Citat:
Ursprungligen postat av
FritzDaCat
Detta är knepigt.
Jag tror inte heller att de är speciellt smarta, men de lyckades ju ändå (givet att de är GM) snabbt och framgångsrikt gömma Lisa/kroppen den första dagen.
Det är ju i sig en bedrift att lyckas gömma kroppen i 6 dagar. Jag tror gärningsmannen kört kroppen till ett avlägset ställe som han sedan återvänt till dagen efter. Det är väl uteslutet att polisens hundar skulle missa Lisas doft/likdoft vid besöket på natten när de knackar dörr hemma hos MGM, eller? Alternativt har polisen inte sökt igenom Arnes gård den här kvällen. Själv tycker jag stall och lantgårdar är obehagliga om där inte är aktivitet och på den här gården var det vad jag hört ingen aktivitet alls, det sista jag hörde var att det fanns grisar och det var nytt för mig.
Citat:
Den stora frågan är varför de då lät mopeden och kassen stå kvar. De måste ju ändå ha fattat att mopeden skulle göra att polisen skulle koncentrera sökandet i närområdet.
Min gissning är att de aldrig såg mopeden, vilket betyder att de träffade Lisa någon annanstans, förslagsvis vid ladan, dit hon begivit sig för att lätta på trycket. (Den låg mer ostört än caféet.)
Även om hon bar mopedhjälm, hade de inte tid att leta reda på mopeden. Om de nu ens drog slutsatsen att den skulle leda polisen rätt, de visste ju inte att nyckeln satt i!
Tycker det låter troligt. Även ifall jag tror att det för GM i stunden är helt jävla oväsentligt att Lisa har en moped. Han ska våldta henne och inget annat. På något sätt har han lockat henne till ladan. Kanske genom att skrika Help Help! (något som skulle få mig att explodera av rädsla om jag inte såg personen och skriken kom inifrån en lada) Kanske har hon fått ett vapen riktat mot sig från avstånd (då sparkar man kanske inte naturligt ner sin moppe även ifall man står vid den?) Jag tror att den ene brodern har planerat att våldta henne, men sedan har detta övergått i mord. Kanske har han gjort det ensam, kanske har de gjort det tillsammans. Frun har förstått att något har hänt men inte gjort något eller underrättat polisen angående deras konstiga beteenden efter försvinnandet.