2015-06-23, 12:41
Moderator
Siegfrids avatar
Den vänsterextremistiska kulturskribenten Elin Cullhed förklarar i en artikel i Upsala Nya Tidning varför hon inte får bry sig om unga vita flickor som mördas:
Citat:
Det är därför jag måste hålla mig nykter inför medierapporteringen om Lisa Holm. Jag får inte gå igång på att det just är en ung, vit flicka som mördats, för då säger jag samtidigt ja till den kultur som konsumerar den unga, vita flickan som symbol för renhet och känslor.
Hon känner obehag inför offrets hudfärg. En vit flicka. En svenskhet. En ung vit oskuld. Men med fel hudfärg, de misstänktas nationalitet också fel i kulturskribentens värld.
Citat:
Det olyckliga med rapporteringen kring den här händelsen är att den faller så fint in i berättelsen om svenskheten, som blivit så populär att hylla.
Ja naturligvis borde bilden av Lisa Holm aldrig publicerats. Eller svartpixlats till rasmässig oigenkännlighet. ( En vit svensk våldtäktsman däremot kan publiceras fritt, oavsett fällande dom). Att de misstänkta är minst lika vita och nordeuropeiska som offret är tydligen en annan sak.

Citat:
...den unga, vita flickans oskuld ställd mot de misstänkta litauiska, manliga gästarbetarna. Ondskan är ”importerad”, som folk älskar att säga i Ring P1; godheten är ”infödd” på kullarna vid Kinnekulle.

Och polisen som sammanfattar vad vi alla känner när ett sökande går till sitt slut och inget hopp finns längre borde kanske ha jublat istället för att ha gråtit när han insåg att flickan var mördad:
Citat:
I vilken annan mordrapportering kan polisen skriva: ”En stor vältränad man vars rygg det står Polis på sitter och skakar och gråter bakom ett uthus.” Och Bergfeldt som spär på: ”Precis där blåklinten dansar över ängarna. Precis där guckuskon blommar. Precis där, på vägen där inget kan hända. Där tar vägen slut för Lisa Holm.”

Nej vita svenska flickor bör gå under i våld, för att citera "poeten" Asta Olivia Nordenhof :
Citat:
hellre ska människor som är uppvuxna med våld och sex göra sig till helgon och avlivas på det sättet, än att vi gemensamt ska börja ta hand om det alltigenomgripande kvinnohatet

diskussion: är rapporteringen kring Lisa Holm rasistisk? Borde hon istället vara en svart somalisk fyrabarnsmor för att rätt indignation skulle kunna utlösas hos kulturskribenter med socialt ansvar?

http://www.unt.se/kultur-noje/ett-mord-ar-ingen-deckare-3778470.aspx
Citera
2015-06-23, 12:51
Medlem
Hennes argument har jag väntat på ända sedan Lisa försvann. Den vanligt förekommande bilden av invandrare som utför diverse våldsbrott mot svenska tjejer och kvinnor har till slut visats för större delen svenskar (Halleluja).

Tyvärr sätter den käppar i hjulet för dem som har hjärntvättat svensken till att tro att sånt här inte förekommer ofta eller alls. Nu när intresset håller på att kallna är det damage control som gäller för att skydda massinvandringen och mångkulturen.

Självklart hade det varit nästan all-in vänsterhets om det hade varit en invandrare som var offret. Fast även då hade det kanske inte varit riktigt fördelaktigt om brottslingarna också var invandrare. Men det hade onekligen varit lättare fortsätta hålla ner svenskens huvud i sanden.
Senast redigerad av Sisoedaersoet 2015-06-23 kl. 12:57.
Citera
2015-06-23, 12:53
Medlem
M Nordströms avatar
Så resonerar vänsterfeministiska kulturskribenter tyvärr. Det är en obotlig sjukdom som kallas för PK sjukan som dom drabbats av.

Det man kan fundera är deras hat över allt som är svenskt och aldrig ser svenskar som offer som i det här fallet Lisa Holm? Deras enda empati ligger hos allt som är multikulturellt och ej svenskt.
Citera
2015-06-23, 12:55
Medlem
BaalZeBubs avatar
Artikeln använder begreppet 'vit' fem gånger, i samtliga fall som något dåligt och klandervärt. Det är alltså en variant på det hat mot vita som det finns många exempel på tidigare i tråden om etnicitetsförmedling.

