2015-06-23, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sluta med ditt ordbajseri, även polisen använder detta uttryck jag skrev.
Återigen:
Hur fick pappan henne till Martorp anser du?
Dvs från den tid han anlände till caféet och tills polis larmades.

Varför pappan hade så bråttom att göra polisanmälan då? Han skulle tagit mer tid på sig och grävt djupt in i skogen hela natten och gjort anmälan på morgonen.
2015-06-23, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Facebook säger ingenting om någon.
Det här måste jag få instämma med till hundra procent. Det skulle kunna ramas in och sättas upp på väggen. Facebook säger ingenting om någon. För det första skrytet om hur lyckliga alla är. För det andra alla skumma grupper som en del är med på mest på skoj.
Så om den misstänkte har lagrat smygfoton av den mördade, kanske bara synligt för honom själv, då skulle det vara misstänkt. Annars menar jag att det som händer på Facebook är på låtsas.
2015-06-23, 22:49
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Med alibi menar jag givetvis bevis om oskuld. I samtliga avseenden du kan komma på frågor runt, är hela tiden svaret - Fadern har alibi.
En mobiltelefon-pejl, vilket är högst inledande i en förundersökning av detta slag, lär ha visat på om faderns mobiltelefon-användade yttrar sig på ett sådant vis att frågor bör ställas.
Har det yttrat sig på sådant vis, då har det lett till bevis om oskuld, eller kalla det noll misstanke om du så vill.
Du lär läsa mitt tidigare inlägg en gång till, långsamt.
Man vet när hon försvann inom ett visst tidsspann.
Det är tre misstänkta i dagboksbladet utskrivet 18/6.

Beträffande hur jag vet om fadern ganska direkt kontaktade vänner, då han anlänt till caféet, kan jag ju bara säga att det är det naturliga att antaga.
Micro113 tror inte att pappan är skyldig. Han tycker det är kul att gräva ner sig i detaljer och att provocera och retas.
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Med alibi menar jag givetvis bevis om oskuld. I samtliga avseenden du kan komma på frågor runt, är hela tiden svaret - Fadern har alibi.
En mobiltelefon-pejl, vilket är högst inledande i en förundersökning av detta slag, lär ha visat på om faderns mobiltelefon-användade yttrar sig på ett sådant vis att frågor bör ställas.
Har det yttrat sig på sådant vis, då har det lett till bevis om oskuld, eller kalla det noll misstanke om du så vill.
Du lär läsa mitt tidigare inlägg en gång till, långsamt.
Man vet när hon försvann inom ett visst tidsspann.
Det är tre misstänkta i dagboksbladet utskrivet 18/6.

Beträffande hur jag vet om fadern ganska direkt kontaktade vänner, då han anlänt till caféet, kan jag ju bara säga att det är det naturliga att antaga.
Jag har läst ditt svammel och nej - givet att hennes telefon slutade ge signal vid 18.30 så säger inte en spårning av pappans någonting om var han befinner sig i förhållande till henne vid olika tidpunkter.

Du har inte heller insyn i utredningen och har inte en aning om vilka åtgärder som gjorts eller vilka som är avförda osv..

En del tycker det är naturligt att sitta i skogen och stirra på grannens hus också .. de flest gör inte det.

Det naturliga är att man kollar av närområdet innan man ringer vidare.
Medlem
fallen-angels avatar
Detta missade naturligtvis många.
Mycket bra skrivit !

Lisa skickar SMS: "Jag är på väg hem". Blir uppehållen i 2-2,5 timmar av någon utan att höra av sig. Den personen försvinner precis innan pappan kommer, och har inte hört av sig och berättat att Lisa levde fram till 21-tiden. Pappan slår ihjäl Lisa och ringer polisen och efterlyser henne. Stoppar sedan kroppen i bilen och lägger en handske i ladan.

Jag är med exakt på vad du menar.
2015-06-23, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Facebook säger ingenting om någon.

Facebook säger mer om en person än vad folk tror.
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltonovan
Är det bara jag som tänkt på att tiden är så knappt har nåt hunnit gått överstyr så har denne GM jävligt svåra aggresions proplem jag börjar tror mer och mer på att det kan vara planerat mord eller en konfrontering?
Våldtäkt/ försök som spårar ur och BO slås ihjäl eller blir strypt, behöver inte tagit mer än 5-10 min.
När folk börjar leta så har man precis hunnit gömma BO och spridit hennes saker i omgivningen.
Känns rätt panikartat på flera sätt, talar inte för litauernas oskuld direkt.
Senast redigerad av Sonnenwende 2015-06-23 kl. 22:52.
Medlem
Många säger att det ända dom har på bröderna va att dom var i närområdet där lisa var funnen avliden dom kanske hade massa bevis innan bara att dom vart helt säkra när männen var när lisas kropp
2015-06-23, 22:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Nej däremot har han säkert haft en jävla massa porr i sin mobil det säger ju inget i sig mer om vem han är som person och givetvis kan polis ifrågasätta hans sexliv med hans fru . Teorier överlåter jag till er på fb "proffsen"..
50 % av Sveriges män har porr i sina mobiler och säkerligen fler kvinnor än man kan tro.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur många män finns det som inte har intresse för sex menar du?
Det är väl knappast något som pekar åt något håll alls.

Han är VÄLDIGT intresserad av sex i olika rollspel, ställningar etc etc etc!!!!!!!!! Vad jag säger är att det spelar nog in mer än vad ni verkar tro OM hon blivit utsatt för något sexuellt.
Medlem
Skaraborg2s avatar
Instämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Facebook säger mer om en person än vad folk tror.

Det tycker jag också. Kan faktiskt säga en hel del.
2015-06-23, 22:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linusida77
Jo jag vet allt detta med mp- menar bara på att allt gick så otroligt fort efter att dom greps tills dom fann Lisa. Känns som nått från gripandet ledde polisen rätt

Japp, det gick undan på rälsen. Patrullen åkte ikapp dem efter 500 m. Säkerligen efter beskrivning av MP.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in