Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-23, 22:10
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Jag är inte säker på tekniken, men det var någon som skrev tidigare i tråden om att en telefon som stängs av på rätt sätt sänder en signal till masten att den stängs av om den som i Lisas fall slås sönder eller batteriet tar slut så försvinner den bara plötsligt.
Om dom kollar pappans telefon så skulle dom i så fall se om den stängts(när var och hur) han kan alltså inte lura systemet om jag uppfattat det rätt.

Är ju bara rycka batteriet eller göra en hårdvarureboot på de telefoner som har den funktionen. Samma effekt som att slå sönder en telefon.
2015-06-23, 22:10
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det är fel.
En avstängd mobil kan fjärrstartas (i alla fall vissa modeller och hos vissa operatörer) men det sker ju efter att polisen begärt det, och var den varit när den var avstängd får man inte fram.
Du. Nu är du verkligen på djupt vatten. Hur menar du att man skulle kunna "fjärrstarta" en mobiltelefon? Och jag vill ha FAKTA, inget annat.
2015-06-23, 22:11
Medlem
Citat:
Fast hade inte ena brodern arbetat där i sex år och den andra i två år .. Låter ju långsökt att han skulle testa en abrovink för ett arbete så där ...

Som jag tidigare nämnt, LH var ett slumpmässigt valt offer. Mordet däremot var överlagt. Inget som planerades i fyllan på lördagen direkt. År av aggressioner som växt sig starkare, ekonomisk kris som blir allt djupare. Men men, det är vad jag tror.
2015-06-23, 22:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag skulle också ha gjort samma sak .. letat först och sedan kontaktat polis och andra - vilket då alltså skulle innebära att jag och enbart jag skulle ha vetat exakt vad som hände på platsen innan andra anlände.
Men svara då på #blomvattnares fråga: "Var var Lisa då, under tiden som föräldrarna väntade och medan pappan åkte mot caféet? Varför åkte hon inte hem?".
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Så om en man sitter misstänkt för att vara pedofil och han har olika pedofil sidor på sin facebook säger det dig inget medans en annan sitter misstänkt för att vara pedofil och har inget sådant på sin Facebook säger lika mycket?
I ditt exempel kan det ha betydelse men jag hittade inget, varken på hans egen sida eller de grupper han gillar. I hans fall ser jag inget som är onormalt.
Medlem
Jag läste att dom hade mer på bröderna/ena brodern än vad man trodde 5-6 sidor bevis det kan ju inte bara vara att va på fel plats vid fel tillfälle men polisen kanske har dna nu vem vet hörde att dom hade hittat skrap under lisas naglar kanske skin och då får man dna men tror fortfarande det kan va en beundrare hon va ju så vacker ...
2015-06-23, 22:13
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Fast det är fel.
En avstängd mobil kan fjärrstartas (i alla fall vissa modeller och hos vissa operatörer) men det sker ju efter att polisen begärt det, och var den varit när den var avstängd får man inte fram.
Du säger själv att du inte tror att pappan är mördaren, bara att man inte helt kan utesluta det via alibi, t ex mobilmastning. Du har säkert rätt där. Men det här pappaspåret börjar ta upp mycket plats i tråden.
2015-06-23, 22:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men svara då på #blomvattnares fråga: "Var var Lisa då, under tiden som föräldrarna väntade och medan pappan åkte mot caféet? Varför åkte hon inte hem?".
Frågan har jag inte sett och därför inte besvarat.

Det sa jag ju dock redan tidigt. Hon kan ju blivit upptagen med någon - och därmed valt att stanna.
2015-06-23, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Totalt meningslöst första inlägg då det bara är en sammanfattning av vad konsensus i tråden är så här långt.

Storyn är bra och mycket trolig men inte du heller lyckas komma fram till en vettig anledning varför MGM skulle befinna sig i ladan eller utanför caféet vid denna tidpunkt på sin lediga dag. Det är den nyckeln vi saknar i debatten.

Det är väl snarare så att konsensus fullständigt saknas i denna tråd. Spekulationerna rör ju allt från pappan, ingrepp av främmande militärmakt, spritinköp, till ett förhållande mellan LH och MGM, godsägaren AJ mm mm.

Jag beskriver ju att MGM kan uppehållit sig vid ladan eller caféet för inbrott, hantering av stöldgods mm. Det kan ju också hänt att MGM supit till och gett sig ut på en promenad och där stött på LH.

När jag läser denna tråd blir jag allvarligt oroad av hur det står till med läsförståelsen i Sverige.
Senast redigerad av Musslan23 2015-06-23 kl. 22:16.
Medlem
Skaraborg2s avatar
7-9 sidor gällande 31-åringen.

Citat:
Ursprungligen postat av eltonovan
Jag läste att dom hade mer på bröderna/ena brodern än vad man trodde 5-6 sidor bevis det kan ju inte bara vara att va på fel plats vid fel tillfälle men polisen kanske har dna nu vem vet hörde att dom hade hittat skrap under lisas naglar kanske skin och då får man dna men tror fortfarande det kan va en beundrare hon va ju så vacker ...

Gällande den yngre brodern så blev det till sist 7-9 sidor idag i HR.
Medlem
Grisigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Vad är det för peddosida ni pratar om? På facebook ser jag bara en massa serier med sexuellt innehåll. Rätt harmlösa.

Hur kan du tycka att det verkar harmlöst? ENDAST sex det postas om, och sedan VÄLDIGT unga tjejer, vad gör dom i gruppen?

Den heter dessutom inte "Osmakliga sex-skämt" eller något sådant alls utan gruppens namn översätts till "Top Förslag Litauen" och har en bild på en vanlig huskatt som visningsbild.

Personligen skulle jag aldrig sitta och hålla på med sådant på FB och förhoppningsvis ingen jag känner heller. Det är ju bara korkat/osmakligt.

Sedan som jag skrev innan så såg jag att en väldigt ung flicka kommenterat något av inläggen. Tycker bara det är konstigt/osmakligt, inget annat. Men folk får sluta skriva att gruppen verkar vara normal/harmlös.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Absolut, men hur vore det att tänka till om det är rimligt?
Verkar det rimligt med tanke på vart hon återfanns?
DET gör mig irriterad. Spekulera om pappan, spekulera om grisar har käkat på henne:
Men kom för fan med belägg om detta! Kom med belägg om att grisar fanns på Martorp, kom med belägg om att pappan vet om Martorp och kan dumpa henne där.
Annars är det ren bullshit! Spekulationer behöver ändå ha en viss rimlighet!

Stöttar varken pappan idéer lr grisar lr aliens för den delan. Jag menar bara på att alla ska få skriva sina teorier o alla som vill sörja o moralkaka sig kan göra d nån annan stans.
Allt vi diskuterar är bara fakta som media har gett oss o i viss mån nån enstaka utomstående källa från MP, nån från Blomberg o kanske nån läckande snut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in