig släkting som ägt en gammal träsnipa eller liknande vrak och kommer här och dikterar falska upplevda besvär i egenskap av båtägare för oss? På riktigt ?
Rika skaffar vad de vill helt enkelt, där daycruisers är populärt följt av segelbåtar och större motorbåtar och de betalar för att slippa underhållet. Finns upplägg med abonnerande objekt också men det ska jag inte gå in på här för det kommer vanligt folk aldrig i närheten av. Gissa vad båtmekaniker finns för, och varför de får fara land och rike runt...
Barnen skickas på seglarkollo ibland så de kan allt göra en pålstek. kan du googla på den?
Vissa båtar ställer man som hemmahamn någon helt annanstans på södra breddgrader förstår du så vinterförvaring är inget större bekymmer.
1) En äldre segelbåt av trä anses väldigt fint av båtintresserade. Det är generellt fattigare människor som gillar motorbåtar. Jag skulle aldrig har en träsegelbåt själv för det är väldigt jobbigt att ta hand om. Trä expanderar och läcker?
2) Det är hemskt att äga en båt. Jag skulle aldrig äga en båt själv.
3) WTF är en daycruiser? Om man är intresserad av sin båt så kommer man att ta hand om den själv, du kommer inte låta någon annan röra den. Det kanske är någon slags medelklass trend som jag inte är medveten om?
4) Seglarkollo är fruktansvärt det är bara de största losers som går dit.
5) Wut? Du har en båt i Spanien eller vad menar du? Då skulle man behöva åka till ett annat land för att segla sin båt.
Citat:
Ursprungligen postat av
.RIHTT
Utan en köpstark klientel som efterfrågar "fancy" teknik så kommer vanligt folk aldrig kunna relatera till teknik iht ,eller för den delen föreställa sig vad fancy är.
Människor har inte tid, eller särskilt intresse av att laga mat hemma så där har du åter igen fel.
Möjligt att lifestyle magazines även köpes av svenssons på pressbyrån etc men majoriteten är nog rätt klientel om vi pratar välbärgade som önskad målgrupp. Det är bara se på annonserna och vilka de vänder sig till för att förstå vilken den genomsnittliga läsaren är...
kuggfråga: red carpet ?
1) Det är ingen som är rik som köper fancy teknik. Dyr teknik är till för medelklassen för det är det som medelklassen spenderar pengar på.
2) Om du är rik så behöver du inte jobba mycket så det är klart att man har tid. Och även om du är den sortens rik person som har många projekt på gång, för det finns, så gör du fortfarande tid för att laga mat.
3) Lifestyle magazines är konsumtions tidningar. Konsumtion är för fattiga människor.
Citat:
Ursprungligen postat av
.RIHTT
Samma myt som att rika människor har kapitalslukande ägosaker som sportbilar,båtar,prylar alltså?
Haha det är varje sällskapsdams dröm att ha eget walkin som pryds med skor och väskor.
Alla som frekvent nyttjar SAS vet varför det är särskilt lätt att få med 1 bagage extra på hemvägen...
Mata inte trollet heter det, men du tycker inte själv det är konstigt att nästan var tredje inlägg i tråden är från dig där du säger nej nej nej ? Du har lite väl mycket engagemang i ämnet för att kunna vara en frisk person. Ett stort skämt.
1) Man har sportbilar och båtar och prylar för att man är
intresserad av de sakerna, man har inte det för att man är rik. Det är ingen rikemans grej.
2) Nej det är varje White Trash kvinnas dröm. Överklass kvinnor har väldigt lite kläder, tro mig jag har träffat många.
3) Jag säger det här för att allt ni säger är fel. Uppenbara fantasier som ni har fått från typ TV. Att någon skulle ha uppstoppade djur i sitt hem, låter det friskt till exempel?