2015-06-23, 19:29
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kanske, och kanske de inte överföll henne utan bjöd henne röka på en braj med dem.??? Och kanske hon gör det, nån gång är väl första gången för alla flumungar?

Varför plötsligt benämna BO som "flumunge"?
2015-06-23, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Verkligen.
Så det har aldrig hänt tidigare att fel GM sitter i häkte menar du?

Jo det har absolut hänt.
Har aldrig sagt att det inte hänt!
Men det bör finnas bevis på det då, och om det finns så är denna personen inte fri efter 8 / 15 dagar!
2015-06-23, 19:30
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Verkligen.
Så det har aldrig hänt tidigare att fel GM sitter i häkte menar du?
Men på något sätt har du konstaterat att pappan inte har heltäckande alibi. Hur?
2015-06-23, 19:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Tidigare spekulerades väldigt vilt och kränkande kring Lisas egen del i att bli utsatt .. då var det okej.
Man undrar ju lite varför folk i tråden tror att det var mindre kränkande än att konstatera att pappan faktiskt inte har heltäckande alibi som tar bort alla möjligheter.

De jobbar inom Försvaret eller är gifta med någon som jobbar inom försvaret? Har haft ett otal inom släkt och bekantskapskrets genom uppväxt i område där militära skyddsområden låg tätt. Vissa kan bli som treåringar i uppfattning om "jag" och "mitt". Ibland kanske mer närstående till militärer, minns Petreus vänster prassel som jagade runt och försökte mota bort hans kontakter, Visserligen var han CIA chef då men "julgran" dessförinnan. Snacka om vem som hänsynslöst sabbade liggets karriär. Såklart man kan vråla "tiimbeeer" i den tantens öron när hon fällde sin egen "julgran". Ett riktigt bra illustrativt exempel på hur territorial analt synsätt det kan finnas i dessa kretsar.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-06-23 kl. 19:35.
2015-06-23, 19:32
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Vilket är helt irrelevant för det jag skriver.
Det är knappast vanligt att familjen själv går ut och tvättar sin byk massmedialt i sådana här sammanhang.

Snarare det faktum att bevisningen mot litauerna framstår som allt annat än stenklar.

Vem har talat om för dej att bevisningen inte är stenklar ?
2015-06-23, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Jag vill inte heller spekulera. Säger bara att vi inte vet vem som är den misstänkte gärningsmannen utifrån att rätten begärde in kompletterande uppgifter om den yngre brodern. Och det menar jag inte heller att du påstått...
Det kan vara så att den äldre brodern hade nyckeln till platsen där Lisa hittades död och det är ett starkt indicium för att binda honom till fyndplatsen. Och HR ville/behövde mera bevis för att kunna koppla yngre brodern (om han inte haft nyckeln) till Lisas döda kropp. Bara en gissning!
2015-06-23, 19:33
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Nej, vid halv nio - nio räknas inte som sen kväll .. inte ens tio gör det.

Du har inte en aning om hur lång tid han hade på sig, för du vet inte när han anlände.
Men är du sann? Börjar du ge dig på definitioner av sent och tidigt?

Eftersom han åkte vid 20-tiden bör han ha varit framme tidigast kring 20:30. Larmade polis strax innan 22 va?
2015-06-23, 19:34
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Du märker ju direkt att den artikeln är helt borta...
Den säger att 2 Litauiska män kommit till Sverige för sommarjobb t.ex.
Sämre journalistik än AB och Expr tillsammans

Kan du litauiska?

För du kan absolut inte lita på Google Translate. För jag tror exempelvis inte att tidningen tror att en kvinna har gripits för detta brott: "kvinna misstänks för medborgarskap".

Det är ju en förfärlig misstanke. Ett brott som de flesta av oss är skyldiga till i så fall..
2015-06-23, 19:35
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Ja , nu har micro113 påstått att pappan inte har alibi och att bevisningen mot bröderna inte är "stenklar". Nu väntar jag på en redovisning av hur denna kunskap kommit micro113 till del.
2015-06-23, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Kan du litauiska?

För du kan absolut inte lita på Google Translate. För jag tror exempelvis inte att tidningen tror att en kvinna har gripits för detta brott: "kvinna misstänks för medborgarskap".

Det är ju en förfärlig misstanke. Ett brott som de flesta av oss är skyldiga till i så fall..

Lol, du har rätt Men ja, det jag kunde tyda var det jag skrev innan, även om jag satt och småskrattade lite åt översättningen.
Jag kan inte Litauiska nej.
Men att vara misstänkt för medborgarskap :/ fy
2015-06-23, 19:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Advokaternas och åklagares uttalanden samt Hovrättens agerande.
2015-06-23, 19:37
Medlem
MeMajks avatar
NFC drar nu ner på sin verksamhet för semester och om de sitter fortsatt häktade efter sommaren så kan man anta att det kan ta 6-8 veckor innan ALLA svar kommit från tekniska bevisningen då är vi framme i början av oktober

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in