2015-06-30, 16:54
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Vad är det du håller på med egentligen? Dina bilder bevisar ingenting. Börjar luta åt att du har nån mental störning.

Bevisar att jag vet vad jag talar om? Varför är kvinnan på bilderna som jag länkar till inte klädd i dyra märkeskläder? Det är en av de saker som rika människor har enligt experterna i den här tråden.

Citat:
Vet inte vad du menar med väskan för 3000:-. Att den är billig? Du får väl inte ens en LV-väska för 3000:- väl?

Ja exakt. Det är ingen som går runt med LV väskor som mest har man något mid priced.

Citat:
Min frus drömväska i begagnat skick: http://thevintageboutique.se/vaskor/chanel/chanel-double-flap-2-55-25-cm-svart-526.html

Såna väskor, och liknande, fanns det rätt gott om på loppmarknaden i Nice. Är det WT-folket som inte har råd att behålla?

Ja självklart. Du tror väl inte att överklass kvinnor går runt med hooker bags? Är din fru uppväxt i en husvagn?
Citera
2015-06-30, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Bevisar att jag vet vad jag talar om? Varför är kvinnan på bilderna som jag länkar till inte klädd i dyra märkeskläder? Det är en av de saker som rika människor har enligt experterna i den här tråden.

Ja exakt. Det är ingen som går runt med LV väskor som mest har man något mid priced.

Ja självklart. Du tror väl inte att överklass kvinnor går runt med hooker bags? Är din fru uppväxt i en husvagn?

Men du generaliserar så väldigt. Ena stunden säger du att en överklass-person kan vara intresserad av allt möjligt och nästa säger du att de absolut inte kan vara intresserade av dyra kläder och väskor...

Jag skiter faktiskt i vad överklassen går runt med. De/ni får väl ha vad fan de vill. Rör mig inte i ryggen. Jag idoliserar inte överklassen. Jag gillar folk som har eget driv, som åstadkommit nåt själva.

Min frus pappa är högsta chef i en organisation med över 500 anställda och hon har nog inte sovit en enda natt i husvagn. Det har däremot jag. Varje sommar under min barndom var höjdpunkten en vecka i husvagn i metropoler som Mora, Byske och Gränna. Vi grillade fläskkarré och åt den med pulverbearnaise. Sen spelade vi minigolf. Men vet du vad? Vi var lyckliga. Vi hade trevligt. Nu har jag gjort mig några miljoner helt själv, med mitt eget mod och med min egen drivkraft.
Citera
2015-06-30, 17:38
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Men du generaliserar så väldigt. Ena stunden säger du att en överklass-person kan vara intresserad av allt möjligt och nästa säger du att de absolut inte kan vara intresserade av dyra kläder och väskor...

Jag antog att ni hade sunt förnuft. Dyra kläder och väskor är clown kläder. Det är som att någon i underklassen skulle gå runt utklädd till clown. Skulle någon ta den personen på allvar om han sa att det var hans intresse?

Citat:
Min frus pappa är högsta chef i en organisation med över 500 anställda och hon har nog inte sovit en enda natt i husvagn. Det har däremot jag. Varje sommar under min barndom var höjdpunkten en vecka i husvagn i metropoler som Mora, Byske och Gränna. Vi grillade fläskkarré och åt den med pulverbearnaise. Sen spelade vi minigolf. Men vet du vad? Vi var lyckliga. Vi hade trevligt. Nu har jag gjort mig några miljoner helt själv, med mitt eget mod och med min egen drivkraft.

Och du tycker att saker som Chanel väskor är fancy eller hur? Så vem tror du att målgruppen för sådana saker är? Folk som dig.
Citera
2015-06-30, 19:46
Medlem
Citat:
Jag antog att ni hade sunt förnuft. Dyra kläder och väskor är clown kläder. Det är som att någon i underklassen skulle gå runt utklädd till clown. Skulle någon ta den personen på allvar om han sa att det var hans intresse?

Och du tycker att saker som Chanel väskor är fancy eller hur? Så vem tror du att målgruppen för sådana saker är? Folk som dig.

Lyssna nu. Jag föraktar dig. Vare sig du är överklass eller inte. Du är en clown. Med eller utan clownkläder.

