2015-06-23, 22:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En viss h*n som gödslat tråden med att pappan är den skyldige, vilket är enligt alla rättsinstanser helt grundlöst, uppnår snart 50.000 inlägg, vilket för mig är helt sanslöst.
Ignorera.

Ja, jag är beredd att hålla med. Får absolut inget belägg på motfrågor mer än svammel.
Ska man spekulera så lär det finnas en bas i påståendena och denna kommer inte med nåt av värde mer än att GM kan vara en närstående. Japp, det finns statistik på sånt, men är det rimligt i detta fall med tanke på Martorp?
Ja, om han har en kunskap/koppling. Annars inte och det är därmed ren bullshit.
2015-06-23, 22:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ok, ytterligare dissekering.

*Man kan eventuellt säga var faderns mobiltelefon befann sig vid tidpunkten Lisa´s mobiltelefon försvann. Hade den befunnit sig vid samma plats/tid borde det ha väckt frågor hos polisen. En frågeställning som uppenbarligen rann ut i ett...Alibi.
Eftersom man inte vet när hon faktiskt försvann, så nej - inget alibi.

Citat:
*Om faderns mobiltelefon var avstängd/ospårbar vid tillfället 18.30, borde det rimligtvis väckt en frågeställning hos polisen? En frågeställning som uppenbarligen rann ut i ett....Alibi.
Ett alibi för vad?

Citat:
*Om faderns mobiltelefon pejlas till en tidpunkt/plats något senare efter det att Lisa´s telefon försvann, vilket då väcker intresse av polisen pga ett läge där osäkerhet råder gällande faderns uppgivna tidsangivelser, lär den eventuella frågeställningen blivit utredd med tex andra anhöriga eller bevisning, vilket runnit ut i ett...Alibi.
Vilket alibi då?
Vet du ens vad alibi betyder börjar jag undra.

Citat:
Det går att fortsätta men det är meningslöst. Fadern framgår inte som misstänkt med tillförordnad försvarare i dagboksbladet utskrivet 18/6. Det finns heller inga tidningsrubriker som antyder till misstanke.
Låt han vara nu, det är fördjävla illa redan som det är.
Nej, det är två misstänkta gm som finns i dagboksbladet - men det innebär inte att det är de två som är skyldiga - utan bara att det är de två som förundersökningen i det här skedet huvudsakligen riktar in sig på.
2015-06-23, 22:29
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Man kan inte spåra en mobil retroaktivt genom fjärrstart, utan mobilen kan endast spåras när den har och ger signal.

Att spåra pappans mobil och komma fram till han var på platsen är tämligen meningslöst - alla vet redan att han var på platsen.
Att kunna synka mobilerna och säga att båda var på platsen samtidigt, eller att hennes inte var där samtida med pappan hade utgjort stöd för det ena eller det andra.

Alltså - att spåra pappans mobil säger ingenting om vad som hänt på platsen när han kom dit, eller om han träffat på Lisa eller inte.
Varför fortsätter du med detta? Du sa förut att du inte tror pappan är skyldig. Du försvarar bara något utifrån någon princip som jag inte kan genomskåda. Du har rätt i att pappan kan ha kommit till platsen och genast slagit ihjäl sin dotter och stoppat henne i bagaget. Men eftersom du inte tror på det scenariot själv skulle det kännas bra att du släpper det. Känns som att du gillar att provocera.
2015-06-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Garanterat att polisen har koll på hans sociala medier. Polisen kollar upp telefoni, sms, mail, whats app, viber, Facebook, IG, sökhistorier på din webläsare, raderade filer MED MERA..
Japp helt rätt annars vore det märkligt haha!
2015-06-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det fetade. Detta har jag redan skrivit i tråden och ja hans mobil är hans alibi. Det finns alltså sammantaget väldigt mycket som pekar på att han omöjligen kan vara GM, som vissa enträget påstår. Han är med största sannolikhet kollad i alla dessa avseenden av polisen, allt annat vore tjänstefel.

Jag tycker ni glömmer några saker. BO:s pappa är en person av rang inom militära kretsar. Vi kan ha följande scenario.

BO har råkat se dokument med extremt hemlig information om Konungariket Sveriges utrikespolitik. BO:s pappa meddelar detta till sin chef. Efter informationen har nått Regeringen och Konungen tas beslut om neutralisering av BO. BO:s pappa säger givetvis att detta är min dotter. Måste hon neutraliseras? Hon kommer inte sprida informationen. Tyvärr, får han till svar. Löfven, Romson, Fridolin och Konungen har fattat beslutet att vi inte kan riskera vår feministiska utrikespolitik p.g.a. av en vit, vacker cis-tjej. Neutralisering skall ske! Lyd order!

BO:s pappa som förvisso är en människa men också en effektiv dödsmaskin frågar om han skall neutralisera objektet direkt. Nej, få han till svar. Vi ser till att det ser ut som en olycka. Kan du se till att hon tar sig till jobbet själv så ordnar vi det hela. Slå på mobiltelefonen och håll dig hemma så kommer du ha alibi.

