2015-06-23, 23:34
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Jag är medveten om att allt jag skriver syns här om det inte raderas av moderatorerna här. Vad vill du ha sagt?
Att du tycks avguda dina egna åsikter.
Citera
2015-06-23, 23:35
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja det är vad du tycker ja, men inte jag.
Förstår du skillnaden? Du får väl fnoska på tills du avlider. Gör mig inget. Jag kommer aldrig att bli den du vill att jag skall vara. Du ger endast ORD, inget annat liksom.

Alltså, narcissism, som redan är påvisad.. är inget att skoja om och leka runt med ord... vad rä diagnoser, är seriösa ord som inte kan omkullkastas som det behagar, det finns ofta klara definitioner, och psykiatri handlar om människans inre liv, liksom gudstro också gör. Det finns gott om religionspsykoser för att nämna ett symptom, som v´försatt människor i vanmakt.

Att du har kort stubin, behöver givetvis inte ha med (vare sig din, eller random) neurotisk gudsövertygelse att göra. Men tyvärr, visar sjukdomsläran på annat.

Att tråden om ILLUSION finns, är för att illusioner som tär i männsikor alltför frekvent, till slut kan bli ohälsosamt och skapa liksom generell diffus folkilskenhet, till skada för den som hyser extremt stark gudsövertygelse, så starkt att de ser icke-troende som galningar... t.ex

Då har man blivit stigmatiserad av sin så kallade gudstro, i meningen att det som härjar det inre konvulsiva gudstvånget är att *uppfylla... intill vanmakt och oförmåga att längre se objektivt nyktert, och kunna urskilja mytbildning.
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2015-06-23 kl. 23:37.
Citera
2015-06-23, 23:36
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Alltså, narcissism, som redan är påvisad.. är inget att skoja om och leka runt med ord... vad rä diagnoser, är seriösa ord som inte kan omkullkastas som det behagar, det finns ofta klara definitioner, och psykiatri handlar om människans inre liv, liksom gudstro också gör. Det finns gott om religionspsykoser för att nämna ett symptom, som v´försatt människor i vanmakt.

Att du har kort stubin, behöver givetvis inte ha med (vare sig din, eller random) neurotisk gudsövertygelse att göra. Men tyvärr, visar sjukdomsläran på annat.

Att tråden om ILLUSION finns, är för att illusioner som tär i männsikor alltför frekvent, till slut kan bli ohälsosamt och skapa liksom generell diffus folkilskenhet, till skada för den som hyser extremt stark gudsövertygelse, så starkt att de ser icke-troende som galningar... t.ex

Då har man blivit stignatiserad av sin från brjan gudstro, i det som härjar det inre konvulsiva gudstvånget att *uppfylla...
Nu är du återigen OT och diskuterar mig.
Citera
2015-06-23, 23:36
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ärligt talat så bryr jag mig inte i dina fobier.

Jag upprepar gärna, att jag UPPSKATTAR dig som exempel på pådyvlande teisms fnoskighet.
Citera
2015-06-23, 23:37
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ingalunda.
Citera
2015-06-23, 23:38
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Din teism-relaterade mentala dysfunktion är synnerligen tråd-relevant.
Citera
2015-06-23, 23:39
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag upprepar gärna, att jag UPPSKATTAR dig som exempel på pådyvlande teisms fnoskighet.
Men oj UPPSKATTAR du något hos mig? Bra Bogomil då börjar du likna en människa istället för en maskin...
Citera
2015-06-23, 23:41
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Det finns dem som har så kort stubin, att de inte hinner komma till resonemangsstadiet, utan har sin tro alltför intakt införlivad.. att inte längre kunna skilja på illusion och vad som påtalas.

Framförllt, vill vissa inte - så det kan vara mer än solipsistisk urspårning, kan finnas annat i botten, en antagligen otillfredsställelse i att inte ha gudsevidensen.

klart att det blockerar den förlösande känslan, som skulle kunna vara just vad som övertygade, men istället låter pådyvlare gå än mer rabiat fram, och därmed kan "kategoriseras" til pådyvlare, som självklart inte är särskilt smickrande inte.