Jag tycker inget särskilt om Chanel-väskor. De intresserar mig inte alls faktiskt.

Vad menar du med "folk som mig" förresten? Tyckte du sa att överklassen inte föraktade någon? Jag är i alla fall stolt över vem jag är. Mina förfäder har uteslutande varit arbetare och bönder.
Senast redigerad av Locifer 2015-06-30 kl. 19:51.
Citera
2015-06-30, 21:04
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Lyssna nu. Jag föraktar dig. Vare sig du är överklass eller inte. Du är en clown. Med eller utan clownkläder.

Nej det gör du inte. Jag är den mest intressanta kvinna du någonsin kommer att träffa på. Du kommer aldrig att kunna släppa mig.

Citat:
Vad menar du med "folk som mig" förresten? Tyckte du sa att överklassen inte föraktade någon? Jag är i alla fall stolt över vem jag är. Mina förfäder har uteslutande varit arbetare och bönder.

1) Underklass folk med lite mer pengar.

2) Det gör de inte. Ingen lägger energi på sånt.

3) Ingen i överklassen bryr sig om din stamtavla det är en myt.
Citera
2015-06-30, 22:34
Bannlyst
Citat:
1) Mina föräldrar har en segelbåt. De har haft 3 stycken totalt sedan jag var ungefär 12 år. Jag har been there - done that.

Citat:
2) Nej rika människor sköter sina båtar själva för att de är båtintresserade. Att anställa folk till underhållet måste vara någon medelklass grej som jag inte känner till.

Citat:
3) Om man drar ner en båt till en hemmahamn så måste man frakta båten dit. Du måste antingen frakta den på vägen eller segla båten hela vägen ner. Jag har varit med om att flytta en båt, det tog en hel dag av segling bara för att segla den mellan två hamnar i Stockholm.

Så om du ska segla ner din båt till Spanien då kommer det ju ta månader.

Är du helt flängd eller?

Annars kan du köra genom Europa med båten i släp och se hur kul det är, speciellt som du föreställer dig att överklass folk har riktgit stora båtar också.

*Din morfar/Far har haft en båt som han enligt din utsago själv byggt /renoverat.
*Du pratar om typiska upplevda problem med ägande,underhåll trots att du inte äger båt.
*Du har ingen aning om hur man löser sådana saker, vad hemmahamn innebär.
*Du har ingen aning om var man har sin båt mellan augusti - maj

*Fast det är klart, r i k t i g t stora båtar som man inte ens kan ta upp utan får kryssa ner med till södra breddgrader = Det är ju något medelklassen håller på med va? En Flybridge 78 fotare som kostar ~20 m.sek i begagnat skick är i Babianens värld medelklass.

Citat:

Man köper en segelbåt för att man vill ha själva seglarupplevelsen. Om man ville ha det bekvämt så skulle man åka på finlandsfärjan tillsammans med er fattiga människor.

Jag menar inte att de tillverkar saker ditt ullaredsmongo. Jag menar att man har hobbys och upplevelser. Man går ut och gör saker som reser till ett udda ställe, åker snowboard, dyker bland korallrev, klättrar i berg, välgörenhet som soppkök.

Jag pratar om gated communities utomlands. Jag vet inte var det finns sånt i Sverige.

Man brukar segla i större sällskap, antingen "grabbar" osv men det vet ju du ingenting om eftersom du bara åkt med som barn på några dagsturer för att fika och komma undan betongångesten i din förort.

PS. Det finns inga sådana communities i Sverige, inte ens Djursholm.

Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Jag ber dig artigt att sluta upp med dina taffliga trollerier, det är inte roligt och jag lovar dig att INGEN här på forumet tror att du tillhör överklassen, kan segla, har någon fin utbildning eller liknande. Tveksamt om du ens vet vilken hand man ska hålla gaffeln i och möjligtvis har du gått ut grundskolan men inte mer. Du är ungefär lika mycket överklass som Christer Pettersson var.

Allt du skriver i den här tråden är fullständigt felaktigt, man kan använda dig som en kontraindikator - säger du en sak så är det tvärtom.

