Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-23, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Är han blond?

Helt irrelevant kanske, men precis när Lisa försvunnit, eller när allmänheten först fick veta namn, så fick jag en känsla av att den som rövat bort Lisa (och mördat ... kände jag redan då) var en blond, svensk kille kring 20, max 25.

Men det har liksom inte funnits några sådana på tal och sen greps litauerna och jag fick släppa min bild (innan fotona på bröderna och de var hyfsat ljushåriga och jag tänkte att det kanske var de som var min "känsla").

Men Litauerna stämmer inte. De är två karlar på 30+ och inte en ensam blond, svensk yngling.

Jag har helt missat den här killen med fyrhjuling och jag tycket jag följt tråden så gott det går.

Grejen är ju att om man ska "tappa" spåret (Lisas tillhörigheter) längs med vägen så duger det inte med en bil. Det är mer logiskt med moppe, fyrhjuling, eller liknande. På så vis passar det in.

Men ja en ung svensk kille som varit nära fallet ... han sitter såklart och läser här i tråden och jag vill inte vara taskig. Jag har INGEN aning. Jag funderar bara.

Mörkt hår.
2015-06-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, han har inte alibi för hela tiden från SMS till larm, därmed finns en lucka och en möjlighet för att han är den som bragt henne om livet.

Sannolikt är det inte så - men inget alibi kan utesluta det eftersom han åkte ensam till platsen och ensam var den som upptäckte försvinnandet.
Det kan ju vara så att de två kommit ihop sig på plats och han bragt henne om livet.

Hur vet du att pappan inte har alibi? Du konstaterar saker som du inte vet nåt om. Och sen argumenterar du för hans skuld mot bakgrund att han inte har något alibi, fast det är ju en sanning som du har sytt ihop på inga uppgifter alls. Du har inte den insynen i utredningen och du har inte pratat med alla människor i trakten som kan ha sett honom den kvällen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrfilm
Vänta lite nu!
Pedofiler gillar BARN. En pedofil är en vuxen människa som attraheras sexuellt till barn. Barn är du tills den dagen du är myndig, dvs 18år (i Sverige) & har ingenting med puberteten att göra.
Sedan finns det olika pedofiler men det är fortfarande dessa gränser som gäller.
Jo fast det är en jäkla skillnad att attraheras av en som snart ska fylla arton och en som snart ska fylla sju. Kan hända du har rätt i juridisk mening men jag kan inte betrakta det som pedofili att gilla unga tjejer. Hur som så är det rätt så vanligt, och jag har svårt att tro att det tas upp i rätten att någon har bilder på unga tjejer i sin facebook.
Men det vet juristerna bättre.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linusida77
Har ni inte tänkt på en sak .....

Rätta mig gärna om jag snurrar till det.

Men jag upplevde det som att när polisen slog till mot gm Hem och plockade in dom på förhör, så tog det inte länge förens polisen hittade rätt byggnad och Lisa.

Visst dom bekräftade det flera timmar senare men via live nyheterna kunde man följa att det skede stort pådrag bara minuter efter att mgm hade åkt iväg med polisen.

Min tanke är självklart att polisen inte bara hade hittat ett viktigt fynd av mp hjälp i närheten av mgm bostad. Känns som dom måste ha hittat någon form av ledtråd i själva bostaden med då allt gick så fort sedan......

Eller vad tros???

Dom kanske hitta kroppe där?? men massa bevis i martorp inte kroppen vem vet? Elöer kläder/kroppsdelar
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:

Men jag upplevde det som att när polisen slog till mot gm Hem och plockade in dom på förhör, så tog det inte länge förens polisen hittade rätt byggnad och Lisa.

Visst dom bekräftade det flera timmar senare men via live nyheterna kunde man följa att det skede stort pådrag bara minuter efter att mgm hade åkt iväg med polisen.

Min tanke är självklart att polisen inte bara hade hittat ett viktigt fynd av mp hjälp i närheten av mgm bostad. Känns som dom måste ha hittat någon form av ledtråd i själva bostaden med då allt gick så fort sedan......

Eller vad tros???

Det var fyndet som ledde till Martorp har ingenting med bostaden att göra. De spärrade av vid fyndet och i samma avspärrning hittades Lisa senaRE.
2015-06-23, 22:41
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Jag har två alternativa teorier:

1) De mgm har spanat in söta Lisa en tid. De har sett henne lite då och då på kafeet när de själva jobbat i Ladan. En sexuell impuls gör att den ene brodern den aktuella dagen lockar in Lisa i ladan och våldtar henne där. Det blir stridigheter vilket leder till hennes död.

2) Lisa åker hemåt med mopeden men kommer på att hon glömt något på kafeet och vänder tillbaka. Hon upptäcker att någon olovligen tagit sig in i kafeet vilket leder till stridigheter som hon förlorar.

Att pappan eller annan anhörig skulle vara den egentliga gm är väl helt grundlöst?

Det är helt grundlöst, det är micro113 som har misskött sin medicenering som envist hävdar den teorin, finns inget som pekar på att någon annan än de häktade Litauerna skulle vara inblandade.
Medlem
develis avatar
Citat:
Eller vad tros???

Det avgörande fyndet som hittades av MP var inom samma avspärrning som Lisa återfanns.
MP kontaktar polis då de sett bröderna i området.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast det är väl rätt "öppna landskap", kör man till fiket ser man rätt bra var byggnader ligger. Man kan antagligen om man kör sakta se vilka byggnader som inte används frekvent av typen lätt förfallna skjul där man typiskt förvarar saker man inte direkt använder men förvarar saker som "kan vara bra att ha någon gång". (Fast då märks det väl om någon stegat fram genom högt gräs eller släpat något också).
Det är i alla fall någon som låste dörren efter sig och det borde också göra en snäv krets misstänkta.
Denna person vet att den kommer att få jobba ostört och att ingen kommer,hur kan man veta det om man inte jobbar eller äger stället. Hur många har nyckel?
2015-06-23, 22:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Det var fyndet som ledde till Martorp har ingenting med bostaden att göra. De spärrade av vid fyndet och i samma avspärrning hittades Lisa senaRE.
Så vad kan då fyndet har varit?
Liklukt?
Enligt uppgift gör ju MP ett fynd som inte är kroppen, kroppen skall polisen drygt en timme senare hittat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Kan bara hålla med, facebookspåret är ingenting. Även om jag själv nog inte skulle gilla samma saker.
Vi gillar olika

Det handlar inte om något Facebook spår som sagt det säger mig vem denna man är.. Jag kan ju ha helt fel, Lisa kanske inte blev våldtagen eller blivit sexuellt ofredad på något sätt av den äldsta brodern men hans Facebook säger mig att sex ligger i hans intresse samt att min magkänsla är säker på att det är just han .
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Men är du sann? Börjar du ge dig på definitioner av sent och tidigt?

Eftersom han åkte vid 20-tiden bör han ha varit framme tidigast kring 20:30. Larmade polis strax innan 22 va?

Pappan kanske åkte aldrig iväg.
Medlem
Finns det någon karta där man kan se var fynden har blivit gjorda?
Jag såg en för några dagar sedan i sammanfattningen, som dock inte var så uppdaterad tror jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in