Men lägg fram delarna av den evidens som behövs, så kan väl neurosen lätta... för om något som gudstro nu ska vara så "självklart" , ska det också finnas viss analogi.

En "sanning" ska inte kunna betvivlas.
Citera
2015-06-23, 23:44
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Men oj UPPSKATTAR du något hos mig? Bra Bogomil då börjar du likna en människa istället för en maskin...

Jag är mycket förtjust i dina "chinese fingertrap" ansträngninger. Dess mer du sprattlar retorisk dess tydligare blir min tes.
Citera
2015-06-23, 23:45
Bannlyst
Citat:
Martyrskapandet t.o.m belönas rikligt i religiös kontext.

Kan vara att Goran som är en nonpersona för mig gällande diskussion, är ovan att skärskåda gudstron som sådan och ständigt faller i fällan att på ren reflex dra martyrkortet, det duger inte.

Därmed kan hen elda upp sig i att börja skapa polemik alt. påstå att "alla är martyrer" genom att adaptera defitioner om martyrskapandet, för att projucera det på andra men bara på dem som "kriticerar" den taktik som martyrskapare använder sig av, martryreriet är sjukt osympatiskt och är otroligt vanligt i bl.a Italien.

typ... allt filmande som ex.vis fotbollsspelare är så vana vid, de har otroligt lätt med att spela martyrer, det ligger nästan i blodet... (nu tog jag ett exempel som är lätt att kunna se, men det funkar nästan på pricken inom teologi, om inte värre...

..och eftersom folktron inom t.ex kristendomen (vi ska då inte tala om judendom och islam) förlitar sig så gott som blint på teologerna, blir martyreriet så gott som helt införlivat till slut, om det vill sig.
Det har du rätt i.. som vanligt

En sidnotering till fotbollspelarnas filmande.. just det vet jag inte om det har med dramatisk martyrhet ursprungligen att göra för att de måste göra sig till ibland för att kort ska delas ut senare.

Jag har tittat en hel del på fotboll(speciellt italiens Serie A) och kan förstå att de måste clowna sig annars kanske domaren inte förstår/ser att den andre spelarens tackling var riktigt ful.. det är ju knappast en sport där pokerface gynnas... sedan måste domarna oftast ta sekundsnabbt beslut.

Sedan några år tillbaka har de blivit hårdare med korten i just Serie A så kanske det går ibland att övertyga gammalt religiöst ihängande patetiskt bs och få det att bend over för det bättre..

Edit: jag mena att de blivit hårdare med korten mot just filmning..
Citera
2015-06-23, 23:45
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Det finns dem som har så kort stubin, att de inte hinner komma till resonemangsstadiet, utan har sin tro alltför intakt införlivad.. att inte längre kunna skilja på illusion och vad som påtalas.

Framförllt, vill vissa inte - så det kan vara mer än solipsistisk urspårning, kan finnas annat i botten, en antagligen otillfredsställelse i att inte ha gudsevidensen.

klart att det blockerar den förlösande känslan, som skulle kunna vara just vad som övertygade, men istället låter pådyvlare gå än mer rabiat fram, och därmed kan "kategoriseras" til pådyvlare, som självklart inte är särskilt smickrande inte.

Men lägg fram delarna av den evidens som behövs, så kan väl neurosen lätta... för om något som gudstro nu ska vara så "självklart" , ska det också finnas viss analogi.

En "sanning" ska inte kunna betvivlas.
Ja du har en synnerligen kort stubin i dina inlägg.
Min Gudstro är min så att säga och den kan inte anpassas efter dig så att säga. Jag har inga behov av att tillfredsställa dig.
Citera
2015-06-23, 23:47
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Min Gudstro är min så att säga och den kan inte anpassas efter dig så att säga. Jag har inga behov av att tillfredsställa dig.

Det skulle ju också passa dåligt med narcissistens karaktär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in