Haha! Så sant.

Citat:
1) Du är 100% säker på att jag trollar?

5) Att segla är inte särskilt svårt.

6) Hur vet du att det som jag skriver är felaktigt?

Det bevisar att jag har gått på privat skola? Har du gått på privat skola? Har du ens gått på en bättre kommunal skola?

Citat:

Nja.
Man har visst intresse av släktvapen ,framförallt om det vankar mot giftermål etc.
Men detta har du som vanligt ingen aning om, du sitter här och gissar.

Visa lite klass nu och erkänn du är en stor pajas. Nu lämnar jag dig åt vargarna iallafall om du inte har lust att ladda upp mer bilder förstås, men annars har du tagit för mycket uppmärksamhet din sjuka stackare.

OnTopic:

Prylar hemma
Överklass
Inte livsstil, inte egendom, inte bordsskick, utan prylar pratar vi här:

B & O media och högtalare
Många resväskor av finare sort och trollies.
Konnassören...
Senast redigerad av .RIHTT 2015-06-30 kl. 22:40.
Citera
2015-06-30, 22:42
Medlem
Citat:
Nej det gör du inte. Jag är den mest intressanta kvinna du någonsin kommer att träffa på. Du kommer aldrig att kunna släppa mig.

1) Underklass folk med lite mer pengar.

2) Det gör de inte. Ingen lägger energi på sånt.

Du är intressant på samma sätt som en trafikolycka.
Citera
2015-06-30, 23:09
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .RIHTT
*Din morfar/Far har haft en båt som han enligt din utsago själv byggt /renoverat.
*Du pratar om typiska upplevda problem med ägande,underhåll trots att du inte äger båt.
*Du har ingen aning om hur man löser sådana saker, vad hemmahamn innebär.
*Du har ingen aning om var man har sin båt mellan augusti - maj

1) Min familj har haft 3 båtar. Den i familjen som är båt-intresserad har i sin ungdom byggt och renoverat några båtar. Förutom de här tre.

2) Eftersom min familj har ägt båtar när jag växte upp så har jag varit med om många båt grejer.

3) Löser vad?

4) Jo det har jag, min familjs båt förvarades på marinan, man kan ha den i ett båtgarage eller bara på ett ställ med en presenning.

Citat:
*Fast det är klart, r i k t i g t stora båtar som man inte ens kan ta upp utan får kryssa ner med till södra breddgrader = Det är ju något medelklassen håller på med va? En Flybridge 78 fotare som kostar ~20 m.sek i begagnat skick är i Babianens värld medelklass.

Eftersom du verkar tro att det finns en massa stora båtar, var finns de någonstans?

Citat:
Man brukar segla i större sällskap, antingen "grabbar" osv men det vet ju du ingenting om eftersom du bara åkt med som barn på några dagsturer för att fika och komma undan betongångesten i din förort.

PS. Det finns inga sådana communities i Sverige, inte ens Djursholm.

1) Man brukar segla med sin familj. Det är ingen som seglar i större sällskap.

2) Vi seglade en gång i veckan på somrarna.

3) Jag bodde inte i förorten och folk i förorten brukar inte ha båt.

Citat:
Nja.
Man har visst intresse av släktvapen ,framförallt om det vankar mot giftermål etc.
Men detta har du som vanligt ingen aning om, du sitter här och gissar.

Visa lite klass nu och erkänn du är en stor pajas. Nu lämnar jag dig åt vargarna iallafall om du inte har lust att ladda upp mer bilder förstås, men annars har du tagit för mycket uppmärksamhet din sjuka stackare.

Det här är saker som du har fått från TV.

Citat:
OnTopic:

Prylar hemma
Överklass
Inte livsstil, inte egendom, inte bordsskick, utan prylar pratar vi här:

B & O media och högtalare
Många resväskor av finare sort och trollies.
Konnassören...

1) Nej ingen har B&O elektronik. Det är pinsamt.

2) Fina resväskor är tacky.

3) Cringe.
Citera
2015-07-01, 00:04
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Fina resväskor är tacky.

