Citat:
Ursprungligen postat av
Elross
Varför följer du inte vissa trådar med vissa konton och på så sätt håller koll på vilken användare som följer vad?
Det känns ändå som att antalet stiger exponentiellt. Jag finner inte de timmarna som krävs för att förutom allt annat engagera mig i det här. Jag kanske är lite kluven och partisk i frågan, och måste omvärdera mina sållningstekniker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Elross
Sållar gör jag sällan, är det ät nog intressant ämne kan jag sitta och plöja genom alla inlägg, annars är det oftast trådar jag börjat läsa från start som jag följer med i, inte lika ofta jag orkar börja följa en tråd med för många inlägg.
Jag instämmer. Men när jag väl hittat en ny tråd, som jag verkligen anser hålla kvalitet bortsett från några få användare, brukar jag skriva ut hela tråden via jobbets printer och så har jag läsning på vägen hem (tycker inte om att läsa via mobiltelefonen, detta har blivit ännu svårare när jag upp (vanlig användare; läs ner-) -graderade mig till en Nokia 3310 igen).
Citat:
Ursprungligen postat av
^Eaz
Mycket dålig idé. Vi ska inte hindra folk med begränsad förmåga att uttrycka sig. Alla skriver inte korrekt, det ska vi leva med (...) Men Flashback ska inte ställa krav på att användare skriver korrekt.
Jag instämmer. Men det drabbar mig, jag spånade bara på en lösning. Men givetvis är det inte den länk som fungerar okej man ska anpassa sig efter, utan den svagaste, så du har rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
^Eaz
Hur följer jag diskussioner? Det är ett visst antal forum jag är intresserad av, så brukar hoppa in i dessa forum flera gånger om dagen för att se om något nytt hänt i trådarna jag läser och/eller skriver i.
Sen visst, ibland är det svårt att hänga med, ta tråden om Lisa. Man gick och lade sig på kvällen och när man vaknade på morgonen så var det hundratals nya inlägg, men det är sånt som händer när något stort händer.
Lisa är ett bra exempel. Jag förstod att den var ett sådant fall, så jag bestämde mig redan efter 10 sidor första dagen att helt enkelt läsa om det ämnet i dagstidningarna, inte på flashback. Mycket orelevanta teorier som framkommer där, och jag är ingen stor konspirationsteoretiker.
Finns det något sätt (inte via prenumerationerna/citat, och ursäkta om jag borde ha hittat funktionen redan) att se vilka trådar som man själv skrivit i, som det skrivits i, efter att man senast skrivit? Exempelvis ser jag ibland att vissa trådar blir fetmarkerade, verkar dock som en spontan reaktion utan koppling till det omtalade.