2015-06-24, 01:56
Medlem
Ragolins avatar
Kanske är en av dom häktade bröderna skyldig, kanske inte. Som tidigare sagts så är nog mordet en ensam gärningsmans verk. Trist om bevisen pekar mot bröderna men att ingen döms för att det inte går att bevisa vem av dom som är skyldig. Är mördaren en av dom häktade är det stor risk att det blir ett Lindome fall. Hoppas att det finns teknisk bevisning som undanröjer det scenariot. Man kan läsa mellan raderna att bevisen / indicierna hittills pekar mot bägge bröderna. Oftast är det en nackdel att vara två om att misstänkas för mord, men i detta fall kan det tyvärr bli deras räddning.
GW verkar alltmer tro att bröderna är inblandade, men han har nog rätt i att det kan bli knivigt att få någon av dom fälld.

http://www.expressen.se/gt/gw-om-slappta-34-ariga-kvinnan/
2015-06-24, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Har förstås inte läst hela tråden - en omöjlighet. Men tidigt i tråden diskuterades de vanligt förekommande inbrotten i trakten och någon beskrev hur litauiska ligor arbetade.
Kort beskrivet (om jag minns rätt): personer, som besökte någon ort, gjorde raider och stal; sedan åkte de hem till Litauen igen. Under tiden förvarades stöldgodset hos någon landsman, som var väletablerad på orten. Därefter hämtades grejerna hem till Litauen lite då och då (av säkerhetsskäl).

Min tanke: kan en liga enl ovan vara på gång att göra inbrott på caféet och blir upptäckta av LH. Ligger inte i deras plan och de slår helt enkelt ihjäl/gör henne medvetslös. Kontaktar bröderna (som är "lagret"). De kan ju omgivningarna och har troligen nödvändiga nycklar. Alla hjälps sedan åt. Aldrig i världen att de vågar ange sina "ligakompisar". Kommer inte att försvara den här teorin - det är bara en tanke.

detta var en av de mera intelligenta alternativa teorierna jag läst!!!

mkt bra!

kan ju vara att ligan oxå har en hake på familjerna därhemma så att om bröderna golar dör deras familjer...
2015-06-24, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
detta var en av de mera intelligenta alternativa teorierna jag läst!!!

mkt bra!

kan ju vara att ligan oxå har en hake på familjerna därhemma så att om bröderna golar dör deras familjer...

Faktiskt en tänkvärd teori. Därför finns ingen teknisk bevisning till bröderna. De slog inte ihjäl L.H. utan bara gömde kroppen, med handskar.
2015-06-24, 02:08
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Inte direkt normalt beteende att lägga ut sådant material på Facebook dock.

Men det klart, allt som som talar för de fromma litauerna ska ju viftas bort av alternativa GM-maffian.

Håller med, tittat igenom och tycker ganska många av bilderna där är rätt grova. En bild t.ex där en flicka sitter med gaffatejp runt munnen och det är väl en tydlig bil på negativ exponering och kan säkerligen egga upp en snubbe med sjuka fantasier. Tankar och handlingar ligger inte alls långt ifr¨ån varandra. Sen kan man ju undra om han själv har en dotter i den åldern om han skulle uppskatta att se henne i det tillståndet. Som förälder är det ännu mer otänkbart och att då ändå hänga på såna sidor tycker jag tyder på att man är rätt så luttrad och ohämmad gällande vad som är moraliskt rätt eller fel.
2015-06-24, 02:10
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Fick en tanke angående VAR/HUR Lisa's krop hittades:

På Martorp:
Först hittar polisen, i ladan med den 3-delade dörren, del/delar av Lisas krop,
och/eller evt Lisas kläder? Lisas moppe hjälm?

Polisen letar vidare och senare på kvällen hittar dom resten av Lisa's kropp i "den vita boden med galler för dörr fönstret" där det sägs att det fanns myrsyra.
Här har GM möjligtvis satt igång någon sorts aktivitet som skulle förstöra dna/fingeravtryk
etc på Lisa's lik.

Så jag tror att det är möjligt att det fanns 2 olika fyndplatser på Martorp.
Myrsyra är inte särskilt frätande, men ett nervgift och ett konserveringsmedel.

Den enda anledningen, som jag ser det, att spekulera i den döda kroppens skick, är om det ger ledtrådar om bortrövandet/mordet, hur det gick till och vem som gjorde det.
2015-06-24, 02:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Fick en tanke angående VAR/HUR Lisa's krop hittades:
På Martorp:
Först hittar polisen, i ladan med den 3-delade dörren, del/delar av Lisas krop,
och/eller evt Lisas kläder? Lisas moppe hjälm?
Polisen letar vidare och senare på kvällen hittar dom resten av Lisa's kropp i "den vita boden med galler för dörr fönstret" där det sägs att det fanns myrsyra.
Här har GM möjligtvis satt igång någon sorts aktivitet som skulle förstöra dna/fingeravtryk
etc på Lisa's lik.
Så jag tror att det är möjligt att det fanns 2 olika fyndplatser på Martorp.

