2015-06-23, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mille678
Tycker du att Örebros trupp är så bra? Dom lyckades en säsong so what?
man kan ju se det så här också: Växjö har bara varit uppe 4 år i SHL och redan vunnit guld. Man ska definitivt inte underskatta dom "små" klubbarna.
Citera
2015-06-23, 16:41
Medlem
KHK och Rögle är små klubbar. Växjö och Örebro är stora plastbubblor.
Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
Annars är det väl Malmö, Modo, Växjö, Skellefteå kanske och HV71 nu efter Ridderwall som ska ha in stora kanoner på forwardssidan? Där Malmö väntar på Pääjärvi och Modo på Bobby Butler.
Bill Thomas var kanske ett alternativ till Butler. Den sistnämnda slet hälsenan i april så många klubbar tvekar nog där.

Skellefteå ska ha in 2 forwards. En lär vara en kanon, den andra ett "projekt".
Man verkar inte ha släppt Kabanov helt än heller. "Vi har haft lite kontakt. Vi får avvakta och se vad som händer."
Citera
2015-06-23, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
KHK och Rögle är små klubbar. Växjö och Örebro är stora plastbubblor.

Bill Thomas var kanske ett alternativ till Butler. Den sistnämnda slet hälsenan i april så många klubbar tvekar nog där.

Skellefteå ska ha in 2 forwards. En lär vara en kanon, den andra ett "projekt".
Man verkar inte ha släppt Kabanov helt än heller. "Vi har haft lite kontakt. Vi får avvakta och se vad som händer."
Om butler slev av hälsenan så sent som för 2 månader så kan jag tycka att Modo borde ge upp honom nu,det är samma skada som Pålle råkade ut för. Ingen mening att värva honom då om han ändå kommer missa halva säsongen.
Citera
2015-06-23, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Modo ser ju bättre ut än förra året, deras problem är väl att de flesta lagen ser klart bättre ut än vad de gjorde den föregående säsongen. Det är väl bara Rögle och Karlskrona som ser klart sämre ut än vad Modo gör, Malmö ser väl sämre ut de också men marginalen är väl inte jättestor, om man frågar mig.

Förstår verkligen inte hur man kan tycka att Modo är, på pappret, bättre än, eller i närheten av, t ex Brynäs och Växjö.

Jag tycker att de lag som är närmast Modo, fast ovanför, är Djurgården, Färjestad och Örebro. Jämför man då deras trupper med Modos dito så ser man att skillnaden är rätt så stor.
Det är bara tre klubbar har ett klart bättre lag och det är Djurgården,Luleå och färjestad.Jag imponeras inte av Dif:s backuppsättning dom har mest offensiva backar som har gjort en bra säsong och dom saknar bra defensiva backar men sen så har dom ju en väldigt bra forwards som Thoreson,Sallinen,Sörensen och Ljung.Brynäs trupp tycker jag är ungefär lika bra väldigt tungt tapp i Andersen,sen så passar Sweatt bättre i Brynäs än Johnson,Nu har dom två grovjobbare i Johnson och Scott istället för en riktigt snabb Sweatt som kunde skapa lägen ur nästan ingenting.
Citera
2015-06-23, 16:54
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenginsMask
Så är det säkert, men det stod i artikeln där dom presenterade Bill Thomas att dom söker aktivt efter ytterligare förstärkningar så det tolkar jag som att de kommer värva minst en spelare till, jag tror att det blir en back och en forward till.

Svartvadet sa idag att truppen är spikad, möjligt att det kan komma en tryout till backsidan till hösten.

Personligen tycker jag vi har bra spets på forwardssidan, sämre bredd. Svaga backar i och med att Welch missar första 15 matcher, och ett helt OK målvaktspar. Bör räcka för att undvika kvalplats som det ser ut nu.
Citera
2015-06-23, 16:55
Medlem
Det är inte helt rättvist att jämföra trupper just nu eftersom det inte är färdigvärvat. Åtminstone hälften av lagen kommer att förstärka med några spelare.
Om ni ändå ska jämföra så ha i åtanke att vissa lag i princip har värvat färdigt med andra lag ska in med 2-3 spetsspelare. Det kan vara en enorm skillnad.

