Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-23, 22:34
Medlem
MissMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Jag tycker ni glömmer några saker. BO:s pappa är en person av rang inom militära kretsar. Vi kan ha följande scenario.

BO har råkat se dokument med extremt hemlig information om Konungariket Sveriges utrikespolitik. BO:s pappa meddelar detta till sin chef. Efter informationen har nått Regeringen och Konungen tas beslut om neutralisering av BO. BO:s pappa säger givetvis att detta är min dotter. Måste hon neutraliseras? Hon kommer inte sprida informationen. Tyvärr, får han till svar. Löfven, Romson, Fridolin och Konungen har fattat beslutet att vi inte kan riskera vår feministiska utrikespolitik p.g.a. av en vit, vacker cis-tjej. Neutralisering skall ske! Lyd order!

BO:s pappa som förvisso är en människa men också en effektiv dödsmaskin frågar om han skall neutralisera objektet direkt. Nej, få han till svar. Vi ser till att det ser ut som en olycka. Kan du se till att hon tar sig till jobbet själv så ordnar vi det hela. Slå på mobiltelefonen och håll dig hemma så kommer du ha alibi.

När BO skall tall mopeden hem har BO:s pappa på något sätt lyckas meddela henne vad som skall ske. Hon flyr från mopeden med neutraliserarna bakom sig. Hon tappar de saker som man hittat men till slut hinner man ikapp henne. Neutralisering sker men man blir tvungen att i panik gömma likdelarna. I efterhand arbetar man nu i bakgrunden med att sätta dit Litauerna.

Allt detta för Konungariket Sverige säkerhet. Så visst finns det scenarios som är tänkbara med BO:s pappa inblandad.

NEJ??

Det jag vet att vi vet om pappan är att hans arbete innefattar fordon. Att info om dessa är hemlig kan tyckas löjligt men mer än så är det nog inte. Det är inte C.Hamilton som är pappa till Lisa
Senast redigerad av MissMeduza 2015-06-23 kl. 22:39.
2015-06-23, 22:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltonovan
Men om LH och pappan ens mötts (om dom ser det på telefonerna innan 18:30) så är det konstigt jag menar vi är för fokuserade på om dom mötts just då tänk dom kan ha mötts 18:25 men mamman är ju dock alibi att han va hemma då antar jag.
Fast jag säger ju att de kan ha mötts EFTER 18.30, efter att han lämnade hemmet och kom till kaféet och därmed EFTER att Lisa stängt av sin telefon eller fått slut på batteriet.
2015-06-23, 22:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linusida77
Har ni inte tänkt på en sak .....

Rätta mig gärna om jag snurrar till det.

Men jag upplevde det som att när polisen slog till mot gm Hem och plockade in dom på förhör, så tog det inte länge förens polisen hittade rätt byggnad och Lisa.

Visst dom bekräftade det flera timmar senare men via live nyheterna kunde man följa att det skede stort pådrag bara minuter efter att mgm hade åkt iväg med polisen.

Min tanke är självklart att polisen inte bara hade hittat ett viktigt fynd av mp hjälp i närheten av mgm bostad. Känns som dom måste ha hittat någon form av ledtråd i själva bostaden med då allt gick så fort sedan......

Eller vad tros???
Ja, det låter sannolikt.
Det tog väl drygt en timme från gripandet till fyndet om jag minns rätt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Det är väl en grupp skapad för att posta sexskämt bara? Hade det varit en grupp om sköldpaddor så hade man bara postat sköldpaddor. Hade du misstänkt att han var sjukligt fixerad vid sköldpaddor då?

Om någon ung tjej kommenterar spelar väl ingen större roll, om omdet ens är en ung tjej och inte en kille som tycker det är trevligt med en ung flicka som avatar.

Däremot är det ju lite korkat att sköta sånt på FB, det håller jag med om. Men det kanske bara är ett kompisgäng som tramsar lite.
Alltså det är inte bara en sex sida det är FLER sex sidor. Samt en del annan information som man hittar på hans Facebook.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Jag tycker ni glömmer några saker. BO:s pappa är en person av rang inom militära kretsar. Vi kan ha följande scenario.

BO har råkat se dokument med extremt hemlig information om Konungariket Sveriges utrikespolitik. BO:s pappa meddelar detta till sin chef. Efter informationen har nått Regeringen och Konungen tas beslut om neutralisering av BO. BO:s pappa säger givetvis att detta är min dotter. Måste hon neutraliseras? Hon kommer inte sprida informationen. Tyvärr, får han till svar. Löfven, Romson, Fridolin och Konungen har fattat beslutet att vi inte kan riskera vår feministiska utrikespolitik p.g.a. av en vit, vacker cis-tjej. Neutralisering skall ske! Lyd order!

