Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-23, 22:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Spelar ingen roll för många män är just nu inte häktade gånger 3 pga just bortförande/sexuellt mord.... Utan just precis denna mannen är det, har du förstått det? Du generaliserar gärna allt som finns på denna mannen Facebook, varför?
Därför att facebooksidan pekar inte på en mördare. Liknande sidor, och mycket värre, hittar du på många facebooksidor. Tro mig, jag har sett många sidor, män har t.o.m. visat dem för mig och de har visat sig mycket normala irl.
Medlem
Grisigts avatar
FB-gruppen är skum, utan tvekan. De allra flesta är inte med i någon sex-relaterad grupp på Facebook. Extra skumt när den heter "Top Förslag Litauen"(Google Translate) och har en bild på en vanlig katt som visningsbild. Sedan att VÄLDIGT unga tjejer kommenterat inläggen gör det hela inte mindre konstigt.

Det kan absolut vara något oskyldigt, men finner det udda.
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musslan23
Detta är min första och troligtvis enda post på FB, definitivt i detta ärende i alla fall.

Bla bla bla...

Totalt meningslöst första inlägg då det bara är en sammanfattning av vad konsensus i tråden är så här långt.

Storyn är bra och mycket trolig men inte du heller lyckas komma fram till en vettig anledning varför MGM skulle befinna sig i ladan eller utanför caféet vid denna tidpunkt på sin lediga dag. Det är den nyckeln vi saknar i debatten.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Tro mig. Att han har "något" sexrelaterat eller inte på fb har ingen som helst betydelse för utredningen.
Så om en man sitter misstänkt för att vara pedofil och han har olika pedofil sidor på sin facebook säger det dig inget medans en annan sitter misstänkt för att vara pedofil och har inget sådant på sin Facebook säger lika mycket?
2015-06-23, 22:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men för i helvete! Han kollade vad som kan ha hänt, han ringde vänner som hjälpte till (ja, antar det var vänner likaväl som arbetskamrater...) de kollade området och ringde ganska omgående polisen då hon inte fanns i närområdet.

Underligt? NEJ, skulle ha gjort samma sak.
Jag skulle också ha gjort samma sak .. letat först och sedan kontaktat polis och andra - vilket då alltså skulle innebära att jag och enbart jag skulle ha vetat exakt vad som hände på platsen innan andra anlände.
2015-06-23, 22:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Jag är inte säker på tekniken, men det var någon som skrev tidigare i tråden om att en telefon som stängs av på rätt sätt sänder en signal till masten att den stängs av om den som i Lisas fall slås sönder eller batteriet tar slut så försvinner den bara plötsligt.
Om dom kollar pappans telefon så skulle dom i så fall se om den stängts(när var och hur) han kan alltså inte lura systemet om jag uppfattat det rätt.
Fast det är fel.
En avstängd mobil kan fjärrstartas (i alla fall vissa modeller och hos vissa operatörer) men det sker ju efter att polisen begärt det, och var den varit när den var avstängd får man inte fram.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Därför att facebooksidan pekar inte på en mördare. Liknande sidor, och mycket värre, hittar du på många facebooksidor. Tro mig, jag har sett många sidor, män har t.o.m. visat dem för mig och de har visat sig mycket normala irl.

Just nu diskuterar vi en för mig mycket möjlig mördare. Men det återstår att se.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Detta är knepigt.
Jag tror inte heller att de är speciellt smarta, men de lyckades ju ändå (givet att de är GM) snabbt och framgångsrikt gömma Lisa/kroppen den första dagen.
Det är ju i sig en bedrift att lyckas gömma kroppen i 6 dagar. Jag tror gärningsmannen kört kroppen till ett avlägset ställe som han sedan återvänt till dagen efter. Det är väl uteslutet att polisens hundar skulle missa Lisas doft/likdoft vid besöket på natten när de knackar dörr hemma hos MGM, eller? Alternativt har polisen inte sökt igenom Arnes gård den här kvällen. Själv tycker jag stall och lantgårdar är obehagliga om där inte är aktivitet och på den här gården var det vad jag hört ingen aktivitet alls, det sista jag hörde var att det fanns grisar och det var nytt för mig.

Citat:
Den stora frågan är varför de då lät mopeden och kassen stå kvar. De måste ju ändå ha fattat att mopeden skulle göra att polisen skulle koncentrera sökandet i närområdet.
Min gissning är att de aldrig såg mopeden, vilket betyder att de träffade Lisa någon annanstans, förslagsvis vid ladan, dit hon begivit sig för att lätta på trycket. (Den låg mer ostört än caféet.)
Även om hon bar mopedhjälm, hade de inte tid att leta reda på mopeden. Om de nu ens drog slutsatsen att den skulle leda polisen rätt, de visste ju inte att nyckeln satt i!
Tycker det låter troligt. Även ifall jag tror att det för GM i stunden är helt jävla oväsentligt att Lisa har en moped. Han ska våldta henne och inget annat. På något sätt har han lockat henne till ladan. Kanske genom att skrika Help Help! (något som skulle få mig att explodera av rädsla om jag inte såg personen och skriken kom inifrån en lada) Kanske har hon fått ett vapen riktat mot sig från avstånd (då sparkar man kanske inte naturligt ner sin moppe även ifall man står vid den?) Jag tror att den ene brodern har planerat att våldta henne, men sedan har detta övergått i mord. Kanske har han gjort det ensam, kanske har de gjort det tillsammans. Frun har förstått att något har hänt men inte gjort något eller underrättat polisen angående deras konstiga beteenden efter försvinnandet.
2015-06-23, 22:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Ingen Man behöver inte förnedra nån men alla har rätt o diskutera o spekulera om fadern är GM.

Absolut, men hur vore det att tänka till om det är rimligt?
Verkar det rimligt med tanke på vart hon återfanns?
DET gör mig irriterad. Spekulera om pappan, spekulera om grisar har käkat på henne:
Men kom för fan med belägg om detta! Kom med belägg om att grisar fanns på Martorp, kom med belägg om att pappan vet om Martorp och kan dumpa henne där.
Annars är det ren bullshit! Spekulationer behöver ändå ha en viss rimlighet!
Medlem
Citat:
Så om en man sitter misstänkt för att vara pedofil och han har olika pedofil sidor på sin facebook säger det dig inget medans en annan sitter misstänkt för att vara pedofil och har inget sådant på sin Facebook säger lika mycket?

Vad är det för peddosida ni pratar om? På facebook ser jag bara en massa serier med sexuellt innehåll. Rätt harmlösa.
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll för många män är just nu inte häktade gånger 3 pga just bortförande/sexuellt mord.... Utan just precis denna mannen är det, har du förstått det? Du generaliserar gärna allt som finns på denna mannen Facebook, varför?
Du kan säkert ha rätt, alltså att det kan finnas ett samband eller skulle kunna göra det, men... Det skulle vara bra om några av de juridiskt kunniga här talade om hur sånt värderas. Tänker mest att det nuförtiden är många snubbar som gluttar på allt möjligt. Till exempel väldigt unga tjejer. Frågan är om det går att se det som ett bevis på nånting alls.
Är det ok om jag frågar om du tycker att det spelar roll att allmänläkaren hade våldsporr hemma, t.ex eller om man ska bortse från det.
Du behöver inte svara men det skulle vara kul att höra din åsikt.

Sen har jag iofs inte lyckats hitta peddosidan utan mer normala sexsidor.
2015-06-23, 22:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Fast ingen av bröderna sitter ju för sexualbrott mot barn (pedofili) så relevans?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in