Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Ja det är vad du tycker ja, men inte jag.
Förstår du skillnaden? Du får väl fnoska på tills du avlider. Gör mig inget. Jag kommer aldrig att bli den du vill att jag skall vara. Du ger endast ORD, inget annat liksom.
Alltså, narcissism, som redan är påvisad.. är inget att skoja om och leka runt med ord... vad rä diagnoser, är seriösa ord som inte kan omkullkastas som det behagar, det finns ofta klara definitioner, och psykiatri handlar om människans inre liv, liksom gudstro också gör. Det finns gott om religionspsykoser för att nämna ett symptom, som v´försatt människor i vanmakt.
Att du har kort stubin, behöver givetvis inte ha med (vare sig din, eller random) neurotisk gudsövertygelse att göra. Men tyvärr, visar sjukdomsläran på annat.
Att tråden om ILLUSION finns, är för att illusioner som tär i männsikor alltför frekvent, till slut kan bli ohälsosamt och skapa liksom generell diffus folkilskenhet, till skada för den som hyser extremt stark gudsövertygelse, så starkt att de ser icke-troende som galningar... t.ex
Då har man blivit stigmatiserad av sin så kallade gudstro, i meningen att det som härjar det inre konvulsiva gudstvånget är att *uppfylla... intill vanmakt och oförmåga att längre se objektivt nyktert, och kunna urskilja mytbildning.