2015-06-25, 16:17
Medlem
kinesarsles avatar
Bra jobbat. Jävlar vad det kan gå undan ibland. Det är dock en liten finess som bör fixas. Pilen bör inte synas om det inte finns några inlägg.

Sedan skulle man eventuellt kunna slänga in ett tal bredvid pilen som visar hur många gånger inlägget citerats.

Nu kan man klandra puckon som inte läser igenom trådar ännu mer. Perfekt.
Citera
2015-06-25, 16:21
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Den här såg du då för ett år sedan.

(FB) Vem har citerat detta inlägg? (funktion)

Ah, den såg jag

Hade helt glömt bort den.

Dock var jag inte moderator då, så hade ingen möjlighet att lyfta den vidare
Citera
2015-06-25, 16:22
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Bra jobbat. Jävlar vad det kan gå undan ibland. Det är dock en liten finess som bör fixas. Pilen bör inte synas om det inte finns några inlägg.

Sedan skulle man eventuellt kunna slänga in ett tal bredvid pilen som visar hur många gånger inlägget citerats.

Nu kan man klandra puckon som inte läser igenom trådar ännu mer. Perfekt.

Planen är att det kommer fixas, dock blir inte det förrän inläggen indexeras.

Citat:
Ursprungligen postat av zzpac
Bra förslag och nu finns det på forumet!

En notis:
Länken visas även för de inlägg som saknar citat för tillfället. Detta kommer att lösas i framtiden, men lägger upp det såhär först då det kräver en indexering av alla inlägg.

(FB) Omvänd backlink (forwardlink?)
Citera
2015-06-25, 16:24
Medlem
kinesarsles avatar
Den här funktionen blir utmärkt i långa trådar. Det är två specifika situationer jag tänker på.

1) Jag ser en väldigt intressant fråga där jag gärna vill veta svaret.

2) Jag vill svara på ett inlägg, men inte riskera att börja om en debatt från början genom att komma med samma argument som redan besvarats senare i tråden.

Det här kan nog bidra till betydligt mer givande diskussioner och även minska problematiken med monstertrådar.
Citera
2015-06-25, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Ah, den såg jag

Hade helt glömt bort den.

Dock var jag inte moderator då, så hade ingen möjlighet att lyfta den vidare

Japp det var det jag menade. Jag tror att det finns fler förslag som är bra men som inte har lyfts av moderatorer.

Men nu har vi ett forum speciellt för förslag så teknikerna vet var de kan titta mer än i Outlaw. Kryllar dock säkert av gamla trådar med förslag utanför den forumdelen som ingen moderator tänkte mycket om.
Citera
2015-06-25, 16:27
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Testar rekursion
testing

EDIT:
Hihi
Citera
2015-06-25, 16:48
Medlem
Tack så mycket zzpac för utförande och kinesarsle för ett mycket gott förslag (och rent allmänt för kvalitativa inlägg).

Som någon skrev; jag visste inte hur mycket jag ville ha det förrän det fanns.
Citera
2015-06-25, 17:17
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Tack så mycket zzpac för utförande och kinesarsle för ett mycket gott förslag (och rent allmänt för kvalitativa inlägg).

Som någon skrev; jag visste inte hur mycket jag ville ha det förrän det fanns.
Tack för berömmet.

Jag har velat ha den här funktionen länge. Det känns lite tråkigt att jag inte lade förslaget tidigare när det ordnade sig så snabbt, men nu är det ju genomfört i alla fall.
Citera
2015-06-25, 17:43
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Men nu har vi ett forum speciellt för förslag så teknikerna vet var de kan titta mer än i Outlaw. Kryllar dock säkert av gamla trådar med förslag utanför den forumdelen som ingen moderator tänkte mycket om.
Vi läser allting i det forumet, så även om man inte får något specifikt svar så har vi tagit till oss det.

Det finns ju en utvecklingsplan som vi håller oss till och när det finns bra förslag som passar in i denna så kan det ibland gå fort att implementera någonting, som i detta fallet. Det kommer snart mer funktionalitet som har med dessa funktioner att göra och då kommer dessa citatfunktioner att bli ännu bättre då problemet med specialtecken i användarnamnet och dylikt kommer att försvinna.

admin4
Citera
2015-06-25, 20:35
Medlem
.Chloes avatar
Buggig implementering.

Först och främst kan man inte använda sökfunktionen till detta då den indexerar alla siffror. Testa t.ex med detta inlägg. Testade i LH-tråden och fick tonvis med false positves så nu blir det bara rörigt.

Sen finns funktionen i PM också, totalt onödigt.
Citera
2015-06-25, 22:52
Medlem
Fantastiskt! Precis vad FB behöver, små smarta funktioner.
Citera
2015-06-26, 10:24
Medlem
crillecrilles avatar
Buggig eller oputsad kanske, men det skiter jag i. Bra idéer är bra och det är kul att se att det finns liv i zzpac. Applåder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in