2015-06-23, 22:43
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Jo fast det är en jäkla skillnad att attraheras av en som snart ska fylla arton och en som snart ska fylla sju. Kan hända du har rätt i juridisk mening men jag kan inte betrakta det som pedofili att gilla unga tjejer. Hur som så är det rätt så vanligt, och jag har svårt att tro att det tas upp i rätten att någon har bilder på unga tjejer i sin facebook.
Men det vet juristerna bättre.
I Sverige är man "lovlig" när man fyller femton.
2015-06-23, 22:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Det handlar inte om något Facebook spår som sagt det säger mig vem denna man är.. Jag kan ju ha helt fel, Lisa kanske inte blev våldtagen eller blivit sexuellt ofredad på något sätt av den äldsta brodern men hans Facebook säger mig att sex ligger i hans intresse samt att min magkänsla är säker på att det är just han .
Hur många män finns det som inte har intresse för sex menar du?
Det är väl knappast något som pekar åt något håll alls.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Det handlar inte om något Facebook spår som sagt det säger mig vem denna man är.. Jag kan ju ha helt fel, Lisa kanske inte blev våldtagen eller blivit sexuellt ofredad på något sätt av den äldsta brodern men hans Facebook säger mig att sex ligger i hans intresse samt att min magkänsla är säker på att det är just han .

Facebook säger ingenting om någon. Tvärtom, det vanligaste är att man på försöker vara den som vill vara men som man inte kan leva upp till. Man lägger ut bilder på hembakta bullar och gulliga ungar fast man lever i en svinstia utan pengar och skakar sin bebis till döds efter den senaste uppdateringen.
Senast redigerad av nantale 2015-06-23 kl. 22:51.
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Jo fast det är en jäkla skillnad att attraheras av en som snart ska fylla arton och en som snart ska fylla sju. Kan hända du har rätt i juridisk mening men jag kan inte betrakta det som pedofili att gilla unga tjejer. Hur som så är det rätt så vanligt, och jag har svårt att tro att det tas upp i rätten att någon har bilder på unga tjejer i sin facebook.
Men det vet juristerna bättre.
Du får ha lagligt sex med någon som fyllt 15 och vill ha det, däremot får du inte spela in film eller ta foton för att sälja om flickan är under 18, även om hon vill.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrfilm
Vänta lite nu!
Pedofiler gillar BARN. En pedofil är en vuxen människa som attraheras sexuellt till barn. Barn är du tills den dagen du är myndig, dvs 18år (i Sverige) & har ingenting med puberteten att göra.
Sedan finns det olika pedofiler men det är fortfarande dessa gränser som gäller.
Nonsens. Detta är förmodligen helt OT, men jag måste påtala felet. Det gället att hålla isär begreppen, de administrativa och biologiska aspekterna. Sexualitet är en biologisk, psykologisk grej, den struntar i byxmyndighetsålder, myndighetsålder osv. I Sverige är man byxmyndig vid 15 års ålder, myndig vid 18, får handla på Systembolaget vid 20 osv. Med din definition av pedofili skulle en 18-årig kvinna som känner begär efter en 17-åring vara pedofil... En pedofil har sexuellt begär efter företrädesvis prepubertala individer. Pedofili kan visa sig innan myndighetsålder.
Medlem
Linusida77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det låter sannolikt.
Det tog väl drygt en timme från gripandet till fyndet om jag minns rätt.

Ja så vill jag gärna minnas det med. Och som sagt det måste finnas en koppling däremellan. Hade inte tänkt om det hade gått ett dygn till. Men nu kändes det som rakt på!

Så jag misstänker att en viktig pusselbit fann på plats i huset hos dom misstänkta..... Frågan är då vad? Bilder på mobilen från plats med offret? Eller vätskor som ska finnas inlåsta i Boden men stod i köket i deras hem? Ja fantasin kan skena iväg
2015-06-23, 22:45
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eftersom man inte vet när hon faktiskt försvann, så nej - inget alibi.

Ett alibi för vad?

Vilket alibi då?
Vet du ens vad alibi betyder börjar jag undra.

Nej, det är två misstänkta gm som finns i dagboksbladet - men det innebär inte att det är de två som är skyldiga - utan bara att det är de två som förundersökningen i det här skedet huvudsakligen riktar in sig på.

Med alibi menar jag givetvis bevis om oskuld. I samtliga avseenden du kan komma på frågor runt, är hela tiden svaret - Fadern har alibi.
En mobiltelefon-pejl, vilket är högst inledande i en förundersökning av detta slag, lär ha visat på om faderns mobiltelefon-användade yttrar sig på ett sådant vis att frågor bör ställas.
Har det yttrat sig på sådant vis, då har det lett till bevis om oskuld, eller kalla det noll misstanke om du så vill.
Du lär läsa mitt tidigare inlägg en gång till, långsamt.
Man vet när hon försvann inom ett visst tidsspann.
Det är tre misstänkta i dagboksbladet utskrivet 18/6.

Beträffande hur jag vet om fadern ganska direkt kontaktade vänner, då han anlänt till caféet, kan jag ju bara säga att det är det naturliga att antaga.
2015-06-23, 22:46
Medlem
Är det bara jag som tänkt på att tiden är så knappt har nåt hunnit gått överstyr så har denne GM jävligt svåra aggresions proplem jag börjar tror mer och mer på att det kan vara planerat mord eller en konfrontering?
2015-06-23, 22:47
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Det var fyndet som ledde till Martorp har ingenting med bostaden att göra. De spärrade av vid fyndet och i samma avspärrning hittades Lisa senaRE.
Men enligt Rhona har man även gjort fynd nära bostaden. Hon ville tyvärr inte utveckla hur pass nära det var.
Så Lisas ägodelar har så pass många gånger återfunnits på platser dit bröderna haft anknytning, att i alla fall jag själv inte orkar fundera över alternativa GM. Men det är ju tur att vi är olika, så att även de dummaste teorierna får sina talesmän. Synd bara när blindspåren tar upp så mycket plats att de sabbar tråden.
Medlem
Linusida77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det avgörande fyndet som hittades av MP var inom samma avspärrning som Lisa återfanns.
MP kontaktar polis då de sett bröderna i området.

Jo jag vet allt detta med mp- menar bara på att allt gick så otroligt fort efter att dom greps tills dom fann Lisa. Känns som nått från gripandet ledde polisen rätt
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Tror du att det har funnits privata/dolda sidor på hans fb? Något som polisen lyckats hitta/komma in i o se att det funnits olagliga grejer? Lr olagliga bilder på hans telefon/dator? Att det i sin tur stärkt misstankarna till denna häktning? Tror du han tagit bilder/filmat det han gjort med L.H. ? Kanske under tiden o efteråt?

Nej däremot har han säkert haft en jävla massa porr i sin mobil det säger ju inget i sig mer om vem han är som person och givetvis kan polis ifrågasätta hans sexliv med hans fru . Teorier överlåter jag till er på fb "proffsen"..
2015-06-23, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
... och pappan åkte dit och dödade sin dotter. Åkte sen helt random och dumpade henne på Martorp innan polisen larmades. Jättetroligt...

Det måste vara oerhört enkelt för polisen att kolla pappans mobiltelefons positionering, för han hade bevisligen den med sig när han senare anmälde Lisa försvunnen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in