Låt oss sammanfatta några av dina indikatorer på överklassen:

de klär sig billigt och fult samt har ett fåtal klädesplagg, dock inga märkesplagg
de kör sunkiga Volvo
de har små risiga segelbåtar utan värmare
de visar gärna upp sina genitalier och har gangbangs
de bryr sig inte om sina förfäder/stamtavla
de åker inte på semester utomlands
de gillar att campa
de ser inte på tv och är generellt sett helt ointresserade av teknik
de bor som Madicken (!)
de är ointresserade av heminredning
de gillar mörka träslag i hemmet
de samlar inte på konst
de konsumerar väldigt lite överhuvudtaget (gäller allt)
de avskyr antikviteter
de använder aldrig designerskor - skor är totalt oviktigt
de har väldigt enkla badrum

Tjaa...vad säger man?!
Citera
2015-07-01, 06:47
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Låt oss sammanfatta några av dina indikatorer på överklassen:

de klär sig billigt och fult samt har ett fåtal klädesplagg, dock inga märkesplagg

1) Titta på bilderna här, (FB) Prylar som enbart välbärgade människor har hemma? man kan ha märkesplagg men det ska inte synas att det är ett märkesplagg eller vara för dyrt.

2) Det här var en av mina vänner när jag gick i skolan, http://img190.imagevenue.com/img.php?image=732252746_grad5_b_122_132lo.jpg hennes familj är väldigt rik och hon växte upp i ett hem med personal. Hon hade olika nannies, kock, städare, chaufför, etc. Ser du mycket Gucci, Armani, etc. här?

3) Jag var hemma hos henne, hennes familj bodde väldigt traditionellt överklass, piano, äldre möbler, väldigt enkelt. Ingen designer inredning, ingen fin elektronik, inga kranar av guld.

Citat:
de kör sunkiga Volvo

Ingen kör runt i fräsiga sport bilar, man har något kanske lite finare, men diskret. Man drar inte uppmärksamhet till sig. Det är en grundläggande överklass värdering. Också för att i en del länder så är det farligt, du kan bli rånad, kidnappad, och så vidare.

Citat:
de har små risiga segelbåtar utan värmare

Gå till marinan i ett bättre område. Oh right, du har aldrig varit där, jag glömde det. Du kanske kan titta på bilder på Internet och räkna hur många vulgo båtar du ser?

Citat:
de visar gärna upp sina genitalier och har gangbangs

Big deal. Folk har olika intressen. Jealous much?

Citat:
de bryr sig inte om sina förfäder/stamtavla

Du har ingen stamtavla själv. Jag bryr mig inte om någon har en stamtavla och det gör ingen annan i överklassen heller. Men det är något som man kan ha.

Citat:
de åker inte på semester utomlands

Jo visst gör de det. Till sitt hus som de har utomlands. Däremot bor de inte på hotell tillsammans med packet.

Citat:
de gillar att campa

Ja.

Citat:
de ser inte på tv och är generellt sett helt ointresserade av teknik

Ja det stämmer.

Citat:
de bor som Madicken (!)

Ja inredningen är dylik.

Citat:
de är ointresserade av heminredning

Det stämmer. Såvida de inte har det som ett speciellt intresse.

Citat:
de gillar mörka träslag i hemmet

Det är inte så att de gillar mörka träslag i sig de gillar en "classic look".

Citat:
de samlar inte på konst

Nej det är ingen som samlar på konst. Det här har du sett på TV. Däremot är det vanligt att man håller på med konst.

Citat:
de konsumerar väldigt lite överhuvudtaget (gäller allt)

Ja.

Citat:
de avskyr antikviteter

Ja. Att hålla på med antikviteter är en white trash grej.

Citat:
de använder aldrig designerskor - skor är totalt oviktigt

Ja.

Citat:
de har väldigt enkla badrum

Ja jag kan göra en separat post med lite överklass badrum.

Citat:
Tjaa...vad säger man?!

Jag heter Conny och jag går på Ullared och jag vet ingenting om överklassen?
Citera
2015-07-01, 06:49
Avslutad
Full kyl och frys.
Citera
2015-07-01, 08:37
Medlem
Babianens avatar
Så här kan överklass badrum se ut,

ganska enkelt, stilrent, inga konstigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in