2015-06-24, 02:42
Medlem
Jag som ändå bor i trakten kan ju säga att det kommit många "rykten" senaste dagarna , både sånt som verkar trovärdigt och sånt som verkar vara folks sjuka fantasier. Men alla försäkrar ryktena med att säga, känner en polis eller känner familjen osv
2015-06-24, 02:42
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GW75
Verkligen inte, men som jag förstår så har LH inte jobbat länge på den stället, Jag får inte ihop det att det skulle gå så snabbt planera våldtäkt och mörda henne? då man inte vet något om LH på så kort tid.

Fel plats, fel tidpunkt. Svårare än så är det inte.
2015-06-24, 02:43
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpppspark
Jag som ändå bor i trakten kan ju säga att det kommit många "rykten" senaste dagarna , både sånt som verkar trovärdigt och sånt som verkar vara folks sjuka fantasier. Men alla försäkrar ryktena med att säga, känner en polis eller känner familjen osv

Vad för rykten?
2015-06-24, 02:45
Bannlyst
Jag tror mer att mordet på Lisa är för att dölja ett annat brott: våldtäkt
varför ? hon skulle med lätthet kunnat peka ut gärningsmannen då dom jobbar
i området
2015-06-24, 02:46
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Men bara tänk en gång till. Varför finns ingen tek bev än? Varför nekar bröderna. Frugan släpptes ju pga bröderna inte begått ngt mord o således kan hon inte skydda en brottsling. Bröderna har på sin höjd gömt/flyttat runt ett lik, o då utan kvinnans vetskap, utan o veta att det finns ett spår utlagd som pekar på dom..
Bröderna sitter häktade på mord då polisen vill pressa dom på de övrigas namn!

Den ena sitter häktad för sannolika skäl. Tror inte det finns någon liga nej.

Klart man nekar så länge man kan även fast man är skyldig, ingen vill åka in i fängelse...

Den tekniska bevisningen vet vi inget om, polisen och har ju lagt locket på som sagt. Vi vet heller inte om de fått svar ang LHs kropp ännu heller.
2015-06-24, 02:52
Medlem
Allt från det sedvanliga här, från styckning till grismat mm sådant. Men även om vart hon hittades och hur hon hittades. Fick höra att hon skulle ha hittats utanför Martorp någonstans på gården med eltejp runt munnen och armar. Ett annat som går i linje är att hon skulle ha hittats i ett skåp, med eltejp runt munnen också. Från olika personer som säger sig känna poliser eller andra insatta i fallet.

Men en intressant sak är ju att det har arbetat flera gästarbetare runt Blomberg en längre period. Det skulle tydligen finnas en plats där typ 6-7 killar har arbetat och bott. Dom skulle även varit borta dagarna efter LH:s försvinnande. Och denna infon kommer faktiskt från källor som jag personligen vet är säkra på sin sak. Sen om det har nån relevans vet jag ju inget om. Polisen ska för övrigt vara informerade om detta från lokalbefolkningen. Så antar att det redan är avfärdat.
2015-06-24, 02:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Den ena sitter häktad för sannolika skäl. Tror inte det finns någon liga nej.

Klart man nekar så länge man kan även fast man är skyldig, ingen vill åka in i fängelse...

Den tekniska bevisningen vet vi inget om, polisen och har ju lagt locket på som sagt. Vi vet heller inte om de fått svar ang LHs kropp ännu heller.

Christer Petterson satt över ett år, PÅ SANNOLIKA SKÄL, släpptes o friades helt..så vad säger d egentligen?
Det finns ligor, sen kanske inte i detta fall, men visst fasiken finns d ligor! Och om d finns så kan oxå ha med detta o göra.
Det vet vi väl. För åklagaren hade väl inte chansat vid omräkningen om d fanns någon, så vi utgår från vad försvarsadvokaten vet, att d inte finns lr dykt upp några än.
2015-06-24, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
Myrsyra är inte särskilt frätande, men ett nervgift och ett konserveringsmedel.

Den enda anledningen, som jag ser det, att spekulera i den döda kroppens skick, är om det ger ledtrådar om bortrövandet/mordet, hur det gick till och vem som gjorde det.

Tror visserligen inte att Myrsyran är inblandad men enligt nätet så är
Myrsyra är en färglös, frätande och rykande vätska med stickande lukt. I fuktig luft bildar den dimma. Kommersiell myrsyra har en på 85 % eller 99 %. Myrsyra är en rätt stark syra. Myrsyra reagerar häftigt med starka alkalier och syror. I reaktionerna frigörs värme. Ämnet reagerar med många metaller, varvid lättantändlig vätgas utvecklas. Oxidationsmedel reagerar häftigt med myrsyra. Myrsyra fräter på de flesta metaller, såsom aluminium, bly och gjutjärn. Kontakt med myrsyra i stora koncentrationer kan orsaka lungödem och till och med leda till döden
http://www.ttl.fi/ova/smuurahh.html
Här står det att den är frätande på hud: http://www.swedhandling.com/pdf/210.pdf

Rent teoretiskt så borde den kunna ha frätt på Lisas kropp, eller att någon planerat att använda den. Är nog skillnad om det är 10%-ig eller 99%-ig
2015-06-24, 02:54
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:

Iom att du bor i trakten, så låt oss höra ryktena.
Så länge du skriver att det är rykten så tycker jag i alla fall att det är ok.
Nått av dom skulle ju kunna ha någon sanning i sig:
Senast redigerad av Theforeigner 2015-06-24 kl. 02:59.
2015-06-24, 02:55
Bannlyst
Citat:
Så antar att det redan är avfärdat.

Lr inte avfärdat o detta är grabbarna från ligan vi letar efter, just nu är d eftersökta men man vet att d inte är i Sverige o därför inte gått ut med d i media?
2015-06-24, 02:56
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Christer Petterson satt över ett år, PÅ SANNOLIKA SKÄL, släpptes o friades helt..så vad säger d egentligen?
Det finns ligor, sen kanske inte i detta fall, men visst fasiken finns d ligor! Och om d finns så kan oxå ha med detta o göra.
Det vet vi väl. För åklagaren hade väl inte chansat vid omräkningen om d fanns någon, så vi utgår från vad försvarsadvokaten vet, att d inte finns lr dykt upp några än.

Men sluta..Det är ingen liga! Va fan ska en liga göra i en liten jävla håla seriöst?

Som sagt är locket på med yppandeförbud så vi har inte en aning om tekniska bevis etc.

Det är en våldtäkt som gått snett, som alla andra tror här inne.
2015-06-24, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Imom att du bor i trakten, så låt oss höra ryktena.
Så länge du skriver att det är rykten så tycker jag i alla fall att det är ok.
Nått av dom skulle ju kunna ha någon sanning i sig:

Jag har ingen aning om vad som är sant eller inte, säger bara vad jag har hört.

Men kan ju ändå vara intressant det verkar gå fullständigt runt i tråden ändå

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in