Är övertygad om att Skellefteå och Växjö återigen kommer att se vassast ut.
Sedan är det en massa lag som är jämnstarka.
Sedan kommer Modo och Brynäs.
Och sist KHK och Rögle.
Senast redigerad av mirinforever 2015-06-23 kl. 16:59.
Citera
2015-06-23, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirinforever
Det är väl kanske fel att jämföra trupper just nu eftersom det inte är färdigvärvat. Åtminstone hälften av lagen kommer att förstärka med några spelare.
Om ni ändå ska jämföra så ha i åtanke att vissa lag i princip har värvat färdigt med andra lag ska in med 2-3 spetsspelare. Det kan vara en enorm skillnad.
Ja lite tidigt kanske men å andra sidan så börjar ju dom flesta lag bli klara med sina trupper om minst en månad. Sedan drar ju försäsongen igång om några veckor så nog tycker jag det finns fog att jämföra trupperna. Men jag förstår hur du tänker.
Citera
2015-06-23, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mille678
Det är bara tre klubbar har ett klart bättre lag och det är Djurgården,Luleå och färjestad.Jag imponeras inte av Dif:s backuppsättning dom har mest offensiva backar som har gjort en bra säsong och dom saknar bra defensiva backar men sen så har dom ju en väldigt bra forwards som Thoreson,Sallinen,Sörensen och Ljung.Brynäs trupp tycker jag är ungefär lika bra väldigt tungt tapp i Andersen,sen så passar Sweatt bättre i Brynäs än Johnson,Nu har dom två grovjobbare i Johnson och Scott istället för en riktigt snabb Sweatt som kunde skapa lägen ur nästan ingenting.
Va? Skellefteå och Växjö har redan de bästa trupperna. För att inte tala om när de värvat färdigt. Du överskattar Brynäs något enormt. Backuppsättningen ser otroligt svag ut och forwardssidan är halvbra. Modo är väl ungefär jämnstarka. Båda lagen kommer att lida av losermentaliteten som de har byggt upp under senare år. Sedan kommer som sagt en drös med lag som i mina ögon är klart bättre. SAIK och Växjö ohotade i toppen.
KHK och Rögle svagast.
Senast redigerad av mirinforever 2015-06-23 kl. 17:11.
Citera
2015-06-23, 17:20
Medlem
Anarkhoss avatar
Om Modo nu är klara med truppen som Svartvadet säger, då är det säkert något sånt här man tänkt gällande kedjorna:

Possler-Wilson-Thomas
Skröder-Ritchie-Haataja
Grundström-Pettersson-Olofsson
Nilsson-Öberg-Junior

Ser ju bättre ut än förra säsongen i alla fall. Men lite udda att inte ha någon i åldern 22-29.
Citera
2015-06-23, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos
Om Modo nu är klara med truppen som Svartvadet säger, då är det säkert något sånt här man tänkt gällande kedjorna:

Possler-Wilson-Thomas
Skröder-Ritchie-Haataja
Grundström-Pettersson-Olofsson
Nilsson-Öberg-Junior

Ser ju bättre ut än förra säsongen i alla fall. Men lite udda att inte ha någon i åldern 22-29.
Truppen ser klart godkänd ut men tyvärr har du fel om maxåldern. Kyle Wilson är 30 och Thomas är 32. Men att truppen är mycket bättre på pappret än förra året kan nog vem som helst se.
Citera
2015-06-23, 17:34
Medlem
Anarkhoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Truppen ser klart godkänd ut men tyvärr har du fel om maxåldern. Kyle Wilson är 30 och Thomas är 32. Men att truppen är mycket bättre på pappret än förra året kan nog vem som helst se.
Va? Har ju inte nämnt något om maxålder. Läs vad jag skrev igen; Vi har ingen mellan 22-29 år.
Citera
2015-06-23, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos
Va? Har ju inte nämnt något om maxålder. Läs vad jag skrev igen; Vi har ingen mellan 22-29 år.
Ojdå sorry. Läste fel. Utöver juniorerna så stämmer det ju faktiskt. Men utifrån artikeln i AM så verkar det som att vi iaf för nu har värvat klart. Kan jag iofs köpa med tanke på att Butler slitit av hälsenan. Vore ju bara dumt att ta in honom på chans om han ändå inte är redo för spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in