Citat:
Ursprungligen postat av
krackelerar
Ja det kommer med största sannolikhet dyka upp bindande bevis.
De har naturligtvis städats undan, använt kemikalier, de har de haft flera dagar på sig att göra, torkat av föremål osv.
Det försvårar, men lär inte hjälpa dem att komma undan mordet. De hittar ändå bevisningen som fäller öststatarna.
Jag funderar lite kring dessa två bröder - det troligaste är väl att en av dom är skyldig till mordet på LH eller kan det verkligen vara så att båda i samförstånd dödat henne?
Eftersom min teori går ut på att brottet i grund och botten var av sexuell karaktär med försök till/genomförd våldtäkt, så är det troligen bara den ene av bröderna som bär skuld för mordet på LH (GM är den yngre av dom tror jag).
Det som jag undrar kring är om den andra brodern hjälpt till med efterarbetet till mordet, dvs, transportera kroppen, gömma kroppen, sprida ut LH's tillhörigheter mm.
Själva brottet samt polisens och MPS sökningar i närområdet måste ha inneburit en stor psykisk påfrestning på GM som därav väckt misstankar hos de andra två i hushållet. I detta läge kanske GM var desperat och tvungen till att berätta vad som hänt och att han var i behov av deras/broderns hjälp med att dölja mordet?
Andra tankar som kommer handlar om kvinnan och hennes eventuella vetskap om mordet, vet hon något överhuvudtaget? Det kan ju vara så att hon faktiskt inte vet att någon av bröderna dödat LH, grabbarna kanske ville hålla henne utanför det hela?
(Jag har svårt att tro att kvinnan skulle gå med på att låta sin man hjälpa GM och försätta sig i en mycket svår situation).
Fast å andra sidan bor det (väl?) tillsammans och kan varandras beteendemönster, arbetstider, intressen mm. samt att de umgås nästan ideligen med varandra mer eller mindre dygnet runt, ställer man inte upp för sin familj när nöden så kräver?
Att kvinnan numera är frisläppt indikerar det att hennes medverkan/vetskap i mordet inte är avgörande för fallet i sig och att FUL inte i alla fall genom nuvarande bevisning kan binda henne till
LH.
Att bröderna fortfarande hålls häktade talar för att det trots allt finns betydande bevisning som på något sätt förbinder dom till LH.
Det finns som sagt många frågetecken som så småningom kommer att besvaras i det som förkortas FUP.
Sorry för rörig text