För min del hade Brashear gärna fått vara kvar alltid något extra med någon som får busarna ur balans
Haha ja och om han hade varit med iår så hade han använts bättre med en kanadensare som coach . Han skulle inte vara så dyr heller och skulle kunna ta Peter Öbergs plats.
Haha ja och om han hade varit med iår så hade han använts bättre med en kanadensare som coach . Han skulle inte vara så dyr heller och skulle kunna ta Peter Öbergs plats.
Det verkar lite oklart om vad som händer med Niklas Nordgren också. Känns lite märkligt att det tar sån tid innan han får besked. Men visst hade jag gärna haft Brashear istället för Öberg.
Ja fast som jag förstod av artikeln i AM att döma så blir det inga fler förstärkningar just nu. Han menade väl att om det dyker upp något intressant så kanske dom slår till om det ligger i linje med budgeten.
Ja det kan ju t.ex bli så att någon inte lyckas ta en plats i NHL och inte vill spela i AHL utan vill spela i trygga Sverige.
Det verkar lite oklart om vad som händer med Niklas Nordgren också. Känns lite märkligt att det tar sån tid innan han får besked. Men visst hade jag gärna haft Brashear istället för Öberg.
Som Caroline af Ugglas skulle ha sagt, snälla snälla snälla ingen jävla Niklas Nordgren. Då får dom hellre lyfta upp och prova olika juniorer på hans plats.
Han har inte imponerat speciellt mycket på mig, bättre att satsa på en junior istället tycker jag.
Han har inte imponerat speciellt mycket på mig, bättre att satsa på en junior istället tycker jag.
Jo det köper jag rakt av. Nordgren känns slut. Han blixtrar till då och då men har inte alls lika bra speluppfattning som tidigare och verkar ha svårt med disciplinen, känns som att han trivs bättre i utvisningsbåset än på isen.
Vår backuppsättning har kanske inte så många flashiga namn men det var ändå de som höll oss kvar i elitserien
Förra säsongen var det offensiven som var det stora problemet där egentligen bara Sören,Ljungh och Samme var hot.
Falk, Holm, Högström och Norell har visat hålla bra klass i elitserien. Englund och Ollas Mattsson kommer säkert med i jvm så inga skitspelare, Hultström gjorde mest poäng av alla backar i 5vs5 förra året(dessutom i seriens näst sämsta lag) och sen finns Westlund och Press som också ska konkurrera.
Fernholm kommer jag inte sakna. Var faktiskt en av våra sämre backar innan skadan.
Jag tror själv att Särkijärvi fick dom flesta spelarna att överprestera.
Jag tror själv att Särkijärvi fick dom flesta spelarna att överprestera.
Säcken är kvar och de flesta är unga och borde bli bättre.
Länge sen jag var så nöjd med lagbygget. Dessutom är de flesta spelarna från Stockholmsområdet vilket känns extra bra.
Senaste nytt från Södertälje är att man efter snart två års letande efter en sportchef nu ger upp och prioriterar ner ärendet. Varför ha en sportchef när man har Super-Mats i organisationen som kliver in och signar 23 spelare på 22 dagar? Alla 23 är dessutom små superhjältar som redan pilar omkring med ett S på bröstet. Snabbast, starkast, smidigast, smartast, snyggast och sexigast av dem alla är Jonas Westerling, en sådan lirare kan SHL- och HA-lagen bara drömma om att få ha i sina lag. Men tji fick ni, vi vann! Jonas ska spela med nr. 92 på manteln för att hedra att detta är SSK:s 92:a raka silly season-mästerskap.
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos
Men lite udda att inte ha någon i åldern 22-29.
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Kyle Wilson är 30 och Thomas är 32.
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos
Läs vad jag skrev igen; Vi har ingen mellan 22-29 år.
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ojdå sorry. Läste fel. Utöver juniorerna så stämmer det ju faktiskt.