BO:s pappa som förvisso är en människa men också en effektiv dödsmaskin frågar om han skall neutralisera objektet direkt. Nej, få han till svar. Vi ser till att det ser ut som en olycka. Kan du se till att hon tar sig till jobbet själv så ordnar vi det hela. Slå på mobiltelefonen och håll dig hemma så kommer du ha alibi.

När BO skall tall mopeden hem har BO:s pappa på något sätt lyckas meddela henne vad som skall ske. Hon flyr från mopeden med neutraliserarna bakom sig. Hon tappar de saker som man hittat men till slut hinner man ikapp henne. Neutralisering sker men man blir tvungen att i panik gömma likdelarna. I efterhand arbetar man nu i bakgrunden med att sätta dit Litauerna.

Allt detta för Konungariket Sverige säkerhet. Så visst finns det scenarios som är tänkbara med BO:s pappa inblandad.

jävligt långsökt och ingen i sverige skulle mörda för det så fungerar inte sverige och då skulle pappan varit där för att skydda hemne
2015-06-23, 22:37
Medlem
mercys avatar
Jag har två alternativa teorier:

1) De mgm har spanat in söta Lisa en tid. De har sett henne lite då och då på kafeet när de själva jobbat i Ladan. En sexuell impuls gör att den ene brodern den aktuella dagen lockar in Lisa i ladan och våldtar henne där. Det blir stridigheter vilket leder till hennes död.

2) Lisa åker hemåt med mopeden men kommer på att hon glömt något på kafeet och vänder tillbaka. Hon upptäcker att någon olovligen tagit sig in i kafeet vilket leder till stridigheter som hon förlorar.

Att pappan eller annan anhörig skulle vara den egentliga gm är helt grundlöst och befängt.
Senast redigerad av mercy 2015-06-23 kl. 22:39.
Medlem
Kollaanristis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Ingenting att skratta åt.
jag har läst domar där det står att den dömde har erkänt helt eller delvis eller gjort andra medgivanden och blivit dömd på grund av det.Har inte stått en rad i tidningar om detta.
Varför skulle detta fall vara annorlunda?
Kan tänka mig att allmänintresset är stort så ett erkännande kommer ut innan dom.
Men nu när det är yppandeförbud kan dessa män i 30 årsåldern ha erkänt utan att det kommer i tidningarna.och tv mm.
Skulle dom överklaga häktningarna då?
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fullt möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Linusida77
Har ni inte tänkt på en sak .....

Rätta mig gärna om jag snurrar till det.

Men jag upplevde det som att när polisen slog till mot gm Hem och plockade in dom på förhör, så tog det inte länge förens polisen hittade rätt byggnad och Lisa.

Visst dom bekräftade det flera timmar senare men via live nyheterna kunde man följa att det skede stort pådrag bara minuter efter att mgm hade åkt iväg med polisen.

Min tanke är självklart att polisen inte bara hade hittat ett viktigt fynd av mp hjälp i närheten av mgm bostad. Känns som dom måste ha hittat någon form av ledtråd i själva bostaden med då allt gick så fort sedan......

Eller vad tros???

Ingen vet ju hur det förhöll sig men det kan mycket väl ha varit så.
2015-06-23, 22:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast jag säger ju att de kan ha mötts EFTER 18.30, efter att han lämnade hemmet och kom till kaféet och därmed EFTER att Lisa stängt av sin telefon eller fått slut på batteriet.

... och pappan åkte dit och dödade sin dotter. Åkte sen helt random och dumpade henne på Martorp innan polisen larmades. Jättetroligt...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Alltså det är inte bara en sex sida det är FLER sex sidor. Samt en del annan information som man hittar på hans Facebook.

Kan du länka? Den enda jag hittade var serier och nån bild på hur man spelar AWP i CS:GO
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Japp helt rätt annars vore det märkligt haha!
Ja polisen kollar MT sociala medier. Men gällande äldre broderns FBoch sexuella avvikelser kan jag inte hitta något. Det gör nog inte polisen heller.
Bannlyst
Citat:
Japp helt rätt annars vore det märkligt haha!

Tror du att det har funnits privata/dolda sidor på hans fb? Något som polisen lyckats hitta/komma in i o se att det funnits olagliga grejer? Lr olagliga bilder på hans telefon/dator? Att det i sin tur stärkt misstankarna till denna häktning? Tror du han tagit bilder/filmat det han gjort med L.H. ? Kanske under tiden o efteråt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in