2007-10-25, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hankster
Eftersom jag, och många andra härinne, gång efter annan sagt att "det här är den modell som bäst förklarar datamängden", undrar jag ärligt talat vad du gnäller om?

Det är du, och endast du, som hela tiden gnolar om absolut kunskap.

Därmed inte sagt att du ska få stå oemotsagd när du försöker jämställa overifierbart hokuspokus med vetenskapliga teorier. Lär dig först vad en vetenskaplig teori innebär samt varför ordet "bevis" är lite knepigt i det sammanhanget, så blir debatten kanske snäppet ärligare.

Jag menade mer typen av inlägg som är i stil med..........

Du är dum ihuvudet som tror på en sagobok medans jag har helt rätt, så här är det. (utan att ens ha några ordentliga belägg)

Det retar mig en smula.

Men som tur är så är det bara vissa, oftast mindre kunniga personer som använder den stilen.
Citera
2007-10-25, 20:46
Medlem
Hanksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Hur mitt i prick man träffar märks alltid på reaktionerna, som får vara "mätare" för hur pass bra den var. Å andra sidan, blir jag bra bemött så är jag minst lika bra tillbaka. (försöker i alla fall)

Ok, du är sarkasmkungen hela dan. Kan vi återvända till någon sorts topic innan jag blir helt sänkt av alla sylvassa kommentarer?
Citera
2007-10-25, 20:46
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Har något du hävdat uppbackats av detta "något"?

Någon som helst vetenskaplig observation att det du "tror" stämmer?

Är nästan säker på att varenda sak jag hävdat har åtföljts av en förklaring baserad på teorin som nämts. Oftast också åtföljd av observationer som tyder på validiteten i teorin.

Jag har inte sett något dylikt när det gäller "gud finns", "gudabaserad healing funkar", "atlantis finns", eller något av dina uttalanden.

Vad gäller healingen har du t.o.m. försökt gömma dig bakom förklaringar i stil med "men det funkar bara på troende, för alla kan ju inte få känna till hemligheten"

Vad gäller Xcores förklaringar har inte en enda grundats i vetenskap heller, utan i en bok som skrevs när folk slog varandra i huvudet som ouvertyr till giftermål. "Vi var perfekta förr, alla sjukdomar har kommit senare.", "Vi levde längre förr." Konstigt, varenda kropp man grävt upp, NÅGONSIN, har haft en skelett-tillväxt och -förslitning som tyder på en kortare livslängd än vi har idag.

Sen kommer den "träffande" kommentaren om att ATEISMEN och inte tron är grundad på dumhet. Jag fann den... något ironisk.

Som när en blind kallar en döv för handikappad, liksom.
Jag har inte sagt att det bara funkar på troende. Detta sa jag senast bland annat. Sen är det upp till dig själv att söka reda på om det stämmer
(((Du är varmt välkommen till våra unika mirakelmöten på söndagar kl15. Vi ser fantastiska helandemirakler.

Du som vill bli betjänad eller vill delta på Helande Mirakel Timmen behöver vara med från start kl15.

Om du kommer långväga eller har en mycket svår sjukdom och behöver tala med oss innan du reser hit. Ring oss på tel:0858350160 torsdagar mellan kl11-16 eller skicka email.
http://www.kraftkallan.org/ )))
Citera
2007-10-25, 20:47
Medlem
Hanksters avatar
Citat:
Jag menade mer typen av inlägg som är i stil med..........

Du är dum ihuvudet som tror på en sagobok medans jag har helt rätt, så här är det. (utan att ens ha några ordentliga belägg)

Det retar mig en smula.

Men som tur är så är det bara vissa, oftast mindre kunniga personer som använder den stilen.

Ja, men om du märker så är deras inlägg ofta ganska få, och väldigt enkla att ignorera. Vilket man givetvis inte behöver göra, men det kan vara fruktbart för debatten.
Citera
2007-10-25, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ok, du är sarkasmkungen hela dan. Kan vi återvända till någon sorts topic innan jag blir helt sänkt av alla sylvassa kommentarer?

Tja, det är kväll nu.

Sänkt är du väl redan?

Men visst kan vi återvända till topic.
Citera
2007-10-25, 20:48
Medlem
Billows avatar
Man måste alltså INTE vara troende det står på sidan också. 'Vem som hellst får ringa
Citera
2007-10-25, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ja, men om du märker så är deras inlägg ofta ganska få, och väldigt enkla att ignorera. Vilket man givetvis inte behöver göra, men det kan vara fruktbart för debatten.

Med andra ord, don't feed the amateurs.............
Citera
2007-10-25, 20:49
Medlem
Hanksters avatar
Citat:

Sänkt är du väl redan?

Bombad också.
Citera
2007-10-25, 20:50
Medlem
Billows avatar
Fler samfund där Mirakel sker. Man måste inte tro på Gud för att åka och titta och göra sig en egen uppfattning.

http://www.arken.org/

http://www.crossnet.se/kyrkor/brobyggarna/
Citera
2007-10-25, 20:52
Medlem
Billows avatar
Citat:
Bombad också.

Kanske skottsäker väst mot träffsäkra kommentarer vore nått ??
Citera
2007-10-25, 20:53
Bannlyst
Citat:
Bombad också.

Ett smått "bombastiskt" uttalande, vad grundar du det på?

(ville vara snäll där)

Back to Topic?
Citera
2007-10-25, 20:57
Medlem
Hanksters avatar
Citat:
Ett smått "bombastiskt" uttalande, vad grundar du det på?

Kulturlösa slynglar.

http://www.arneanka.com/bomb.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in