För övrigt är det en djupt hatisk artikel, från en uppenbart skadad och ond människa. Sakinnehållet är att likna vid en spya.
Citera
2015-06-23, 12:57
Medlem
bitch-sandwichs avatar
Skribenten försökte mest bara kommentera White Girl Missing-fenomenet, vilket faktiskt är en intressant företeelse som är värd att diskuteras. Hon säger inte att hon inte bryr sig om Lisa Holms försvinnande, utan snarare att hon inte vill bli uppslukad av faktumen att hon är en vit, ung flicka.
Citera
2015-06-23, 13:06
Medlem
nedboys avatar
Jag tycker att hennes text är exakt lika motbjudande som de (exempelvis) flashback-användare som i inlägg efter inlägg känner sig nödgade att försöka förklara på olika sätt att mordet på henne skulle ha att göra med att mördaren är en icke-svensk. Om nu mördaren är en icke-svensk.

Det är två typer på varsin kant om begåvningens skala. För normalbegåvade så gör både dessa typer bort sig när de skriver. I fallet med Elin Cullhed så är hon så dum att hon skyltar med sin person när hon visar hur icke-begåvad hon är.

Synd om Lisa Holms närstående att Lisa blir ett offer i en debatt som bland annat Elin Cullhed driver. Så där har vi en viss respektlöshet. Det gör det ännu enklare att förstå Elin cullhed:s bristande begåvning.
Citera
2015-06-23, 13:12
Medlem
FittJannes avatar
Jag har fått uppleva det här antivita hatet i sin renaste form från en radikalfeminst/vänsterextremist.
Jag grävde under ytan på tu man hand och till slut erkände hon att hon faktiskt önskar att antalet vita, etniska Svenskar decimeras.
Det måhända låta påhittat men jag hörde vad jag hörde oavsett.
Det här är en folksjukdom som uppstått efter år av indoktrinering och punktmarkering av den Skandinaviska godtrogenheten. En våldtäkt på folksjälen.
Citera
2015-06-23, 13:16
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Jag tycker att hennes text är exakt lika motbjudande som de (exempelvis) flashback-användare som i inlägg efter inlägg känner sig nödgade att försöka förklara på olika sätt att mordet på henne skulle ha att göra med att mördaren är en icke-svensk. Om nu mördaren är en icke-svensk.

Det är två typer på varsin kant om begåvningens skala. För normalbegåvade så gör både dessa typer bort sig när de skriver. I fallet med Elin Cullhed så är hon så dum att hon skyltar med sin person när hon visar hur icke-begåvad hon är.

Hur menar du? Är den ena typen överbegåvad och den andra underbegåvad?
Citera
2015-06-23, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FittJanne
Jag har fått uppleva det här antivita hatet i sin renaste form från en radikalfeminst/vänsterextremist.
Jag grävde under ytan på tu man hand och till slut erkände hon att hon faktiskt önskar att antalet vita, etniska Svenskar decimeras.
Det måhända låta påhittat men jag hörde vad jag hörde oavsett.
Det här är en folksjukdom som uppstått efter år av indoktrinering och punktmarkering av den Skandinaviska godtrogenheten. En våldtäkt på folksjälen.

Detta är synnerligen trovärdigt, om man betänker den politik som de facto förs. Det är många feminister och kulturmarxister som hatar vita män, och därmed också önskar den vita/europeiska rasens decimering. Det behövs nämligen vita män för att det ska födas vita kvinnor. Så ja, det är etnisk och kulturell masochism.

Att dessa feminister/kulturmarxister sedan älskar reaktionära misogyna muslimer är en gåta man kan spekulera över.
Citera
2015-06-23, 13:19
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Hur menar du? Är den ena typen överbegåvad och den andra underbegåvad?

Nja, kanske skulle vara tydligare. Se det som en normalfördelning (märk, se det som). Nu förstår du kanske?
Citera
2015-06-23, 13:27
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Nja, kanske skulle vara tydligare. Se det som en normalfördelning (märk, se det som). Nu förstår du kanske?

Nej, faktiskt inte. Menar du inte egentligen att båda typerna är obegåvade, dvs att de är på samma kant på begåvningsskalan?
Citera
2015-06-23, 13:37
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Nej, faktiskt inte. Menar du inte egentligen att båda typerna är obegåvade, dvs att de är på samma kant på begåvningsskalan?

Visst är de båda obegåvade, men om du ser normalfördelningskurvan framför dig och tänker att de är på, sett från ett politiskt-/åsiktsspektrum på var sin sida.

Alltså begåvningen är en poäng som appliceras på normalfördelningen som beskriver det politsika-/åsiktsspektrumet.

Nu kanske du kan se det framför dig?
Senast redigerad av nedboy 2015-06-23 kl. 13:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in