Jag är inne på samma fundering. Två fynd uppges i media.
1. Strax innan kl 19: Fynd i ladan av MP - troligen klädesplagg.
Strax innan kl 22 uppges att polis bryter sig in i maskinhall. Ladan till höger har maskinhall. Undersöks av tekniker. Dess innan ses poliser kika in i dörrglipa + fönster på denna byggnad.
2. Lisa återfinns sen i boden en kort tid senare. Undersöks av tekniker.

Edit: Myrsyra finns dock inte bekräftad uppgift om. Är det relevant uppgift att finna där?
Senast redigerad av develi 2015-06-24 kl. 02:23.
2015-06-24, 02:19
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
Myrsyra är inte särskilt frätande, men ett nervgift och ett konserveringsmedel.

Den enda anledningen, som jag ser det, att spekulera i den döda kroppens skick, är om det ger ledtrådar om bortrövandet/mordet, hur det gick till och vem som gjorde det.

Jag är säker på att myrsyra kan förstöra både dna och evt finger avtryk på en kropp.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Myrsyra

"Myrsyra är till skillnad från de flesta andra karboxylsyror en relativt stark syra och bör därför handskas med försiktighet."

"Vid kontakt med koncentrerad myrsyra på kroppen (speciellt ögonen) kan frätsår skapas"
2015-06-24, 02:25
Medlem
Kellywomans avatar
jag vet inte vad trådsanning innebär? Men har läst detta fenomen ett antal gången i tråden.
Lika lite vet jag dessvärre inte om MGM betyder medgärningsman? Men jag har bara antagit det från början?
Hur som helst så upprepas det gång på gång om våldtäkt. Det finns inget som helst som styrker detta påstående så jag gissar det är en "trådsanning"? Och isåfall beror denna trådsanning på att det fullständigt saknas motiv och det närmsta vi kan tänka oss är att det beror på någon karls lust till något vackert och ungt?
Men om det nu är det närmsta vi kan komma hur långt våra hjärnor styr oss.....
Varför upprepas det gång på gång om styckning? Är det för att våra hjärnor styr oss och vi så gärna vill ha lite makabert i tillvaron?
Det är extremt ovanligt att stycka mänskokroppar. Lika extremt är det att verkligen tro att grisar åt upp LH och det vanns bara delar kvar. Känns som nån jävla sjuk humor och någon som har en så tråkig tillvaro att denna extremtråd blivit ett sätt att få sjuka fantasier levande.
2015-06-24, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Faktiskt en tänkvärd teori. Därför finns ingen teknisk bevisning till bröderna. De slog inte ihjäl L.H. utan bara gömde kroppen, med handskar.

ja!

kan oxå förklara varför de utspridda sakerna ligger som de gör.

bröderna har inte haft nåt med själva handlingen (brottet) att göra.

ligan vet var de (bröderna) bor men inbrottet gick inte som tänkt och nu har de en död kropp att handskas med istället.

de kör till brödernas bostad och PÅ VÄGEN dit slänger de ut Lisas saker! De har ju ingen aning om, och bryr sig antagligen inte heller, att sakerna kommer hittas tämligen lätt. De kommer ju ändå vara hemma i Litauen samma natt.

Bröderna hjälper till att gömma kroppen etc...

vad säger ni?
2015-06-24, 02:36
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
jag vet inte vad trådsanning innebär? Men har läst detta fenomen ett antal gången i tråden.
Lika lite vet jag dessvärre inte om MGM betyder medgärningsman? Men jag har bara antagit det från början?
Hur som helst så upprepas det gång på gång om våldtäkt. Det finns inget som helst som styrker detta påstående så jag gissar det är en "trådsanning"? Och isåfall beror denna trådsanning på att det fullständigt saknas motiv och det närmsta vi kan tänka oss är att det beror på någon karls lust till något vackert och ungt?
Varför upprepas det gång på gång om styckning? Är det för att våra hjärnor styr oss och vi så gärna vill ha lite makabert i tillvaron?
Det är extremt ovanligt att stycka mänskokroppar. Lika extremt är det att verkligen tro att grisar åt upp LH och det vanns bara delar kvar. Känns som nån jävla sjuk humor och någon som har en så tråkig tillvaro att denna extremtråd blivit ett sätt att få sjuka fantasier levande.

Nej det finns inget som styrker detta, lika mycket som att de var en ren slump att hon mördades. Det är väl de mest sannolika, att det blev en våldtäkt som gick snett. Man har ju trots allt hittat hennes klädesplagg också, så det pekar en del på det tycker jag.
2015-06-24, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballabananen
Jag finner det fullkomligt osannolikt att pappan har något med saken att göra annat
än att han är en sörjande förälder, ser att alla dina tidigare inlägg handlar om att
han skulle ha gjort övergrepp på Lisa, har du själv varit utsatt i yngre år
eftersom du går benhårt på det befängda spåret ?

Verkligen inte, men som jag förstår så har LH inte jobbat länge på den stället, Jag får inte ihop det att det skulle gå så snabbt planera våldtäkt och mörda henne? då man inte vet något om LH på så kort tid.
2015-06-24, 02:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman

Trådsanning är när nåt ältas tills folk börjar tro det är faktabaserad sanning. Typ som leken där det viskas..
Misstänkt gärningsman är nog vanligast förekommande för MGM. Håller med för övrigt. Det är onödigt makabert i vissa inlägg. Och vad leder det till för nytta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in