När BO skall tall mopeden hem har BO:s pappa på något sätt lyckas meddela henne vad som skall ske. Hon flyr från mopeden med neutraliserarna bakom sig. Hon tappar de saker som man hittat men till slut hinner man ikapp henne. Neutralisering sker men man blir tvungen att i panik gömma likdelarna. I efterhand arbetar man nu i bakgrunden med att sätta dit Litauerna.

Allt detta för Konungariket Sverige säkerhet. Så visst finns det scenarios som är tänkbara med BO:s pappa inblandad.
2015-06-23, 22:31
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Hur obehagligt det än är att tänka sig är föräldrar faktiskt starkt överrepresenterade som gärningspersoner då det gäller mord/dråp av barn. Och nej, det gäller inte enbart kurder/muslimer...
Källa på det tack. En som gärna helt utesluter muslimer då.
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Varför fortsätter du med detta? Du sa förut att du inte tror pappan är skyldig. Du försvarar bara något utifrån någon princip som jag inte kan genomskåda. Du har rätt i att pappan kan ha kommit till platsen och genast slagit ihjäl sin dotter och stoppat henne i bagaget. Men eftersom du inte tror på det scenariot själv skulle det kännas bra att du släpper det. Känns som att du gillar att provocera.
Jag svarar på de frågor jag får - och att jag tror att det sannolikt är någon annan än fadern är inte detsamma som att man inte kan ha spekulationer kring ett sådant scenario.

Inte sannolikt betyder inte att jag utesluter.

Edit:
Provocera?
Borde inte spekulationerna som liknade ren smutskastning kring Lisa varit det som provocerade ...

Lustiga prioriteringar hos folk måste jag säga.
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Vad är det för peddosida ni pratar om? På facebook ser jag bara en massa serier med sexuellt innehåll. Rätt harmlösa.

Kan bara hålla med, facebookspåret är ingenting. Även om jag själv nog inte skulle gilla samma saker.
Vi gillar olika
2015-06-23, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eftersom man inte vet när hon faktiskt försvann, så nej - inget alibi.

Ett alibi för vad?

Vilket alibi då?
Vet du ens vad alibi betyder börjar jag undra.

Nej, det är två misstänkta gm som finns i dagboksbladet - men det innebär inte att det är de två som är skyldiga - utan bara att det är de två som förundersökningen i det här skedet huvudsakligen riktar in sig på.

Men om LH och pappan ens mötts (om dom ser det på telefonerna innan 18:30) så är det konstigt jag menar vi är för fokuserade på om dom mötts just då tänk dom kan ha mötts 18:25 men mamman är ju dock alibi att han va hemma då antar jag.
2015-06-23, 22:32
Medlem
Familjen är avskriven i det här fallet. Kan vi försöka hålla oss till de som är misstänkta och VAD DE möjligen har gjort?
2015-06-23, 22:33
Medlem
Linusida77s avatar
Har ni inte tänkt på en sak .....

Rätta mig gärna om jag snurrar till det.

Men jag upplevde det som att när polisen slog till mot gm Hem och plockade in dom på förhör, så tog det inte länge förens polisen hittade rätt byggnad och Lisa.

Visst dom bekräftade det flera timmar senare men via live nyheterna kunde man följa att det skede stort pådrag bara minuter efter att mgm hade åkt iväg med polisen.

Min tanke är självklart att polisen inte bara hade hittat ett viktigt fynd av mp hjälp i närheten av mgm bostad. Känns som dom måste ha hittat någon form av ledtråd i själva bostaden med då allt gick så fort sedan......

Eller vad tros???
2015-06-23, 22:33
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Jag tycker ni glömmer några saker. BO:s pappa är en person av rang inom militära kretsar. Vi kan ha följande scenario.

BO har råkat se dokument med extremt hemlig information om Konungariket Sveriges utrikespolitik. BO:s pappa meddelar detta till sin chef. Efter informationen har nått Regeringen och Konungen tas beslut om neutralisering av BO. BO:s pappa säger givetvis att detta är min dotter. Måste hon neutraliseras? Hon kommer inte sprida informationen. Tyvärr, får han till svar. Löfven, Romson, Fridolin och Konungen har fattat beslutet att vi inte kan riskera vår feministiska utrikespolitik p.g.a. av en vit, vacker cis-tjej. Neutralisering skall ske! Lyd order!

BO:s pappa som förvisso är en människa men också en effektiv dödsmaskin frågar om han skall neutralisera objektet direkt. Nej, få han till svar. Vi ser till att det ser ut som en olycka. Kan du se till att hon tar sig till jobbet själv så ordnar vi det hela. Slå på mobiltelefonen och håll dig hemma så kommer du ha alibi.

När BO skall tall mopeden hem har BO:s pappa på något sätt lyckas meddela henne vad som skall ske. Hon flyr från mopeden med neutraliserarna bakom sig. Hon tappar de saker som man hittat men till slut hinner man ikapp henne. Neutralisering sker men man blir tvungen att i panik gömma likdelarna. I efterhand arbetar man nu i bakgrunden med att sätta dit Litauerna.

Allt detta för Konungariket Sverige säkerhet. Så visst finns det scenarios som är tänkbara med BO:s pappa inblandad.
Tänkbart i betydelsen att hjärnan inte går sönder och rinner ut genom öronen. Men däremot orimligt och långsökt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in