Citat:
Ursprungligen postat av
hoaxgammon
Det fetade. Detta har jag redan skrivit i tråden och ja hans mobil är hans alibi. Det finns alltså sammantaget väldigt mycket som pekar på att han omöjligen kan vara GM, som vissa enträget påstår. Han är med största sannolikhet kollad i alla dessa avseenden av polisen, allt annat vore tjänstefel.
Jag tycker ni glömmer några saker. BO:s pappa är en person av rang inom militära kretsar. Vi kan ha följande scenario.
BO har råkat se dokument med extremt hemlig information om Konungariket Sveriges utrikespolitik. BO:s pappa meddelar detta till sin chef. Efter informationen har nått Regeringen och Konungen tas beslut om neutralisering av BO. BO:s pappa säger givetvis att detta är min dotter. Måste hon neutraliseras? Hon kommer inte sprida informationen. Tyvärr, får han till svar. Löfven, Romson, Fridolin och Konungen har fattat beslutet att vi inte kan riskera vår feministiska utrikespolitik p.g.a. av en vit, vacker cis-tjej. Neutralisering skall ske! Lyd order!
BO:s pappa som förvisso är en människa men också en effektiv dödsmaskin frågar om han skall neutralisera objektet direkt. Nej, få han till svar. Vi ser till att det ser ut som en olycka. Kan du se till att hon tar sig till jobbet själv så ordnar vi det hela. Slå på mobiltelefonen och håll dig hemma så kommer du ha alibi.
När BO skall tall mopeden hem har BO:s pappa på något sätt lyckas meddela henne vad som skall ske. Hon flyr från mopeden med neutraliserarna bakom sig. Hon tappar de saker som man hittat men till slut hinner man ikapp henne. Neutralisering sker men man blir tvungen att i panik gömma likdelarna. I efterhand arbetar man nu i bakgrunden med att sätta dit Litauerna.
Allt detta för Konungariket Sverige säkerhet. Så visst finns det scenarios som är tänkbara med BO:s pappa inblandad.